تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820588891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادامه روند نقض آشكار حقوق بشر در بحرين


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ادامه روند نقض آشكار حقوق بشر در بحرين
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

با وجود گزارشات فراوان مبني بر وجود خشونت و بدرفتاري عليه معترضان بحريني و به ويژه زندانيان در اين كشور از ابتداي سال 2011، واشنگتن و دولت‌هاي غربي و حتي رسانه‌هاي دنيا از بروز هرگونه عكس‌العمل و برخورد با دولت بحرين و هم پيمان آن، سرباز مي‌زنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس گزارش‌هاي ارائه شده مركز حقوق بشر بحرين و ديگر سازمان‌هاي حقوق بشري غير دولتي در جريان ناآرامي‌هاي گسترده سال گذشته در بحرين اين آمارها به دست آمده است: 46 كشته، 1500 مورد بازداشت غير قانوني، 1866 مورد شكنجه و بدرفتاري، 500 زنداني سياسي و 4000 مورد شليك گلوله به روي معترضان، 500 آواره و بي‌خانمان و اخراج 477 دانش آموز از مدارس و اخراج 96 خبرنگار از كشور به دليل حمايت از اعتراضات.

بر اساس اين گزارشات در ماه سپتامبر دادگاه‌هاي نظامي بدون رعايت قانون در صدور احكام، 208 غير نظامي را در مجموع به 2500 سال زندان محكوم كرده‌اند. 20 تن از اين محكومان پزشك بوده‌اند كه مجازات حبس تا 15 سال گرفته‌اند.

بازداشت‌ها روزانه ادامه داشته و خشونت‌ها به آخرين حد خود رسيده است.

در 22 دسامبر اين مركز حقوق بشر گزارشي را ارائه داد كه در آن آمار وحشتناكي از وضعيت زندانيان در زندان مركزي بحرين آمده بود. بر طبق اين گزارش مسوولان زندان حتي از حداقل استانداردهاي رفتار با زندانيان در سازمان ملل هم پيروي نمي‌كنند.

فعالان حقوق بشري مقامات بحرين و عربستان را براي اين اعمال غيرانساني متهم مي‌كنند و خواستار دخالت دولت‌هاي عربي و جهان براي پايان اين خشونت‌ها هستند.

موسسه‌ي مطالعات حقوق بشر قاهره به شوراي حقوق بشر سازمان ملل اعلام كرده است كه جنايت‌ها عليه بشريت و بحرين و يمن مخفي نگه داشته شده است و گزارش‌هاي مركز حقوق بشر بحرين در مورد حق زندگي، شكنجه، ناپديد شدن‌هاي اجباري و بازداشت‌هاي غيرقانوني، عدم آزادي بيان و عقيده، حق برخورداري از يك دادگاه عادلانه و ... ثابت كننده‌ي اين ادعاي فعالان است.

همچنين در اثبات اين آمار، يك زنداني در زندان مركزي بحرين در اين باره گفت: در اين زندان افراد از شرايط بدي رنج مي‌برد. زندانيان به طور مداوم در نتيجه انتقام‌جويي‌ها مورد شكنجه و خشونت واقع مي‌شوند، بخصوص شيعيان وضعيت وخيم‌تري دارند.

وي افزود: آنها هيچ مرجعي براي شكايت كردن و اعتراض در مورد اين وضعيت‌شان ندارند.

علاوه بر اين گزارش آورده است كه در ساختمان دوم اين زندان 250 نفر زنداني هستند كه اين ساختمان حتي يك حمام ندارد. با اين وجود زندانيان به دليل ترس از ضرب و شتم و برخورداري از حداقل حقوق‌شان از اعتراض و شكايت سرباز مي‌زنند.

هم‌چنين اين مركز اعلام كرده است كه در برخي موارد شكنجه‌ها موجب مرگ زندانيان نيز مي‌شود.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن