تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819849003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همراهي شاعران كودك و نوجوان با بچه‌هاي فلسطيني


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: همراهي شاعران كودك و نوجوان با بچه‌هاي فلسطيني
هنر- همشهري آنلاين:
جمعي از شاعران كودك و نوجوان و كودكان ونوجوانان شاعر در شب شعر «همگام با كودكان فلسطين» صميمانه با بچه‌هاي مظلوم غزه به ابراز همدردي پرداختند

و جنايت ضد بشري رژيم صهيونيستي را به شدت محكوم كردند.

به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ، در اين شب شعر كه علاوه بر شاعران صاحب‌نام عرصه كودك و نوجوان، جمعي از مربيان و اعضاي كتابخانه‌هاي كانون تهران نيز حضور داشتند. طبع لطيف شاعران حاضر در اين نشست گوشه‌اي از درد و رنج و زير پا گذاشتن حقوق انساني كودكان فلسطيني را به زبان شعر و ادبيات به تصوير كشيد و از داس‌هايي سخن گفت كه بي‌رحمانه بر مزرعه جان انسان‌هاي مظلوم يورش برده و باغ زيباي زندگي شيرين كودكان را زير چكمه‌هاي خود لگدمال مي‌كنند.

شب شعر «همگام با كودكان فلسطين» ابتدا با پخش نماهنگي كه توسط كانون استان كرمانشاه در باره غزه تهيه شده بود، آغاز شد و پس از آن شمس‌الدين رحماني كارشناس مسايل فلسطين در سخناني كوتاه، تصويري از وضعيت فعلي فلسطين و پشت پرده اين ماجرا را به شركت كنندگان ارايه كرد و گفت: زمان حمله به غزه توسط رژيم صهيونيستي با دقت خاصي انتخاب شده بود آغاز سال ميلادي، روزهاي پايان رياست جمهوري آمريكا و حكومت خود‌گردان فلسطين و پايان ايام حج در اين زمان‌بندي مورد توجه قرار گرفته بود ولي در نهايت گروهي مبارز فلسطيني با قدرت ايمان خود دشمن را از رسيدن به هدف‌هايش ناكام گذاشتند.

وي اضافه كرد: در حالي كه بسياري از سران كشورهاي اروپايي و عرب در مقابل اين تهاجم سكوت اختيار كردند مردم جهان بي‌توجه به تبليغات جريان‌هاي رسانه‌اي وابسته به صهيونيسم دست به اعتراض‌هاي وسيع در محكوميت اين جنايت ضد بشري زدند.

رحماني به جايگاه فلسطين در كلام حضرت امام خميني(ره) اشاره كرد و گفت: ايشان در آغاز حركت انقلابي حتي در مورد شاه نيز با بياني نصيحت‌آميز سخن مي‌گفتند ولي وقتي بحث رژيم صهيونيستي پيش مي‌آمد با عصبانيت و قدرت به رژيم وقت ايران مي‌گفتند يك سري مشاور دزد را از اسراييل به ايران آورده‌ايد؟

در ادامه اين شب شعر و پس از سخنراني رحماني ابتدا محمود پوروهاب با خواندن دو قطعه از شعرهايش درد يك خانواده سه نفري فلسطيني را بازگو كرد و گفت: اين دختر شاد و خنده رو كو؟/ اين مادر و اين پدر بگو كو؟ /آنان كه سه لاله قشنگند/ پرپر شدگان داغ جنگند.

پس از وي مجيد ملامحمدي، جهان را براي قصه فلسطين دريايي از اشك توصيف كرد و فاطمه طارمي مربي كانون تهران نيز در توصيفي جالب، مسأله نفت و ارتباط آن با ماجراي غزه را اين گونه سرود كه: اين ابرهه با فيل نه با نفت مي‌آيد.

جعفر ابراهيمي شاعر سرشناس كودك و نوجوان شعري از اميد مي‌خواند و مي‌گويد: عاقبت ‌خواهي ديد قدس را با شادي و فلسطين را در لحظه آزادي و پس از او نيز غزاله محمد ‌حسن‌زاده نوجوان عضو كانون آرزو مي‌كند كه اي كاش مي‌توانست عروسك‌هايش را و لبخندش را براي رسيدن به بچه‌هاي فلسطين به دست باد بسپرد.

رودابه حمزه‌اي هم با زبان شعر گفت‌و‌گوي دختر بچه‌اي فلسطيني را با مادرش بازگو مي‌كند كه او از مادر مي‌پرسد كه، من كه با كسي دعوا نكردم كه الان دست و چشم ندارم و چگونه مي‌توانم بدون يك دست با بچه‌ها بازي كنم؟

ادامه اين شب شعر با شعر‌خواني بابك نيك‌طلب، حميد هنرجو، حسين احمدي، علي باباخاني، كبري بابايي، حامد شاهين‌مهر، عليرضا حكمتي، انسيه موسويان، مريم عباسي، فروغ ورنيك و جمعي از كودكان و نوجوانان شاعر نيز همراه بود.

شعر حسين بهبهاني عضو كانون تهران در اين شب شعر بسيار مورد توجه قرار گرفت او سروده بود: لقمه آخر را سر سفره جا گذاشت، رفت و وقتي برگشت خانه ديگر سفيد نبود، گرم نبود، پدر نبود، مادر بود و نبود، تانك بود نارنجك بود، تانك نبود نارنجك نبود پسر نبود و صداي ضجه‌هاي مادري كه بود و نبود.

در اين شب شعر افشين اعلا شاعر صاحب‌نام كودك و نوجوان نيز ابتدا با اشاره به صحنه‌هايي از جنايت رژيم صهيونيستي كه از تلويزيون پخش شده است گفت: وضعيت بچه‌هاي غزه از هر شعري شعرتر است و در مقابل اين فجايع بايد چه كار كرد؟

وي ادامه داد: رسوايي اسراييل با حمله به غزه بيشتر شده و تلاش‌هاي دولت جمهوري اسلامي براي همراهي با مردم فلسطين مسؤوليتي را از دوش ديگران برنمي‌دارد و به نظر من بايد همه براي محكوميت اين رژيم تلاش كنيم و كانون هم بايد با فعاليت‌هايش، حلقه‌اي باشد براي ارتباط با مجامع بين‌المللي تا تنفر از اسراييل هيچ وقت كهنه نشود.

در شب شعر «همگام با كودكان فلسطيني» كه در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون در تهران برگزار شد، مديرعامل، معاونين و جمعي از مسؤولان كانون هم حضور داشتند

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن