تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817889876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برخي مي خواهند گفتمان منسوخ شده قبل از سال 84 را احيا كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برخي مي خواهند گفتمان منسوخ شده قبل از سال 84 را احيا كنند
تهران - معاون رييس جمهور در گفت و گو با روزنامه ايران گفت:به نظر مي‌رسد برخي علاوه بر چرخشي كه در مباني تئوريك فكري و فلسفي يافته اند، مي‌خواهند گفتمان منسوخ شده قبل از سال 84 را احيا كنند.


به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، "روح الله احمدزاده كرماني" معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان گردشگري در اين گفت وگو افزود: نكته‌اي كه بايد به آن اشاره كنم اين است كه قاعدتاً در گفتمان قبل از سال 84 بخش مهمي از مؤلفه‌هاي انقلاب اسلامي به انحراف رفته بود از جمله نوع نگاهي كه به توده‌هاي مردم بويژه مردم مستضعف و محروم وجود داشت.

وي كه سخنانش در شماره روز سه شنبه -ششم دي ماه - روزنامه "ايران" درج شده است، در واكنش به سخنان "محمدرضا باهنر" نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در جمعي دانشجويي در اصفهان گفت: قاعدتاً احمدي‌نژاد كفايت نوكري توده‌هاي مستضعف و محروم شهيد و ايثارگر داده را ترجيح مي‌دهد به كفايت نوكري سياسي برخي احزاب و جريان‌هايي كه در كشور رشد و نمو كرده‌اند.

در ذيل متن گفت و گوي روزنامه ايران با معاون رييس جمهوري آمده است: - پاراگراف هايي كه ابتداي آنها با ستاره مشخص شده ، سوال هاي روزنامه ايران و پاراگراف هاي پس از آن كه داخل گيومه قرار گرفته ، پاسخ هاي معاون رييس جمهوري است.-

*چه اتفاقي افتاده است كه آقاي باهنر با ادبيات تهديدآميز، موضوع مطرح شدن اصل عدم كفايت سياسي رئيس‌جمهور را مطرح مي‌كنند؟

"اول بايد بگويم مهمترين نكته انحرافي كه در آقاي باهنر و همفكرانش در جريان به اصطلاح اصولگرايي نمود دارد مقايسه آقاي دكتر احمدي‌نژاد عدالت‌خواه مردمي، استكبارستيز و ولايت‌مدار با بني‌صدر خائن است كه به نظر مي‌رسد مهمترين دليل انحراف امثال ايشان از آرمان‌هاي انقلاب عظيم مردم ايران مي‌باشد.

به نظر مي‌رسد دوستان علاوه بر چرخشي كه در مباني تئوريك فكري و فلسفي داشته‌اند مي‌خواهند گفتمان منسوخ شده قبل از سال 84 را احيا كنند. نكته‌اي كه بايد به آن اشاره كنم اين است كه قاعدتاً در گفتمان قبل از سال 84 بخش مهمي از مؤلفه‌هاي انقلاب اسلامي به انحراف رفته بود از جمله نوع نگاهي كه به توده‌هاي مردم بويژه مردم مستضعف و محروم وجود داشت. قاعدتاً احمدي‌نژاد كفايت نوكري توده‌هاي مستضعف و محروم شهيد و ايثارگر داده را ترجيح مي‌دهد به كفايت نوكري سياسي برخي احزاب و جريان‌هايي كه در كشور رشد و نمو كرده‌اند.

من فكر مي‌‌كنم اين مباحث و سفسطه‌ها و مغلطه‌ها به نوعي منحرف كردن افكار عمومي مردم از آرمان‌هاي يك انقلاب با عظمت انساني و اسلامي عدالت‌خواه و مردمي است و چون دولت احمدي‌نژاد يك نمونه و يك نماد حداكثري از اين آرمان‌هاي به فراموشي سپرده است، با ارائه تحليل‌هاي تحريف شده تاريخي، سعي دارند عملكرد دولت عدالت‌خواهانه دكتر احمدي‌نژاد را مورد چالش قرار بدهند و من فكر مي‌كنم مردمي كه در سال 84 و 88 آگاهانه يك انتخاب دقيق، منطقي و آرمان‌گرايانه انجام دادند، قاعدتاً صداي خودشان را به بسياري از احزاب و همفكران مهندس باهنر رساندند.

مهندس باهنر صداي ملت ايران را در سال‌هاي 84 و 88 شنيدند البته باز هم خواهند شنيد! اميدوارم در انتخابات آتي آقاي باهنر درس بهتري بتوانند بگيرند و اين مرام و منش نادرست و ناجوانمردانه خود و همفكرانش را كنار بگذارند. "

*حضرت آقا در صحبت‌ها و ديدارهاي مختلفي كه داشتند، از سياست دشمن در راستاي القاي حاكميت دوگانه پرده برداشتند. حالا شاهديم كه آقاي باهنر با صراحت آقاي احمدي‌نژاد را در مقابل رهبري قرار مي‌دهند. آيا واقعاً در كشور اين حاكميت دوگانه وجود دارد يا خير؟

"شاه‌بيت نظام‌سازي و دولت‌سازي جمهوري اسلامي ايران، نظريه فلسفي ـ كلامي ولايت فقيه بود، يعني تئوري عميق فلسفي، كلامي، تاريخي و در واقع فقهي و سياسي داشت. البته ما فكر مي‌كنيم برخي دوستان هنوز فهم تئوريك و عالمانه‌اي از اين تئوري دريافت نكرده‌اند و به هر شكل نمود و ظهور ولايتمداري ژورناليستي را در آقايان مي بينيم. اما وجهه عيني و عملي در آنها مشاهده نمي شود. احمدي‌نژاد در عمل و در فرآيند اجرا و در مرحله ظهور و بروز نشان داد كه ولايت و ولايتمداري در يك فضاي برآمده از خواست مردم ولايتمدار ايران، قابل تحقق است.

دولت برآمده از ملت ايران و در چارچوب و ركاب ولايت معظم فقيه بوده و هست. به اعتقاد بنده، اين هزينه‌اي كه جريان به نوعي محافظه‌كار و جريان به اصطلاح اصولگرا دارد به آن دامن مي‌زند، در برآيند سياسي و بين‌المللي دقيقاً تضعيف امنيت ملي، تضعيف ثبات اجتماعي، منافع آحاد مردم و تضعيف انسجام و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي است. "

*عده‌اي معتقدند كه حمله به مشايي يكي از علت‌هاي اصلي‌اش اين است كه برخي افراد كه نمي‌توانند به‌طور مستقيم به احمدي‌نژاد حمله كنند به سمت اطرافيان ايشان مي‌روند. شما اين تئوري را قبول داريد؟

"شايد اين قياس، قياس مع‌الفارقي باشد ولي شما اگر به لحاظ تاريخي يك مدلي شبيه‌سازي كنيد و تحليل تاريخي ارائه بكنيد، در زماني كه حضرت اميرالمؤمنين(ع) حكومت را به دست مي‌گيرند و حاكم بلامنازع زمانه خودشان مي‌شوند، جريان‌هاي مختلفي با انگيزه‌هاي مختلف در برابر اميرالمؤمنين(ع) صف‌آرايي مي‌كنند. اتفاقاً وجه مشترك همه اين جريانات يك چيز است؛ ادعاي دينداري و صبغه ديني. اتفاقاً امروز كساني كه در صف مقابله با دكتر احمدي‌نژاد قرار گرفته و دولت را به نوعي متهم به انحراف مي‌كنند، با دعاوي ديني جلو آمدند اما متأسفانه در گذشته شاهد انحراف همين افراد از آرمان هاي اعتقادي و مذهبي هستيم. اگر عملكرد دولت‌ احمدي‌نژاد را معياري قرار بدهيم براي سنجش و ارزيابي حركت كل دولت، شايد بهتر بتوانيم علت اين هجمه‌ها را دريابيم. متأسفانه به جهت سازمان يافتگي سياسي، اين احزاب و گروه‌ها مي‌توانند در فضاي افكار عمومي اين امر را مشتبه كنند و در واقع از حقي صحبت كنند كه باطل است و به نوعي در فضاي عمومي ايجاد شك و شبهه نمايند. هر چند كه اكثريت جامعه امروز ما از يك فهم و شعور بسيار بالاي اجتماعي برخوردار است. اساساً اين به اصطلاح اتفاقاتي كه در حال رخ دادن است، بيش از آن كه يك تحليل واقع‌بينانه از مسائل سياسي با شد، يك شارلاتانيسم مطبوعاتي و سياسي و يك مانور تبليغاتي براي كساني است كه دوست دارند يك بار ديگر به عرصه و اريكه قدرت در كشور برگردند. سؤال جدي امروز آقاي دكتر احمدي‌نژاد و آقاي مهندس مشايي از همين كلمه انحراف است. ما از مهندس باهنر و دوستانشان گله داريم كه چرا ادبيات امام(ره) را سال‌هاست كه بايكوت كرده اند؟ چرا از اسلام ناب امام(ره) بويژه در سال‌هاي آخر عمرشان كه به كرات از واژه اسلام ناب محمدي صحبت به ميان آوردند، سخني به ميان نمي‌آورند. چرا از اسلام امريكايي، اسلام مرفهين بي‌درد، اسلام‌ سازش و فرومايگي، اسلام‌ تحجر، اسلام تجدد از همين اسلام‌هايي كه حضرت امام(ره) به كرات در اسلام‌شناسي‌شان آن ها را مطرح مي كردند، سخني به ميان نمي‌آورند؟

به هر حال هر موقع كه آقايان براي كشف حقيقت اظهار تمايل بكنند، رئيس‌جمهور و مشايي و ديگر دولتمردان اين آمادگي را دارند كه از راز‌هاي سربه مهري كه در سينه آقاي دكتر احمدي‌نژاد قرار گرفته رمزگشايي كنند. شايد آن جريان ناب انقلابي كه امروز در دولت احمدي‌نژاد متبلور است از اين مظلوميت و تنگنا خارج شود ان‌شاءالله...

ما بارها گفتيم به انحراف از باندهاي كلان قدرت خزنده در نظام افتخار مي‌كنيم.

آقاي احمدي‌نژاد و مشايي به انحراف از كساني كه سفره هاي كاخ نشينان را به موهاي كوخ نشينان بعد از انقلاب ترجيح دادند افتخار مي‌كنند.

آقاي باهنر بهتر است بروند پاسخگوي همان دولتي باشند كه در مدح‌اش‌ بسيار سخن گفته‌اند و درگذشته از آن حمايت مي‌كردند. همان دولتي كه بزرگترين انحرافات را در حوزه اشرافيت دولتمردان و بي‌توجهي به مستضعفان و ميدان دادن به كلان‌خواران و زياده‌خواهان سياسي ايجاد كرد. "

* علت اصلي اوجگيري اين حملات به دولت آن هم در آستانه انتخاب چيست؟

"آقاي رئيس‌جمهور بارها و بارها گفتند كه اساساً نه مستظهر به اصحاب سياسي هستند و نه مستظهر به حمايت مطبوعات و رسانه‌ها و جريانات ژورناليستي خاصي هستند و نه مستظهر به متمولين و اشراف.

آقاي احمدي‌نژاد مستظهر به حمايت مستضعفين، محرومان، خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و كساني هستند كه دل در گرو آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي ولايت دارند و لذا به نظر مي‌رسد كه در چنين فضايي آنهايي كه تريبون و رسانه دارند و فضاي ژورناليستي را مديريت مي‌كنند به دنبال ايجاد فضايي هستند تا حمايت‌هاي قاطع مردمي و اجتماعي از ايشان را مخدوش جلوه دهند و به نوعي آن را كمرنگ بكنند هر چند كه اين اقدام مثال خاك پاشيدن به چهره خورشيد است. اما بايد به اين نكته اذعان و اعتراف نمايند كه در واقع احمدي‌نژاد به واسطه پتانسيل بالاي مردمي و اجتماعي خود مي‌تواند نقش بسيار تعيين‌كننده‌اي را در معادلات سياسي داخلي و خارجي داشته باشد."

سيام ** 1418

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30737121

چهارشنبه|ا|7|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن