تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820698960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور امنيت ملي عراق: پادگان اشرف تا ٢ ماه آينده به زباله دان تاريخ مي پيوندد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: مشاور امنيت ملي عراق: پادگان اشرف تا ٢ ماه آينده به زباله دان تاريخ مي پيوندد
احمدي نژاد: گروهي كه از پشت صحنه آمريكا را اداره مي كنند، در پي تسلط كامل بر خاورميانه هستند
بيهقي- موفق الربيعي، مشاور امنيت ملي عراق در ادامه سفر خود به ايران با دكتراحمدي نژاد، رئيس جمهور ديدار كرد و به اتفاق دكترسعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي در يك كنفرانس خبري حضور يافت. الربيعي در ديدار با احمدي نژاد با اشاره به سفر سال گذشته وي به عراق اظهار كرد: شما اولين رئيس جمهور منطقه بوديد كه از عراق بازديد كرديد و اين نشان دهنده شجاعت و علاقه شما به مردم عراق بود كه البته از معاني ويژه اي درمناسبات منطقه اي نيز برخوردار بود. الربيعي در كنفرانس خبري با جليلي نيز تصريح كرد: ظرف ٢ ماه آينده پادگان اشرف براي هميشه به زباله دان تاريخ مي پيوندد. مشاور امنيت ملي عراق با اشاره به مذاكراتش با مسئولان ايراني تاكيد كرد: با تفاهم بسيار بزرگي ايران را ترك مي كنم.

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان هم اعلام كرد كه ايران آمادگي دارد تجارب امنيتي خود را شامل آموزش و شكل گيري نهادهاي امنيتي و ساير زمينه ها به دولت عراق منتقل كند.يادآور مي شود، الربيعي افزون بر پي گيري پرونده منافقين مسئول پي گيري پرونده ديپلمات هاي ربوده شده ايراني در اربيل نيز هست، اما برخلاف اظهارنظر درباره زمان بسته شدن پادگان اشرف (٢ ماه آينده) وي اشاره اي به زمان احتمالي آزاد شدن ديپلمات هاي ايراني نكرده است. با اين حال، ماجد غماس، رئيس دفتر مجلس اعلاي اسلامي عراق در تهران در گفت و گو با خراسان اعلام كرد كه ارتش آمريكا روند واگذاري مرحله اي زندان هاي عراق را به دولت نوري المالكي آغاز كرده است. غماس در عين حال از اين كه ديپلمات هاي ايراني در كدام يك از زندان هاي عراق نگه داري مي شوند، اظهار بي اطلاعي كرد. به گفته نماينده مجلس اعلا در تهران، ارتش آمريكا همچنين روند واگذاري مرحله اي پايگاه اشرف را به دولت عراق آغاز كرده است. در اين ميان برخي ديپلمات هاي اروپايي از توافق مقدماتي در اتحاديه اروپا براي حذف نام گروهك تروريستي منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي اين اتحاديه خبر دادند.

احمدي نژاد :نبايد از حيله دشمنان غافل شد
ايسنا گزارش داد: دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار موفق الربيعي، مشاور امنيت ملي عراق، روابط تهران و بغداد را تاريخي و برادرانه دانست و با تاكيد بر هوشياري مقامات عراق نسبت به ترفندها و حيله هاي دشمنان تصريح كرد: گرچه امروز آمريكا در سراشيبي افول قرار گرفته و ملت هاي منطقه از جمله ملت عراق نسبت به ٧ سال گذشته قوي تر شده اند، اما گروهي كه از پشت صحنه، آمريكا را اداره مي كنند به دنبال تسلط كامل بر منطقه خاورميانه هستند از اين رو نبايد از كيد و حيله دشمنان غافل شد.موفق الربيعي، مشاور امنيت ملي عراق نيز در اين ديدار با اشاره به سفر سال گذشته دكتر احمدي نژاد به عراق اظهار داشت: شما اولين رئيس جمهور منطقه بوديد كه از عراق بازديد كرديد و اين نشان دهنده شجاعت و علاقه شما به مردم عراق بود كه البته از معاني ويژه اي در مناسبات منطقه اي نيز برخوردار بود.

موفق الربيعي: براي مختومه كردن پرونده منافقين به همكاري ايران نياز داريم
موفق الربيعي همچنين در كنفرانس خبري مشترك با دكتر سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: ظرف ٢ ماه آينده پادگان اشرف براي هميشه بسته خواهد شد.الربيعي اظهار كرد: پادگان اشرف براي هميشه بسته خواهد شد و اين تصميم دولت عراق برگشت ناپذير است و ساكنان اين پادگان راهي جز بازگشت به ايران و يا رفتن به كشورهاي ثالث ندارند.وي گفت: دولت جمهوري عراق در اين مورد سياستي كاملا روشن اتخاذ كرده است؛ در عين حال براي مختومه اعلام كردن پرونده گروهك منافقين مستقر در پادگان اشرف در عراق نياز به همكاري ايران داريم.مشاور امنيت ملي دولت عراق تصريح كرد: در مورد اين پرونده در چارچوب موازين بين المللي عمل خواهيم كرد و افراد اين گروه مختارند بازگشت به ايران يا به كشورهاي ثالث ديگر را انتخاب كنند.وي تاكيد كرد: ما مي خواهيم هر نوع مسئله اي را كه ممكن است در آينده به روابط ايران و عراق صدمه بزند ريشه كن كنيم؛ ما خواهان روابط مستحكم با ايران هستيم و هر عاملي كه امنيت ايران را از خاك عراق تهديد كند، تهديدي براي امنيت عراق است.وي خاطرنشان كرد: تا چند ماه ديگر پادگان اشرف به زباله دان تاريخ مي پيوندد.الربيعي در پاسخ به اين سوال كه آيا كشور ثالثي تاكنون آمادگي پذيرش افراد گروهك منافقين را اعلام كرده است، گفت: ٩١٤ نفر از افراد اين گروهك تروريستي را فهرست كرده ايم كه داراي گذرنامه از كشورهاي مختلف هستند و اين ها اغلب داراي خانواده هايي هستند كه در كشورهاي ثالث ساكن اند كه اگر تمايل داشته باشند مي توانند نزد خانواده هايشان در آن كشورها بروند.

با سفيران ١٢ كشور براي پذيرش اعضاي گروهك منافقين صحبت مي كنيم
الربيعي تاكيد كرد: به محض برگشت به عراق قصد دارم با ١٢ سفير كشورهاي مختلف در عراق صحبت كنم كه هرچه سريع تر شرايط پذيرش افراد گروهك منافقين را مشخص كنند در عين حال كه صدها نفر از اين افراد (گروهك منافقين) با كمك صليب سرخ نزد خانواده هايشان بازگشته و يا اين كه از طريق دولت ايران گذرنامه در اختيار آن ها قرار گرفت تا اگر مي خواهند به هر نقطه اي كه تمايل دارند بروند و يا به ايران بازگردند.

تعدادي از اعضاي گروهك منافقين در دادگاه هاي عراق محاكمه مي شوند
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد طبق كدام قانون اجازه داده مي شود گروهك منافقين به كشورهاي ثالث بروند و چرا در دولت عراق آن ها محاكمه نمي شوند گفت: در ميان افراد پادگان اشرف كساني هستند كه دستشان به خون افراد بي گناه عراقي آغشته است و ما حتما آن ها را به دادگاه هاي صالحه عراق تحويل مي دهيم. همچنين كساني هستند كه مردم بي گناه ايران را كشته اند و در چارچوب موافقت نامه امنيتي مي توانيم آن ها را به ايران تحويل دهيم. اين در حالي است كه اغلب اين افراد قلبا تمايل بازگشت به ايران را دارند و ما درصدد هستيم فهرستي از اسامي آن ها تهيه كنيم تا به طرف ايراني تحويل دهيم و بازگشت سريع آن ها به ايران را تضمين كنيم.مشاور امنيت ملي عراق در ادامه در مورد بازداشت تعدادي از هموطنانمان توسط آمريكايي ها و نيز آزادي ديپلمات هاي ايراني گفت: تعدادي از ايراني ها هستند كه در بازداشت نيروهاي آمريكايي اند و به محض آن كه مسئوليت اداره امور برعهده نيروهاي عراقي قرار گيرد نسبت به آزادي آن ها اقدام خواهيم كرد و در مورد برخي از آن ها از آمريكا دليل مجرم بودن آن ها را مي خواهيم؛ اگر مجوزي براي مجرم بودن آن ها وجود داشت نيز آن ها را در اختيار خواهيم گرفت كه البته مطمئنيم آن ها جرمي مرتكب نشده اند.

با تفاهم بسيار بزرگي ايران را ترك مي كنم
الربيعي همچنين در مورد پاسخ طرف ايراني نسبت به مسائل مطرح در مذاكرات ٢ طرف و نيز ملاقاتي كه با رئيس جمهور ايران داشته است گفت: به لطف خدا با تفاهم بسيار بزرگي ايران را ترك مي كنم. ما در اين مذاكرات مسائل مختلف سياسي و امنيتي را مطرح كرديم و پاسخ هاي روشن و مستدلي را گرفتيم.

جليلي: آماده انتقال تجربيات امنيتي خود به دولت عراق هستيم
در اين كنفرانس خبري سعيد جليلي هم گفت: ايران آمادگي دارد تجارب امنيتي خود را شامل آموزش و شكل گيري نهادهاي امنيتي و ساير زمينه ها به دولت عراق منتقل كند.

وي با بيان اين كه مرزهاي ٢ كشور مرزهاي امنيت و دوستي هستند، اظهار داشت: بر اين مبنا ٢ طرف هيچ گاه اجازه نمي دهند از مرزهايشان عليه ديگري استفاده شود و ما با هرگونه اقدام تروريستي عليه ملت ديگر نيز برخورد مي كنيم. چنان چه هرگونه حركت و اقدام تروريستي بخواهد در جايي شكل گيرد و يا استمرار يابد مورد برخورد قرار مي گيرد.

جليلي همچنين بحث درباره سياست هاي آمريكا در دوره رياست جمهوري باراك اوباما را از ديگر مباحث مورد گفت وگو در مذاكرات ٢ طرف عنوان كرد و افزود: مخصوصا درباره ديدگاه هاي جديد وي كه مي تواند فرصت هايي را براي منطقه ايجاد كند، گفت وگو كرديم.
 شنبه 5 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن