تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819647987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز جشنواره تئاتر فجر با پرواز 30 كبوتر سفيد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آغاز جشنواره تئاتر فجر با پرواز 30 كبوتر سفيد
تئاتر- گروه ادب و هنر - كامران محمدي:
بيست‌وهفتمين جشنواره تئاتر فجر با پرواز 30 كبوتر سفيد و قرائت پيام رئيس‌جمهوري در محوطه باز تئاتر شهر آغاز شد.

اين مراسم كه تفاوت‌هاي چشمگيري با افتتاحيه سال گذشته داشت، با اهتزاز پرچم كشورمان توسط علي نصيريان، همزمان با اجراي سرود ملي ايران، رسما آغاز شد، اما پيش از آن، 30 كبوتر سفيد به نشانه 30 سال انقلاب اسلامي، در آسمان چهارراه ولي عصر رها شدند و پس از آن، همان‌طور كه مسئولان تئاتر وعده داده بودند، رضا رويگري، سرود خاطره‌انگيز «ايران ايران» را بازخواني كرد. البته پيش از اين برنامه جذاب نيز طبق روال هميشه، پيام‌ها خوانده شد؛ پيام رئيس‌جمهوري و دبير جشنواره.

محمود احمدي‌نژاد كه پيامش را معاون هنري وزارت ارشاد قرائت كرد، در بخشي از پيام خود آورده است: «تلاش خستگي‌ناپذير هنرمندان سختكوش هنرهاي نمايشي و تئاتر كشورمان همپا با آرمان‌ها و اهداف والاي ملت بزرگ ايران شايسته تقدير است.

چشم‌هاي مشتاق و حقيقت‌جو در سراسر جهان همچنان منتظر استقبال از آثار فاخر شماست. برپايي اين جشنواره را ارج مي‌نهم و از همه هنرمندان و عرضه‌كنندگان آثار و برگزاركنندگان آن تشكر مي‌كنم.» به جز احمدي‌نژاد، مطابق روال همه جشنواره‌ها، دبير جشنواره امسال هم پيش از آغاز رسمي كار، پيامي را به خبرگزاري‌ها سپرد كه البته خود در مراسم ديروز همه را براي حاضران خواند.

حسين مسافر آستانه در بخشي از اين پيام گفت: «زمستان 87 سي‌امين بهار آزاديست، سي‌امين زايش بزرگ‌ترين حماسه مردمي و به معناي واقعي كلمه سي‌امين سال تولد يك ملت. اما زمستان، بيست‌وهفت سال است براي جماعت تئاتري اين مرز‌وبوم يك بهار ديگر هم در خود دارد.

جشنواره تئاتر فجر نوروز تئاتر ايران است. سفره پربركتي است كه جماعت فرهنگ‌وهنر از هر نقطه ايران پهناور به دور آن جمع مي‌شوند تا زنده و پويا‌بودن هنرشان را جشن بگيرند.»
به جز اين برنامه‌ها، كارناوال عروسكي مراسم افتتاحيه جشنواره 27 هم جالب بود، كارناوالي مركب از انواع و اقسام عروسك، از بوش و رايس و شاه و صدام تا تام و جري و داش سياه كه ازميدان انقلاب راه افتادند و به چهارراه ولي عصر رسيدند.

برنامه‌هاي اصلي و فرعي

امسال 67 نمايش در طول 9 روز برگزاري جشنواره در تالارهاي وحدت، مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، مولوي و خانه نمايش اداره تئاتر به روي صحنه مي‌رود. از اين تعداد ديروز 14 نمايش به روي صحنه رفتند، ضمن آنكه نمايش‌هاي خياباني نيز هر روز اجرا خواهد داشت و بازار جشنواره را داغ‌تر خواهد كرد.

همزمان با آغاز جشنواره 27 صبح روز گذشته، نمايشگاه عكس و پوسترهاي نمايش‌هاي امسال در راهروهاي طبقه اول و دوم خانه هنرمندان ايران افتتاح شد.

در اين نمايشگاه 79 قطعه عكس رنگي و سياه و سفيد مربوط به نمايش‌هاي سال 80 به اين سو از 36 عكاس كه از بين 109عكس از 49 عكاس انتخاب شده‌اند، حضور يافته‌اند. سيف‌الله صمديان، رضا معطريان و فرهاد آئيش كار داوري اين آثار را انجام داده‌اند و قرار است برگزيدگان اول تا سوم اين بخش در مراسم اختتاميه معرفي شوند.

در بخش پوسترهاي تئاتر نيز 100 پوستر از پوسترهاي تئاتر جهان در گالري مميز خانه هنرمندان ايران به نمايش درآمده است.

علاوه بر اين، مسئولان جشنواره قصد دارند كتابي از مجموعه عكس‌هاي حاضر در نمايشگاه يادشده را منتشر كنند. جالب اينكه اين كتاب بعد از 18 سال كه از چاپ نخستين كتاب عكس‌هاي تئاتر گذشته است به بازار خواهد آمد.

به جز اين كتاب، همزمان با جشنواره امسال، كتابي نيز شامل اطلاعات آماري اهالي تئاتر شهرستان‌ها منتشر خواهد شد كه به نوشته مهر، حاوي اطلاعات كاملي از فعاليت‌هاي تئاتر شهرستان‌هاست و شامل مواردي چون تعداد فعالان تئاتر 15 استان به تفكيك جنسيت هنرمندان، تعداد تحصيل‌كردگان استان‌ها و تعداد پيشكسوتان كه بيش از 20 سال فعاليت تئاتري دارند، مي‌شود.

علاوه بر اين ، تعداد نمايش‌هاي اجرا‌شده از سال 1384 تا امسال، آمار تالارهاي تحت پوشش فعاليت تئاتري در 15 استان و...

راديو تهران همراه با جشنواره 27

امسال راديو تهران برنامه جالبي را با نام «تئاتر87» ويژه جشنواره تئاتر فجر تدارك ديده است كه هر شب به‌طور زنده از مجموعه تئاتر شهر پخش خواهد شد.

به گزارش ستاد خبري جشنواره، اين ويژه‌برنامه به سردبيري طيبه محمدعلي از ساعت 20:45 تا 21:30 به پوشش خبري رويدادها و اجراهاي جشنواره مي‌پردازد و جالب اينكه بهرام سروري‌نژاد كه خود بازيگر تئاتر است، مجري آن خواهد بود.
 چهارشنبه 2 بهمن 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 742]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن