تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819696295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول محلي از لحاظ نشدن فضاي آموزشي در طرح تفضيلي شهرها انتقاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول محلي از لحاظ نشدن فضاي آموزشي در طرح تفضيلي شهرها انتقاد كرد
داخلي. اجتماعي. فرهنگي. طرح تفضيلي.

رييس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي از قرار نگرفتن فضاي آموزشي در طرح تفضيلي بافت فرسوده شهرهاي اين استان انتقاد كرد.

به گزارش ايرنا "علي باقرزاده" روز شنبه در نشست مطبوعاتي اظهار داشت:
در ماده ‪ ۱۶‬قانون شوراها تمام شهرداريها موظف هستند با توجه به نياز، پيش بيني و گسترس فضاهاي شهري زمينه توسعه فضاي آموزشي را ايجاد كنند.

وي افزود: متاسفانه در طرح تفضيلي شهري زمين مورد نياز براي توسعه فضاي آموزشي در نظر گرفته نمي‌شود و يا زمين‌هايي به اين امر اختصاص مي‌يابد كه مشكلات فراواني در زمينه مالكيت دارند.

او گفت: آموزش و پرورش با توجه به اينكه در طرح تفضيلي شهري بايد زمين مورد نياز براي فضاهاي آموزشي در نظر گرفته شود اعتباري براي خريد و يا تملك زمين قرار نمي‌دهد.

اين مسوول اظهار داشت: شهرداريها موظف هستند بخش هزينه خريد زمين را از محل خريد زمين از سازندگان تجاري جديد دريافت كنند و به حساب آموزش و پرورش واريز كنند.

وي با بيان اينكه عمده اين مشكل در بجنورد است، گفت: در طرح تفضيلي بجنورد كه بافت قديمي خراب و بلندمرتبه‌سازي مي‌شود، جمعيت ساكن در اين بافت نيز افزايش خواهد يافت.

وي اظهار داشت: فضاهاي آموزشي بافت فرسوده متناسب با جمعيت قبل از نوسازي بوده كه جوابگوي افزايش جمعيت كنوني نيست و اكنون كمبود شديد فضاي آموزشي در بافت فرسوده شهري مشاهده مي‌شود.

اين مسوول گفت: گسترش فضاهاي آموزشي در حاشيه شهر آسيب‌هاي اجتماعي را به همراه دارد كه از جمله اين مشكلات بحث ترافيك شهري است.

وي افزود: دانش‌آموزان بايد از نزديك‌ترين فضاي آموزشي محل زندگي خود استفاده كنند كه نياز به رفت و آمدهاي طولاني نباشد چرا كه اين امر مشكلاتي را درپي خواهد داشت.

باقرزاده همچنين گفت: اكنون در شهر بجنورد گسترش فضاي شهري نيز وجود دارد اما متاسفانه هيچ فضاي آموزشي در آن مكان‌هاي جديد در نظر نمي‌گيرند.

وي گفت: شركت عمران ‪ ۹۷۰‬واحد مسكوني را در حاشيه شهر ايجاد كرده اما متاسفانه هيچ فضايي براي ايجاد آموزشگاه‌ها منظور نكرده است.

باقرزاده با بيان اينكه اگر براي هر خانوار به طور متوسط ‪ ۱/۵‬دانش‌آموز در نظر گرفته شود در اين واحدهاي مسكوني هزار و ‪ ۵۰۰‬دانش‌آموز در سه مقطع وجود دارد كه هيچ فكري براي آنان نكرده‌اند.

رييس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي همچنين به هفته شوراهاي آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: تحقق مشاركت و نظارت عموم مردم در اين بخش ، تسهيل فعاليت‌ها و توسعه فضاي آموزشي از اهداف تشكيل اين شوراها است.

باقرزاده گفت: در سال ‪ ۸۶‬شوراي آموزش و پرورش اين استان با تشكيل ‪۱۲‬ جلسه ‪ ۴۹۲‬مصوبه داشت كه ‪ ۸۹‬درصد آن به مرحله اجرايي رسيد.

وي افزود: امسال نيز تاكنون ‪ ۱۰‬جلسه شوراي آموزش و پرورش در سطح استان تشكيل شده كه ‪ ۷۴‬مصوبه عمده را به مرحله اجرا رسانده است.

باقرزاده مهم‌ترين مصوبات اين شورا را دستور استاندار به تمامي دستگاه‌ها در خصوص همكاري با آموزش و پرورش، اختصاص ‪ ۷/۵‬ميليارد ريال براي تجهيز بخش فرسوده كارگاه‌هاي مدارس، ايجاد منبع ذخيره سوخت و آب در مدارس مرزي و تخصيص يك ميليارد ريال براي آموزش خانواده عنوان كرد.

وي اختصاص ‪ ۵۰۰‬ميليون ريال اعتبار براي سرانه پژوهشي مدارس، اجراي طرح كيفيت بخشي مدارس شبانه‌روزي، گسترش فضاهاي شبانه‌روزي، طرح جشنواره خيرين مدرسه‌يار را از ديگر طرح‌هاي مهم شوراي آموزش و پرورش دانست.

خراسان شمالي با جمعيت ‪ ۸۱۱‬هزار نفري ‪ ۱۸۴‬هزار دانش‌آموز دارد. ك/‪۲‬ ‪۶۵۹/۶۲۶/۷۱۸۴‬
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن