تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820690535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرخه معيوب ژانر كمدي ـ 5 /سطح سينما با استفاده از چهره‌هاي تكراري پائين مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چرخه معيوب ژانر كمدي ـ 5 /سطح سينما با استفاده از چهره‌هاي تكراري پائين مي‌آيد
تهيه‌كننده فيلم‌هاي سينمايي "آتش‌بس" و "زن زيادي" معتقد است نبايد سطح كار در سينما را پائين آورد و با اتكا به راههاي تكراري از جمله استفاده از چهره‌هاي تلويزيوني مخاطب را به سالن‌ها كشاند.

محمد نيك‌بين درباره شيوع ساخت كمدي‌هاي تلويزيوني در سينما به خبرنگار مهر گفت: شرايط اقتصادي و ركود حاكم بر گيشه تهيه‌كنندگان و كارگردان‌ها را به سمتي مي‌برد كه براي رسيدن به موفقيت از راههاي ميانبر استفاده كنند. اين كمدي‌ها با هزينه‌ كمتر از يك فيلم سينمايي و استفاده از چهره‌هاي محبوب تلويزيون ساخته مي‌شود.

وي افزود: تهيه‌كننده‌ها به اين چهره‌ها اعتماد دارند و آنها را ضامن فروش مي‌دانند و اين آثار راهي ساده‌تر براي رسيدن به فروش است. در اين شرايط تهيه‌كنندگاني هم هستند كه فيلمنامه‌اي متفاوت و جذاب انتخاب و با گروهي حرفه‌اي همكاري مي‌كنند و از نظر مالي پروژه را در مضيقه نمي‌گذارند.

تهيه‌كننده" سوپراستار" گفت: تجربه نشان داده تماشاگر از اين فيلم‌ها استقبال مي‌كند. اما قدرت خطر كردن به دليل شرايط نامطلوب سينما پائين آمده و همه ترجيح مي‌دهند در مسير بي‌خطر حركت كنند. اين نوع فيلم‌ها هم جزئي از سينماي كمدي محسوب مي‌شوند. ممكن است ما آنها را دوست نداشته باشيم، اما در سينما هر نوع فيلمي بايد ساخته شود.

نيك‌بين كه "تسويه حساب" را هم در كارنامه دارد افزود: فيلمسازها بايد راههايي تازه براي جذب مخاطب پيدا كنند. نبايد سطح كار در سينما را پائين آورد و با اتكا به راههاي تكراري مخاطب را به سالن‌ها كشاند. مي‌شود با صرف وقت، هزينه و به كار بردن انديشه‌هاي تازه از اين بحران نجات پيدا كرد.

وي در پايان با اشاره به اينكه دخالت دولت نمي‌تواند سينما را نجات دهد گفت: شايد گمان كنيم دولت مي‌تواند سينما را از آسيب آثار متاثر از طنزهاي شبانه رها كند، اما اين حضور دولتي در درازمدت مشكلات سينما را بيشتر مي‌كند. دولت بايد مثل كشورهاي صاحب سينما از دخالت مستقيم در سينما بپرهيزد و اجازه بدهد بخش خصوصي از دل بحران‌ها به مسير سالم برسد.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن