تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820195297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

السلام عليك يا اباعبدالله الحسين ( ع )


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: السلام عليك يا اباعبدالله الحسين ( ع )
در عاشوراي حسيني دهها هيئت عزادار از شهرها و مناطق مختلف ايران و استان در عزاي سرور شهيدان امام حسين ( ع ) وارد مشهد شده اند.


هموطن آنلاين _شيفتگان امام حسين عليه السلام در سراسر ايران اسلامي با برگزاري مراسم عزاداري در مظلوميت اين امام همام و ياران با وفايش اشك ماتم ريختند .
عزاداران حسيني با حضور در مساجد ، حسينيه ها و تكايا و حركت در خيابانها و تشكيل دسته هاي سينه زني و زنجيرزني و ذكر مصائب اهل بيت امام حسين (ع) بويژه حضرت زينب (س) ، در غم شهادت علمدار و ديگرحماسه سازان كربلا بر سر و سينه زدند و اشك ماتم ريختند .
رهروان مكتب امام حسين عليه السلام به ياد شجاعت و فداكاري حضرت سيدالشهدا (ع) ، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ديگر اهل بيت و اصحاب آن حضرت در دشت كربلا ، بار ديگر درس ايثار و از خود گذشتگي در راه دين خدا را مرور كردند و عبوديت و بندگي و امر به معروف و نهي از منكر و عشق به نماز را از مكتب امام حسين آموختند .
بر اساس اين گزارش ، برگزاري مراسم شبيه خواني كه بخش هايي از صحنه دشت كربلا را به نمايش مي گذاشت ، حضور كودكان ، نوجوانان و جوانان سياهپوش با سربندهاي مزين به نام مبارك معصومين (ع) ، برپايي ايستگاههاي صلواتي و توزيع شير ، شربت و آب به ياد تشنگان

" از واقعه عاشورا حدود 1370 سال مي گذرد و درسي كه امام حسين عليه السلام و ياران با وفايش با جانفشاني به انسانيت آموختند همواره راهنما و هدايت كننده است.... "

كربلا و صف بستن فقير و غني براي گرفتن غذاي نذري به عشق حسين (ع) و مراجعه عزاداران حسيني به مراكز انتقال خون براي اهداي خون خود ، جلوه هايي معنوي ، زيبا و ديدني از عزاداري پرشور مردم در سراسر ايران بود .
همچنين مراسم سوگواري شب عاشوراي حسيني با حضور توليت آستان مقدس حضرت امام خميني ( ره ) ، علما و شخصيت هاي كشوري و لشكري‌ ، عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسين (ع ) در حرم مطهر امام راحل نيز برگزار شد.
در شهرهاي مقدس مشهد و قم نيز عزاداران سيدالشهدا در قالب دسته هاي عزاداري با ورود به اين مكان هاي مقدس ، شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين ( ع ) را به ساحت مقدس بقيه الاعظم روحي و ارواحنا فدا و كريمه اهل بيت امام رضا (ع ) و حضرت معصومه ( س ) و همه مسلمانان تسليت گفتند.
در عاشوراي حسيني دهها هيئت عزادار از شهرها و مناطق مختلف ايران و استان در عزاي سرور شهيدان امام حسين ( ع ) وارد مشهد شده اند.
در اين حال در شب و بامداد عاشوراي حسيني ، كربلاي معلي بيش از ديگر مناطق جهان در تب و تاب مصائب اهل بيت ( ع ) سوگوار بوده است .
آئين هاي عزاي شهداي دشت كربلا ، ديشب و با طواف صدها هزار عزادار دلسوخته بر گرد حرم "علمدار وفاداري و ولايت مداري"حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام حسين ( ع ) شور خاصي يافت و نواي "يا عباس" و " يا حسين " دشت نينوا را به لرزه درآورد .
بامداد امروز - چهارشنبه - نيز شهر كربلا همچنان صحنه سوگواري هيئت هاي عزاداري است.
در بسياري ديگر از مناطق جهان به ويژه در آلمان ، لندن ، بروكسل ، بلاروس ، اوكراين ، ژاپن ، چين ، هند ، پاكستان ، بحرين ، بيروت ، جمهوري آذربايجان ، تركيه ، كويت و افغانستان نيز ديشب و بامداد امروز ، شاهد عزاداري پرشور محبان خاندان عصمت و طهارت و پيروان مكتب آزادگي و ظلم ستيزي بودند .
از واقعه عاشورا حدود 1370 سال مي گذرد و درسي كه امام حسين عليه السلام و ياران با وفايش با جانفشاني به انسانيت آموختند همواره راهنما و هدايت كننده است.
 چهارشنبه 18 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 315]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن