تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819629316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غزه در آتش و خون / نگاهي به رويدادهاي غزه در 24 ساعت گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: غزه در آتش و خون / نگاهي به رويدادهاي غزه در 24 ساعت گذشته
تهران - مخالفت آمريكا با هرگونه اقدام شوراي امنيت براي توقف جنايات رژيم نژادپرست صهيونيستي در غزه،تهاجم زميني نظاميان صهيونيست به اين منطقه پس از 8 روز بمباران هوايي و ادامه تظاهرات و اعتراضات مردمي به جنايات صهيونيستها از مهمترين اخبار حوزه اروپا و آمريكا است .


در حاليكه رژيم صهيونيستي به حملات هوايي، زميني و دريايي خود به غزه ادامه مي دهد، مخالفت آمريكا با هرگونه اقدام شوراي امنيت سازمان ملل براي توقف اين اقدامات،نشست اضطراري روز يكشنبه اين شورا را ناكام گذاشت .
آمريكا پيشتر اعلام كرده بود هر گونه محدوديت عليه عمليات نظامي اسراييل را وتو خواهد كرد.
اين در حالي است كه "‌بان كي مون "‌دبيركل سازمان ملل روز شنبه خواستار توقف فوري تهاجم زميني اسراييل را به نوار غزه شده بود .
ازسوي ديگر محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي در غزه در امريكا و ديگر كشورهاي اروپايي ادامه دارد .
نيويورك و شهر هاي جورجيا, شيكاگو و لس آنجلس آمريكا روز شنبه شاهد برپايي تظاهراتي در حمايت از مردم مظلوم غزه و اعتراض به نسل كشي اسرائيل بود.
شهروندان ايتاليايي فلسطيني تبار و اعراب مقيم رم نيز دراعتراض به كشتار مردم غزه و سكوت سازمان هاي بين المللي وعدم موضع گيري دولتمردان عربي دربرابر جنايات رژيم صهيونيستي مقابل سفارت فلسطين در ميدان "سن جووانّي" پايتخت ايتاليا تجمع كردند.
هزاران نفر از مردم و مسلمانان شهر فرانكفورت آلمان نيز شنبه شب در اعتراض به جنايت هاي رژيم صهيونيستي در غزه و كشتار مردم بي دفاع اين منطقه تظاهرات كردند.
همچنين جمع زيادي از اقشار مختلف مردم نروژ با برگزاري تظاهرات بزرگي ضمن محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي در غزه، خواستار توقف فوري حملات نظامي اين رژيم عليه مردم بي دفاع فلسطين شدند.
مردم قبرس (بخش جنوبي و يوناني نشين) نيز روز شنبه با برپايي تظاهرات جنايات رژيم غاصب صهيونيستي را محكوم كردند .
تعداد زيادي از شهروندان شهر سالزبورگ در غرب اتريش نيز به حمايت از مردم غزه و نيز به نشانه محكوم كردن حملات هوايي اسراييل به مردم اين منطقه، به تظاهرات پرداختند.
در لندن نيز تظاهركنندگان خشمگين در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در لندن تجمع كرده بودند، پرچم اين رژيم را به آتش كشيدند.
همزمان با راهپيمايي بزرگ ضد اسراييلي در لندن، مردم ديگر نقاط اين كشور از جمله ايرلند شمالي، ولز و اسكاتلند نيز به خيابانها آمدند تا خواستار آتش بس فوري در غزه شوند.
اما در پاريس تظاهرات ده ها هزار نفري ضد اسراييلي با دخالت پليس نزديك سفارت اسراييل به خشونت كشيده شد و پليس با استفاده از گاز اشك آور تلاش كرد تظاهر كنندگان را متفرق كند.
مردم يونان نيز روز شنبه در تظاهرات گسترده اي در شهرهاي مختلف اين كشور، جنايات رژيم صهيونيستي در غزه را محكوم كردند.
همچنين هزاران نفر از مردم هلند روز شنبه با برپايي تظاهراتي در شهر آمستردام، حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه را محكوم كردند و خواستار تحريم كالاهاي اسراييلي شدند.
صدها نفر از مسلمانان و مردم شهر مادريد نيز در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم بي گناه غزه و عدم محكوميت صريح و قاطع اين جنايات ازسوي دولت اسپانيا در مقابل ساختمان وزارت خارجه اين كشور تظاهرات كردند.
صدها تن از مسلمانان بوداپست پايتخت مجارستان نيز با برگزاري تجمع اعتراض آميز در يكي از ميادين مركزي اين شهر خشم و اعتراض خود نسبت به كشتار مردم بي دفاع غزه را اعلام كردند.
تهاجم زميني نظاميان رژيم صهيونيستي به نواره غزه از سوي مقام هاي كشورها با واكنش هاي متفاوتي همراه بود .
"‌يري پوتوزنيك " سخنگوي رياست دوره اي اتحاديه اروپا از حمله زميني اسراييل حمايت كرد وگفت :حمله زميني يك اقدام تدافعي بوده است نه يك اقدام تهاجمي.
"‌برنارد كوشنر "‌وزير خارجه فرانسه اين اقدام رژيم صهيونيستي را موجب افزايش خطر كه تلاش هاي انجام شده براي ايجاد آتش بس را با شكست روبرو مي كند، توصيف كرد.
"‌فرانك والتر اشتاين ماير "‌وزير امور خارجه آلمان نيز دردرخواستي عجيب ازكشورهاي اسلامي خواست كه فشار برحماس را براي جلوگيري از پرتاب موشك توسط اين گروه به اسراييل افزايش دهند.
"دمتيري مدوديف" و "بشار اسد" روساي جمهوري روسيه و سوريه نيز در يك تماس تلفني، خواستار توقف فوري جنايات رژيم صهيوينستي در منطقه نوار غزه و خونريزي در مناطق اشغالي فلسطين شدند.
كوبا نيز با جنايت آميز خواندن اقدامات نظامي نيروهاي اسراييلي در نوار غزه ضمن ابراز انزجار كامل ، اين اقدامات خونين عليه مردم فلسطين را محكوم كرد.
اروپام **1440**1516
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن