تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820298773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمدرضا جعفري جلوه در آيين پاياني دومين همايش تصوير عاشورا؛ سينما بايد مظلوميت عاشورا را بازگو كند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: محمدرضا جعفري جلوه در آيين پاياني دومين همايش تصوير عاشورا؛ سينما بايد مظلوميت عاشورا را بازگو كند


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز:محمد رضا جعفري جلوه گفت:سينما مي تواند و مي خواهد به شكرانه حق در اين راه گام بردارد و حقيقت نهفته و مظلوميت در عاشورا را بشكافد و بيان كند و به منصه ظهور بكشاند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سينمايي گروه فرهنگ وهنر باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، محمدرضا جعفري جلوه، معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درآيين پاياني همايش دومين تصوير عاشورا اظهار داشت: عصر جهاني شدن و تصوير و پيام نهفته در عاشورا تازه آغاز شده است و بر اين باور هستيم كه زباني جهاني نيازمند بود تا حقيقت نهفته درعاشورا جهاني شود. و امروز اين زبان در اختيار ماست.
وي ادامه داد: امروز سينما به عنوان يكي از زبان هاي جهاني در اختيار ما و بشريت است. در جهان و هر آن چيزي كه بايد در ذهن بشريت بماند.ازطريق سينما مي ماند. بسياري از انگاره هاوآيينها توسط هنرسينما ماندگار وجاودانه گشته اند .
وي تصريح كرد: به خوبي مي دانيد كه چگونه فاجعه آفرينان دوران ما به قربانيان فاجعه تبديل مي شوند و در حالي كه نسل كشي مي كنند،خود را قرباني هولوكاست و نسل كشي مي نامند و مي خوانند. اينهابرگرفته از قابليت هاي هنرسينما است كه هر امري را جهاني مي كند. پس عصر جهاني شدن حقيقت و حقيقت نهفته در عاشورا عصر ما است.
جعفري جلوه بيان كرد: تاتصوير هم زمان عقل و عشق به زيباترين و شيواترين و به نحو موثرتري عرضه نشود، زمانه ظهور نيست. يا به تدبيري ظهور حجت خدا وابسته به جهاني شدن پيام عاشورا است.
از اين جهت كه در متون مهم تاريخ و نقل هاي درست شنيده و ديده ايم كه شعار اصلي و نداي جهان شمول منجي عالم بشريت فراخواندن خون خواهان امام حسين (ع) است پس بايد خون خواهان امام حسين (ع) در سراسر عالم براي چنين خون خواهي آماده شده باشند.
وي افزود: بايد در جان خون خواهان امام حسين (ع) عطش پاسخ به ندا موج افكنده و او را شناخته باشند. سينما مي تواند و مي خواهد به شكرانه حق در اين راه گام بردارد و اين حقيقت نهفته و اين مظلوميت مضاعف را بشكافدو بيان كند و به منصه ظهور بكشاند. تا زمينه ساز ظهور و فرج نهايي آن حضرت باشد.
جعفري جلوه گفت: از همكاران خود در مركز گسترش سينماي مستند و تجربي تشكر مي كنم كه به اين ندا و نياز لبيك گفتند و امروز با هم دومين همايش عاشورا را مرور مي كنيم و از معنويتي كه در اين مكان جاري است بهره مند مي شويم. اين همان راهي است كه بايد بيش از اين در پيش مي گرفتيم.
جعفري جلوه در پايان خاطر نشان كرد: اميدواريم سينماگران ما در عرصه هاي مختلف سينمايي و مستند، فيلم كوتاه، فيلم بلند داستاني واصل و متن سينما ،به سرعت و به دقت گام هاي لازم را بردارند و از طريق گوناگون و با وجوه مختلف اين حادثه، واقعه و گنج عظماي حقانيت را بشكافند و به جهانيان عرضه كنند.
از خداوند طلب كمك و ياري مي كنيم كه اگر كاري در همه دوران و تا به امروز شده است به نگاه و عنايت اوست و اگر كاري هم انجام شود بي ترديد هدايت اوست.

اخبار مرتبط
• جريان عاشورا بايد به لحاظ محتوا و معنا در توليدات جاري باشد
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن