تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820616896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده اراك در مجلس: هدفمند شدن يارانه‌ها از ضروريات اقتصاد ايران است مسلمانان جهان با وحدت عملي رسالت خود در نابودي اسراييل را به ظهور رسانند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده اراك در مجلس: هدفمند شدن يارانه‌ها از ضروريات اقتصاد ايران است مسلمانان جهان با وحدت عملي رسالت خود در نابودي اسراييل را به ظهور رسانند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نماينده اراك در مجلس شوراي اسلامي گفت: بي‌شك صلابت امروز ايران اسلامي ثمره مجاهدت‌ها و شهادت سالار شهيدان امام حسين(ع) و ياران با وفاي آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عباس رجايي در نطق پيش از دستور خود گفت: وقايع تلخ و تاسف‌بار امروز غزه و به خاك و خون كشيده شدن مظلومانه فلسطينيان كه با سكوت مرگ‌بار مجامع جهاني و حتي حمايت برخي دولت‌هاي عربي همراه است، نشان داد كه هرگاه دشمن صهيونيستي احساس قدرت كند، بي‌درنگ كمر به نابودي مسلمانان خواهد بست، بنابراين بر مسلمانان جهان است تا با وحدت عملي در قبال اين غده سرطاني رسالت تاريخي خود كه همانا نابودي اسراييل و آزادي قدس شريف مي‌باشد، را به منصه ظهور برسانند.

نماينده اراك در خانه ملت تصريح كرد: بايد بدانيم كه به قول امام خميني(ره) از اين حسن و حسني‌ها و ملوك وابسته در دولت‌هاي جهان اسلام هيچ طرفي نخواهيم بست.

وي افزود: خشكسالي ثابت كرد كه بايد در انديشه پايداري در توليد در راستاي امنيت غذايي بود و نگريستن به خودكفايي بدون توجه به الزامات پايدار آن، همواره كشور را با آسيب‌پذيري مواجه خواهد كرد و كشوري كه در تامين غذاي مردم دچار آسيب شود، قطعا نمي‌تواند كشوري مستقل باشد.

رجايي از الزامات توسعه پايدار به نگاه جدي همراه با برنامه‌هاي مدون به منابع پايه از جمله منابع آب و خاك كشور، اعمال روش‌هاي بهره‌ور با ملاحظات زيست جمهوري در زيست بوم كشور اشاره كرد و گفت: ضمن اقتصادي كردن بخش كشاورزي و افزايش ارزش افزوده آن، كشاورزي را از حالت اقتصاد معيشتي به حالت اقتصاد مدرن صنعتي مبدل سازد كه اين مهم ميسر نيست، مگر آنكه آنقدر سرمايه‌گذارري در اين بخش را بالا ببريم تا ملاحظه شود كه كار كشاروزي براي توليد كنندگان آن مي‌صرفد.

وي اظهار كرد: در سال‌هاي گذشته حداكثر سرمايه‌گذاري انجام شده بين 4 تا 6 درصد كل سرمايه‌گذاري‌هاي كشور بوده است كه قطعا تصديق مي‌كنيد كه اين ميزان در حد و اندازه كشاورزي ايران نيست، همچنين نگاه مسوولان كشور در دولت و مجلس به اين بخش همواره نگاه حمايتي همراه با ترحم بوده و هر از چندي كه حادثه‌اي براي كشور روي داده است، از روي دلسوزي مقاديري اندك از بودجه‌هاي حوادث غير مترقبه به روستاها گسيل شده است.

نماينده اراك در خانه ملت روستاها را مهمترين ركن توليد بخش كشاورزي دانست و يادآور شد: يك سوم جمعيت كشور را روستاها در خود جاي داده است و نيازمند نگاه اقتصادي و حمايتي است و بايد براي تحقق آن بخش كشاورزي در اركان تصميم گيري به حساب آيد و حداقل سهم خود را به دست آورد.

وي گفت: نبايد فراموش كرد كه در جهان امروز، هيچ كشور پيشرفته صنعتي را بدون كشاورزي، پيشرفته و صنعتي نمي‌بينيم و به نظر ما براي ايجاد شرايط لازم در راستاي جهش بخش كشاورزي به سوي امنيت غذايي پايدار و تحقق بهره‌وري، پرداختن به طرح‌هاي زير و با انجام سرمايه‌گذاري مناسب ضرورتي حتمي است.

وي ادامه داد: توانمندسازي تشكل‌هاي توليدي بخش كشاورزي براي سپردن تصدي‌گري‌هايي دولتي به آنها، برنامه‌ريزي جدي براي گسترش صنايع تبديلي و تكميلي به عنوان راهبردي اساسي در برنامه‌هاي وزارتخانه‌هاي صنايع و معادن و جهاد كشاورزي در مراكز توليد، پرداختن به طرح ملي تعيين الگوي كشت منطقه‌يي با توجه به مزيت‌هاي نسبتي مناطق مختلف كشور.

وي تاكيد كرد: اگر اين موارد عنوان شده اجرا شود مي‌توان اميدوار بود كه بخش كشاورزي به جلو پيش رود.

رجايي اجراي سياست‌هاي جديد اقتصادي و برنامه هدفمند شدن يارانه‌ها را يكي از ضروريات اقتصاد ايران دانست و تصريح كرد: بايد اين نكته را نيز ملحوظ نظر داشت كه ايجاد هرگونه تحول در مباني هزينه‌اي خانوارها بدون توجه به مباني درآمدي آنان مشكلات جديدي را براي مردم به ويژه كارمندان و كارگران حقوق بگير و دهك‌هاي اقتصادي پايين جامعه به ارمغان مي‌آورد.

رييس كميسيون كشاورزي مجلس افزود: همه مي‌دانيم كه اين انقلاب به بركت اسلام و حضور مردم، جانفشاني شهيدان و رهبري داهيانه امام خميني(ره) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري تا اين مقطع اين گونه با صلابت به راه خود ادامه داده و تا مردم در صحنه هستند همچنان كشور پرتوان به پيش مي‌رود، بنابراين بايد در اجراي هر طرح و برنامه‌يي مردم را به عنوان ركن اصلي به حساب آورد و اگر نمي‌توان رفاه بيشتري براي آنان به وجود آوريم، مشكلات اقتصادي مردم را بيشتر نكنيم.

وي اظهار كرد: در اجراي اين گونه طرح‌ها حتي اگر لازم باشد، وقت و زمان بيشتري صرف كنيم، اما همه جوانب و تاثيرات سياسي، ‌اجتماعي، ‌اقتصادي و فرهنگي آن را با دقت بررسي كرده و ارزيابي كنيم تا تعجيل در بررسي آفاتي جديد را نيافريند.

رجايي افزود: بايد دقت كنيم كه حدود 33 درصد از جمعيت كشور در روستاها بوده و در بخش كشاورزي به اشتغال مولد مشغولند و اتفاقا كه اكثريت قريب به اتفاق اين قشر از جمعيت ايران جزو دهك‌هاي مستضعف جامعه بوده و اميدواريم خدايي ناكرده اين گونه نباشد كه براي توانمند سازي اين قشر به سمت و سويي برويم كه هم توليد و اشتغال مولد آنان را از دست داده و هم حاشيه نشيني شهرهاي بزرگ را افزايش دهيم.

نماينده اراك در خانه ملت خاطر نشان كرد: ما معتقد هستيم كه در هدفمندسازي يارانه‌ها نه تنها نبايد يارانه‌هاي بخش كشاورزي حذف شود، بلكه با عنايت به سطح خطرات و حوادث غير مترقبه در اين بخش، حجم يارانه‌ها بايد متناسب و هدفمند افزايش يابد.

وي تصريح كرد:‌ از جمله مشكلاتي كه امروز در بخش توليد با آن روبرو هستيم، بروز نابساماني و مشكلات ريز و درشت در بخش صنعت و صنايع بزرگ و مادر كشور از جمله صنايع موجود در شهر اراك است كه در اين كارخانجات شاهد از بين رفتن اشتغال موجود هستيم، اما وزارتخانه‌هاي متولي در صدد توسعه اشتغال در بخش بنگاه‌هاي زودبازده هستند و توجه جدي به اين مساله نمي‌شود.

رجايي گفت: اينجانب نمي‌گويم كه در امور بنگاه‌هاي زودبازده كاري نشده، بلكه معتقدم اگر دولت و دستگاه‌هاي دولتي نظير صنايع نفت، گاز، پتروشيمي، آب و نيرو حقيقتا از توانمندي‌هاي اين صنايع استفاده كند و براي حل مشكلات آنان، حداقل معادل 50 درصد اعتبارات بنگاه‌هاي زودبازده سرمايه‌گذاري شود بي‌شك صدها برابر بنگاه‌هاي زودبازده اشتغال مولد و پايدار ايجاد خواهد شد.

رييس كميسيون كشاورزي مجلس خاطر نشان كرد: اجراي سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي و واگذاري سهام دولت به بخش‌هاي غيردولتي اگر درست نظارت نشود، خود به ابزاري براي ايجاد تكاثر ثروت و ناپايداري توليد و تزلزل سطح اشتغال مي‌گردد و متاسفانه تحت عنوان خصوصي سازي و واگذاري سهام دولت، هم اكنون شاهد كاهش سطح اشتغال و افزايش خيل بيكاران در شهرهاي صنعتي هستيم.

انتهاي پيام
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن