تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820585884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر هيات دولت به سيستان و بلوچستان/ تدوين چارچوبهاي توسعه منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفر هيات دولت به سيستان و بلوچستان/ تدوين چارچوبهاي توسعه منطقه
اجتماعي. مصوبات‌سفر.

بار ديگر، گستره استان گسترده سيستان و بلوچستان ميزبان ميهماناني آشنا خواهد بود، رييس جمهوري و اعضاي هيات دولت ميهمانان هستند كه در سفر به اين خطه ضمن ديدار رودررو با مردم، زمينه‌هاي توسعه پايدار زيرساخت‌هاي تحول در منطقه را در قالب مصوبات مختلف محقق مي‌كنند.

هيات دولت در حالي سفر دور دوم خود به سيستان و بلوچستان را بزودي شروع مي‌كند كه به اعتقاد مديران اين استان، مصوبات سفرهاي استاني هيات دولت، برخي گره‌هاي كور توسعه را باز كرد و مسيرهاي قانوني توسعه پايدار زيرساخت هاي موجود منطقه را مورد بازگشايي قرار مي‌دهد.

نخستين دور سفر هيات دولت به سيستان و بلوچستان آذرماه ‪ ۱۳۸۴‬برگزار شد و مردم خونگرم اين منطقه درحالي در آن زمان به ميزباني ميهمانانشان رفتند كه در پايان سفر، نتايج مشهود حضور هيات دولت در استان را در قالب ‪۱۸۶‬ مصوبه و توافقنامه براي توسعه منطقه مشاهده كردند.

حال و پس از سه سال، دوباره ميهماناني نام‌آشنا دوباره به منطقه مي‌آيند و مطمئنا دست خالي نخواهند آمد.

اگرچه ديدارهاي چهره به چهره مردم با مسوولان عالي‌رتبه نظام و آشنايي آنان از مشكلات منطقه خود، مزاياي بسياري را به همراه دارد، اما هداياي ميهمانان سيستان و بلوچستان را مي‌توان در قالب مصوبات مختلفي كه در اين سفر به تصويب خواهد رسيد، مورد اشاره قرار داد.

اين درحالي است كه هيات دولت طبق روال معمول، در دورهاي دوم سفرهاي استاني خود، ضمن تصويب موارد جديد توسعه‌اي به فراخور نيازهاي منطقه، نظارتهاي مورد نياز بر روند اجرايي مصوبات دور نخست سفر را نيز به طور جدي اعمال مي‌كند.

اكنون درحالي بنا به اعلام استانداري سيستان و بلوچستان، همه چيز براي استقبال از هيات دولت آماده است كه به اعتقاد برخي مديران اين استان، حضور اعضاي هيات وزيران در استان و تصويب موارد توسعه‌اي منطقه، بسيار كارساز است.

اين مديران تاكيد دارند كه مصوبات دور نخست سفر هيات دولت به سيستان بلوچستان، زمينه‌هاي توسعه منطقه را در قالب تحولات عظيم در شاهراههاي حياتي توسعه منطقه هموار كرده است.

اين درحالي است كه اعتبارات تخصيص يافته عمراني طي فعاليت دولت نهم با افزايش ‪ ۳۳‬برابري به ‪ ۵۰‬هزار ميليارد ريال در سيستان و بلوچستان رسيده و اين به تنهايي، دليل مناسبي بر توجه و همت والاي دولت به اين مهم است.

دبير ستاد پيگيري مصوبات سفر دولت در استانداري سيستان و بلوچستان، مهمترين اعتبارات و درآمدهاي استان در دولت نهم را اختصاص يك هزار و ‪۶۰۰‬ ميليارد ريال به افزون بر يك هزار طرح اولويت دار ممهور در دفتر هيات دولت اعلام كرد.

" عليرضا كيخا" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: طي چهار سال اخير پنج هزار و ‪ ۶۰۹‬طرح جديد و مستمر كه حجم عمليات آنها هر سال تعيين و به بهره‌برداري مي‌رسد شروع و نيمي از آنها تاكنون به بهره برداري رسيده است.

او افزود: ارزيابي‌هاي صورت گرفته حاكي از جذب كامل و ‪ ۱۰۰‬درصد اعتبارات عمراني اختصاص يافته به استان در سالهاي ‪ ۸۴‬و ‪ ۸۵‬است كه اين مهم در تاريخ استان كم نظير است.

اين درحالي است كه مدير عامل شركت گاز سيستان و بلوچستان اعلام كرد:
روند اجرايي خط لوله سراسري هفتم گاز عسلويه به ايرانشهر به طول ‪۹۰۲‬ كيلومتر و با همت دستگاههاي اجرايي متولي اكنون با بيش از ‪ ۷۰‬درصد پيشرفت، وضعيت مطلوبي دارد.

"حميد ميرزايي" اظهار داشت: اتمام اين خط لوله، گازهاي توليدي مراحل ‪ ۱۷‬تا ‪ ۲۰‬حوزه انرژي پارس جنوبي را به مناطق شرقي و جنوب شرقي كشور انتقال خواهد داد.

او افزود: اين خط لوله از مصوبات دور اول سفر هيات دولت به استان است كه براي اجراي مرحله اول آن اعتباري افزون بر يك هزار و ‪ ۲۰۰‬ميليارد ريال اختصاص يافت.

وي بيان كرد:اصلي‌ترين بخش اين طرح‌ملي، لوله‌گذاري از عسلويه به ايرانشهر به طول ‪ ۹۰۲‬كيلومتر و قطر ‪۵۶‬اينچ است كه از استانهاي بوشهر، هرمزگان ، فارس و كرمان نيز مي‌گذرد.

ميرزايي، گازرساني به نيروگاهها، صنايع پتروشيمي، واحدهاي صنعتي و انشعابات شهري براي مصارف خانگي، تجاري و صنعتي را از اهداف اين طرح عظيم و زيربنايي اعلام كرد.

وي اظهارداشت: با نهايي‌شدن توافق احداث خط لوله صلح، اين خط لوله، گاز مورد نياز براي صادرات به شبه قاره هند را نيز تامين مي‌كند.

مدير كل راه‌آهن جنوب شرق كشور معتقد است: ارتقاي اداره راه آهن سيستان و بلوچستان به راه آهن جنوب شرق كشور نمايانگر اهميت ناوگان ريلي اين منطقه است.

"مصطفي داوودي" اظهار داشت: مديريت راه آهن جنوب شرق كشور با يك هزار و ‪ ۲۰۰‬كيلومتر طول از نقطه صفر مرزي ايران و پاكستان در منطقه ميرجاوه تا بافق استان يزد به سيستان و بلوچستان واگذار شده است.

او اضافه كرد: اين مهم در حالي اتفاق افتاده است كه هنوز راه‌آهن سراسري كشور به اين استان متصل نشده و دو استان برخوردار نيز رقيب مديريت سيستان و بلوچستان هستند.

وي گفت: اعتبار سرمايه‌اي و عمراني راه آهن سيستان و بلوچستان در سال ‪ ۱۳۸۴‬حدود ‪ ۵۰۰‬ميليون ريال بود كه در سال گذشته به پنج ميليارد ريال و امسال نيز به ‪ ۱۰‬ميليارد ريال رسيد.

او اعلام كرد: طول راه آهن بم - زاهدان ‪ ۳۲۳‬كيلومتر است كه با اختصاص اعتبارهاي لازم در سفر هيات دولت به سيستان و بلوچستان ادامه عمليات ساخت آن بسرعت در حال انجام است.

وي اضافه كرد: اين خط ‪ ۱۷‬تونل به طول شش كيلومتر دارد و براي قطارهايي با سرعت ‪ ۳۰۰‬كيلومتر در ساعت طراحي شده است.

داوودي اظهار داشت: تاكنون سه هزار ميليارد ريال براي اين طرح مهم هزينه شده و در سال جاري هم دولت يكهزار ميليارد ريال به آن اختصاص داده است.

او افزود: راه اندازي اين خط راه‌آهن ‪ ۱۰‬هزار شغل غيرمستقيم و ‪ ۹۰۰‬شغل مستقيم به دنبال دارد.

به گزارش ايرنا، به نظر مي‌رسد دولت نهم نيز با اولويت سنجني مناسب در نظر دارد با اجراي كامل اين طرح كه راه‌آهن زاهدان چابهار را نيز در بر مي گيرد، سيستان و بلوچستان را از بن بست ريلي خارج و زمينه توسعه هرچه بيشتر استان را فراهم كنند.

مدير كل راه و ترابري سيستان و بلوچستان نيز دراين‌زمينه گفت: اعتبارات مربوط به راههاي استان سيستان و بلوچستان طي سه سال گذشته در مقايسه با قبل از سال ‪ ۱۳۸۴‬سه برابر رشد يافته كه اين مهم گويايي توجه دولت به اين بخش است.

"عبدالجليل شهنوازي" اظهار داشت: توسعه راههاي سيستان و بلوچستان نه تنها تلفات جاده‌اي را به ميزان قابل ملاحظه‌اي كاهش مي‌دهد بلكه به علت موقعيت مناسب اين منطقه در حاشيه مرزهاي آبي و خاكي ديگر كشورها، تكميل شبكه‌هاي راهها فرصت‌هاي مناسبي را براي پيشرفت منطقه به همراه دارد.

او افزود: طرحها و مصوبات دور نخست سفر هيات دولت در راستا ارتقا مهمترين زيرساخت توسعه استان بسيار چشمگير بوده است.

وي بااشاره به ميزان اعتبارات عمراني اداره كل راه و ترابري سيستان و بلوچستان افزود: كل اعتبارات عمراني و جاري امسال ‪ ۹۰۴‬ميليارد و ‪۳۹۵‬ ميليون ريال است كه به ‪ ۱۵‬طرح استاني و ‪ ۱۱‬طرح ملي اختصاص يافت.

او درباره توسعه راهها گفت: اين اداره كل همه توان خود را براي توسعه و ارتقا راههاي حوزه استحفاظي بكار بسته و در اين زمينه گامهاي بلندي برداشته است.

شهنوازي بيان كرد: راههاي اصلي استان در حال بهسازي، تعريض و روكش آسفالت است و راههاي پرتردد و ورودي‌هاي شهرها نيز درحال دو بانده شدن است.

بخشهايي از راههاي مواصلاتي در جنوب سيستان و بلوچستان زير نظارت اداره كل راه و ترابري ايرانشهر اداره مي‌شود لذا معاون راهداري اين اداره كل نيز گفت: ‪ ۶۰‬درصد راههاي روستايي جنوب سيستان و بلوچستان در دولت نهم احداث و آسفالت شده است.

"ايوب كرد" افزود: ‪ ۸۰۰‬كيلومتر از مجموع هزار و ‪ ۴۳۰‬كيلومتر راه آسفالته روستايي در جنوب سيستان و بلوچستان در زمان فعاليت دولت نهم و بقيه طي ‪ ۲۷‬سال گذشته احداث شده است.

وي اضافه كرد: پيش از انقلاب اسلامي هيچ راه روستايي در جنوب سيستان و بلوچستان وجود نداشت.

او با بيان اينكه دولت نهم توجه ويژه‌اي به توسعه راهها دارد گفت: طي سه سال گذشته ‪ ۶۹۴‬ميليارد ريال در بخش راههاي روستايي جنوب سيستان و بلوچستان هزينه شده كه اين ميزان سه برابر اعتبارات كل اين بخش طي ‪ ۲۷‬سال گذشته است.

موارد يادشده تنها بخشهايي از مصوبات مربوط به سفر رييس جمهوري به استان بوده كه به توسعه زيرساخت‌هاي حياتي منطقه مي‌انجامد.

انتظار مي‌رود با انجام دور دوم سفر هيات دولت به سيستان و بلوچستان، شاهراههاي توسعه در اين منطقه بيش از پيش گشايش يابد.

براساس اعلام استانداري سيستان و بلوچستان، به دنبال اعلام سفر دور دوم هيات دولت به اين استان، آمادگي لازم براي استقبال از رييس‌جمهوري و وزيران دولت ايجاد شده است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي اين استانداري، سيستان و بلوچستان در تكاپوي سفر رييس جمهوري و هيات دولت قرار گرفته است.

رييس اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري گفت: به دنبال اعلام سفر رييس جمهوري و هيات دولت به استان، كميته‌هاي مختلف مربوط به سفر در استانداري و فرمانداريهاي استان فعال شده است.

" عليرضا براهويي " افزود: هماهنگي‌هاي لازم و جلسات مختلف در زمينه‌هاي استقبال، پشتيباني، رسيدگي به شكايات و نامه‌هاي مردمي تشكيل و تصميم‌هاي لازم گرفته شده است.

وي اظهارداشت: استاندار سيستان‌وبلوچستان با حضور مستقيم در جلسات مختلف و برنامه‌ريزي‌هاي سفر، بر استقبال پرشور مردم استان از رييس جمهوري تاكيد كرد.

او اضافه كرد: جلسات كارشناسي بررسي درخواستهاي استان و نحوه و چگونگي مصوبات مربوط به توسعه استان با حضور مديران و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي برگزار شده است.

براهويي گفت: جلسات نهايي بررسي و تصويب مصوبات نيز در حضور رييس‌جمهوري و وزراي دولت و تشكيل كارگروههاي تخصصي برگزار مي‌شود.ك/‪۴‬
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 391]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن