تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820482118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پارلمان عراق درصدد بركناري المشهداني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پارلمان عراق درصدد بركناري المشهداني است
سياسي. خارجي. پارلمان عراق. المشهداني
بغداد- هرچند قرار بود مجلس نمايندگان عراق روز سه شنبه درجلسه‌اي فوق العاده درخصوص استعفاي داوطلبانه يا بركناري اجباري محمود المشهداني رييس مجلس تصميم‌گيري كند اما تاكنون اين قضيه در هاله ابهام است .

به گزارش خبرنگار ايرنا از محل پارلمان ملي عراق ، قرار بود جلسه ساعت ‪۱۴‬ به وقت محلي بغداد برگزار شود اما به دليل اختلاف نظرها بين نمايندگان ، جلسه به ساعت ‪ ۱۶‬موكول شده و با وجود گذشت ‪۳۰‬دقيقه هنوز تحول تازه‌اي رخ نداده است .

گزارش‌ها حاكيست كه نمايندگان فراكسيون‌هاي اكثريت مجلس اصرار دارند كه مساله بركناري يا استعفاي دواطلبانه المشهداني امروز نهايي شود و به همين دليل گفته مي‌شود كه جلسه مجلس تا حصول توافق مفتوح گذاشته شده است محمود المشهداني در طول رياست‌اش بر مجلس به دليل رفتارها و بعضا سخناني كه عليه اعضا بر زبان جاري مي‌كند در طول سه سال گذشته دو بار با خطر بركناري مواجه شده اما هر بار با توافق‌هاي سياسي بين جبهه توافق با ديگر فراكسيون‌ها ، المشهداني در مقام خود ابقا مي‌شود.

اما اين بار حزب اسلامي طارق الهاشمي معاون رييس جمهوري كه يكي از تشكل هاي مهم فراكسيون جبهه توافق عرب‌هاي سني است به صف درخواست‌كنندگان بركناري المشهداني پيوسته است .

ائتلاف يكپارچه ملي ، همبستگي كردستان و حزب اسلامي مهم‌ترين فراكسيون‌هاي مجلس كه اكثريت را در اختيار دارند خواهان استعفا يا بركناري المشهداني هستند و در مقابل شوراي گفت وگوي عرب‌هاي سني كه المشهداني به آن منتسب است و جريان صدر و گروه صالح مطلك و تعدادي از اعضاي فراكسيون سكولار العراقيه با ابقاي المشهداني هستند.

جريان صدر بازگشت المشهداني را مشروط به عذرخواهي وي از تمامي نمايندگان كرده است .

محمود عثمان از فراكسيون كردها گفت كه المشهداني در جلسه ديروز دوشنبه نيز نشان داد كه ديگر لياقت رياست مجلس را ندارد زيرا به همه اعضاي مجلس ناسزا گفت و به آنها اتهام زد.

وي اضافه كرد كه المشهداني در جدال لفظي با اعضا كه خواهان استعفاي او هستند اعضاي ائتلاف يكپارچه را به وطن فروشي و اعضاي حزب اسلامي عرب‌هاي سني را به دنباله روي متهم كرد و خطاب به كردها گفت كه بغداد جاي شما نيست و به كردستان خودتان برگرديد، بغداد براي عرب‌ها است .

رضا جواد تقي از ائتلاف يكپارچه ملي نيز گفت كه مساله استعفاي المشهداني منتفي شده و ايشان در جلسه هفته گذشته به طور شفاهي استعفاي خود را اعلام كرد بحث اين است كه چه كسي اكنون بايد جانشين وي شود.

رضا جواد تقي افزود: در رايزني‌هاي امروز از جبهه توافق خواسته شد كه بيش از يك نامزد را معرفي كند و يك نامزد نيز به عنوان ذخيره از خارج جبهه توافق و از طيف عرب‌هاي سني معرفي كند تا اعضاي مجلس ، آزادي انتخاب شايسته تر را در بين آنها داشته باشند.

اما عبدالهادي الحساني از ائتلاف يكپارچه در جمع خبرنگاران در بغداد گفت كه برخي از موافقان بركناري المشهداني ، امروز در جريان رايزني ها از موضع خود عقب نشيني كردند.

وي كه به تعداد اين اعضا اشاره نكرده افزود : اين عده متعقدند كه شرايط سياسي عراق در حال حاضر تحمل فشارهاي بييشتر سياسي را ندارد و بركناري المشهداني شرايط فعلي را پيچيده تر مي‌كند و بر همين اساس از درخواست بركناري عقب نشيني كرده اند.

حال سوال اين است آيا توافق‌هاي سياسي مانند گذشت برسربقاي المشهداني در مقام‌اش رقم مي‌خورد يا اين بار المشهداني اولين مسوول عالي رتبه عراقي خواهد بود كه با توافق سياسي از يكي از پست‌هاي كليدي كشور كنار گذاشته مي‌شود.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن