تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817840008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگردان «مجسمه‌هاي يخي»: متأسفم كه تعريف تئاتر حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كارگردان «مجسمه‌هاي يخي»: متأسفم كه تعريف تئاتر حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي وجود ندارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

مسعود موسوي كه اين روزها نمايش «مجسمه‌هاي يخي» را اجرا مي‌كند؛ از نبود تعريف مشخصي براي كارگردان حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي در تئاتر ايران اظهار تأسف كرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان تئاتر كه شب گذشته – دوشنبه 2 دي‌ماه – در نشست پرسش و پاسخ نمايش خود سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب ادامه داد: بعد از 35 سال فعاليت در تئاتر در طول 12 سال تنها سه بار موفق به گرفتن نوبت اجرا شده‌ام، درحالي‌كه برخي از دوستان در فاصله 5 سال 26 نمايش اجرا كرده‌اند.

او با انتقاد از تخصيص كارگاه نمايش تئاترشهر به اجراي نمايش خود متذكر شد: براساس تعاريف موجود نمايش‌ ما مي‌بايست در تالار قشقايي اجرا مي‌شد و اين درحالي است كه گفته شد به دليل ازدحام آثار در شش ماهه دوم سال، امكان تخصيص اين سالن وجود ندارد و تالار قشقايي را به گروهي داده‌اند كه تنها دو بازيگر دارند، اما بازيگران ما ناچارند در فضاي محدود كارگاه نمايش روي صحنه ظاهر شوند.

موسوي درباره انتخاب نمايشنامه «مجسمه‌هاي يخي» نيز توضيح داد: از 15 سال پيش كه اين متن را خواندم دغدغه اجراي آن را داشتم. ايده اصلي اين متن تاريخ مصرف ندارد و هرچه شرايط جهان بيشتر جلو مي‌رود ضرورت اجراي اين متن هم بيشتر مي‌شود.

او با اظهار علاقه‌مندي از خط «گروتسك» كه در آثار داريوش رعيت – نويسنده اين نمايشنامه وجود دارد، اضافه كرد: اين موضوع را باور دارم كه تئاتر در وهله اول بايد سرگرم‌كننده باشد وقتي تماشاگر جذب شد مي‌توانيم فاجعه را به او نشان دهيم و او را به تفكر واداريم.

سپس داريوش رعيت نويسنده اين نمايشنامه در توضيحات كوتاهي گفت: اين نمايشنامه نخستين متن من است كه 15 سال پيش نوشته بودم، ديگر وجود اين متن را از ياد برده بودم و حال اجراي آن برايم جالب و در عين‌حال تأسف‌انگيز است. امروز كه از بيرون به اين متن مي‌نگرم، مي‌بينم كه موجز نبوده و خوشبختانه كارگردان آن را به يك سوم كاهش داده است و تعداد كاراكترها را هم كم كرده است.

در ادامه فرشاد منظومي‌نيا طراح صحنه اين نمايش نيز گفت: ابعاد كارگاه نمايش، امكان اجراي بسياري از ايده‌هاي طراحي ما را گرفت، علاوه بر اين پيش از اجرا در جلسه هماهنگي از گروه‌ها خواسته مي‌شود مواد مورد نياز خود را اعلام كنند، اما به مرحله عمل كه مي‌رسيم اعلام مي‌شود امكانات ما همين است و بسياري از ايده‌هاي ما ناكام مي‌ماند.

در اين نشست كه به همت انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر و با حضور جواد اعرابي برگزار شده بود، اعرابي ضمن ارايه توضيحاتي درباره اين نمايش عنوان كرد: دلهره موجود در اين نمايش از جمله ويژگي‌هاي آثار مسعود موسوي است. در اين نمايش با اين‌كه برخي از شخصيت‌ها كاريكاتور گونه هستند، اما بسيار شبيه خود ما هستند و در اين رهگذر تعليق ميان حقيقت و مجاز هم‌چنان وجود دارد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن