تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819849010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی اچ تی سی EVO 3D


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: بررسی اچ تی سی EVO 3D

۳D امروزه در سراسر دنیا از جایگاه ویژه ای در زندگی روزمره برخوردار است که این روند در گوشی های موبایل نیز به خوبی مشاهده می شود. گوشی اچ تی سی EVO 3D امکانات پیشرفته ای را ارائه می دهد که یکی از آنها قابلیت ۳D است. جالب اینجاست که این گوشی مانند ال جی Optimus 3D تمامی تراشه های خود را روی صفحه استروسکوپی و یک جفت دوربین قرار نمی دهد. هر یک از این دو گوشی ها بر این باورند که بهترین روش را برای سرعت و قدرت به کار گرفته اند. مزایا : • پشتیبانی از چهار باند GSM و دو / سه باند ۳G • ۱۴٫۴Mbps HSDPA و ۵٫۷۶Mbps HSUPA • صفحه نمایش لمسی خازنی ۴٫۳ اینچ استروسکوپی LCD با وضوح ۵۴۰ x 960)qHD پیکسل) و پوشش Gorilla • نسخه ۲٫۳ آندروید (Gingerbread) با منوی HTC Sense 3.0 • دو پردازنده Adreno 220 GPU ، ۱٫۲GHZ Scorpion ، تراشه Qualcomm Snapdragon MSM8260 • ۱GB RAM و ۱GB حافظه برای نرم افزارها • دو دوربین ۵MP با کانون اتوماتیک ، فلاش LED ،‌ کلید دیافراگم با ساختار مناسب ، تشخیص چهره و Geotagging • قابلیت فیلمبرداری ۷۲۰P در ۳۰fps در حالت دو بعدی و سه بعدی • Wi-Fi b/g/n و DLNA • GPS با A-GPS • رادیو FM استریو با RDS • محل کارت حافظه MicroSD تا ۳۲GB (کارت ۸GB در جعبه گوشی) • شتاب سنج ، حسگر Proximity و حسگر روشنایی اتوماتیک • دوربین قاب جلو با مکالمه تصویری • سوکت صوتی استاندارد ۳٫۵ میلی متری • پورت MicroUSB (شار‍ژ) و نسخه ۳٫۰ بلوتوث استریو • خروجی تلویزیون MHL (نیازمند آداپتور HML به HDMI است) • شماره گیری هوشمند ، شماره گیری صوتی • پشتیبانی ویدئویی Divx / Xvid • نرم افزار HTC Locations • ادغام HTCSense.Com • HTC Portable Hotspot • بوت شدن بسیار سریع گوشی (در صورت خارج نکردن باتری) • ویرایشگر مستندات Office معایب : • کارایی صفحه نمایش در هوای آزاد در حد عالی نیست • سرعت و کارایی گوشی مانند سایر گوشی های دو هسته ای نیست • وزن نسبتا زیاد گوشی • عکس های ۳D وضوح پایینی دارند • فاصله زیاد دو دوربین برای تصاویر استروسکوپی Close-Up با کیفیت خوب طراحی : اچ تی سی EVO 3D یک گوشی پیشرفته رده بالا است که لوازم جانبی کافی در جعبه گوشی فراهم شده است و از آنها می توان به یک کارت حافظه ۸GB MicroSD ، کابل MicroUSB برای وصل کردن گوشی به کامپیوتر و با سوکت شار‍ژر و هدست یک تکه ای اشاره کرد. با اینحال با توجه به قابلیت ارتباط MHL این گوشی ، اچ تی سی می توانست یک کابل HDMI در جعبه گوشی قرار دهد.

اچ تی سی EVO 3D در مقایسه با Sensation حدود یک میلیمتر ضخیمتر است. ابعاد این گوشی ۱۲۶ × ۶۵ × ۱۲٫۱ میلی متر و وزن آن ۱۷۰ گرم است. این گوشی هوشمند ۳D در حال حاضر قطورترین گوشی هوشمند دو هسته ای در بازار است. اچ تی سی EVO 3D با صفحه نمایش بزرگ خود جلوه خاصی به گوشی می دهد و فریم فلزی مشکی اطراف آن نیز به زیبایی طراحی می افزاید. این گوشی بزرگ و سنگین فقط ۲ گرم سنگین تر از Optimus 3D است. قاب پشت اچ تی سی EVO 3D تماما پلاستیکی است و از جذابیت خاصی برخوردار می باشد. فریم طلایی اطراف دو دوربین نیز تناسب بسیاری با ساختار گوشی دارد. ترکیب دو لنز دوربین در کنار هم در قاب پشت تا حدودی شبیه به نوار کاست می باشد. پورت USB در طرف چپ گوشی فاقد پوشش محافظ است.





کنترل های موجود در قاب جلوی اچ تی سی EVO 3D شامل چهار کلید لمسی خازنی است که عبارتند از کلیدهای Home ، منو ، Back و جستجو. این کلیدها خیلی بزرگ نیستند با اینحال فواصل کافی دارند و بطور تصادفی فشار داده نمی شوند. کلید های Home و جستجو با فشار دادن طولانی به ترتیب ویژگی Task Switcher و جستجوی صوتی را ارائه می دهند. خروجی صدای گوشی ، حسگر نور محیط ، LED وضعیت و دوربین مکالمه تصویری بالای صفحه نمایش وجود دارد. کاربر می تواند روشنایی اتوماتیک صفحه نمایش را غیر فعال کند. حسگر Proximity در طول مکالمه وظیفه خاموش کردن صفحه نمایش را بر عهده دارد.



پورت MicroUSB در طرف چپ این گوشی هوشمند وجود دارد که فاقد پوشش محافظ است. در پایین گوشی ، علاوه بر ورودی صدای EVO 3D یک شیار نیز مشاهده می شود که از آن برای باز کردن قاب پشت گوشی استفاده می شود.







کلید پاور / قفل صفحه و سوکت صوتی ۳٫۵ میلی متری بالای گوشی قرار گرفته اند که این سوکت نیز پوشش محافظ ندارد. حاشیه فلزی کلید پاور / قفل صفحه طراحی جالبی دارد. یک میکروفن دیگر نیز در این قسمت وجود دارد که ضبط صدای استریو را برای ویدئوهای ۷۲۰P فراهم می کند.



کلید ولوم و کلید دیافراگم در طرف راست گوشی قرار دارند. کلید دیافراگم دارای ساختاری بسیار راحت و مناسب است و به خوبی واکنش می دهد.





لنز دو دوربین ۵MP در قاب پشت گوشی مشاهده می شود که دو فلاش LED نیز بین آنها وجود دارد. بلندگو نیز در این قسمت قرار دارد و روی فریم اطراف لنزها واقع شده است.



برداشتن قاب پشت به کمی دقت نیاز دارد و اکثرا در اطراف کلید دوربین گیر می کند بنابراین باید ناخن خود را در بالای گوشی حرکت دهید تا بقدر کافی باز شود و نگران شکسته شدن آن نباشید. محل کارت حافظه MicroSD با قابلیت جابجایی در زمان روشن بودن گوشی ، محفظه سیم کارت و باتری Li-Ion 1730mAh زیر قاب پشت وجود دارد.



باتری در حالت آماده به کار تا ۴۲۰ ساعت و در مکالمه مداوم حداکثر ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام می آورد. اچ تی سی EVO 3D از کیفیت ساختاری مطلوبی برخوردار است.



صفحه نمایش :  صفحه نمایش LCD استروسکوپی این گوشی دارای وضوح ۵۴۰ x 960)qHD پیکسل) است و مانند ال جی Optimus 3D با استفاده از تکنولو‍ژی اختلاف منظر می توان به جلوه وی‍ژه استروسکوپی بدون نیاز به عینک دسترسی پیدا کرد. این در واقع یک لایه اضافی صفحه نمایش است که اطمینان می دهد هر چشم یک سری پیکسل های متفاوت را مشاهده می کند. این تکنولو‍ژی فقط در حالت افقی کار می کند و هر چشم فقط نیمی از وضوح افقی صفحه را دریافت می نماید.



پیدا کردن نقطه مناسب بین چشم و صفحه گوشی برای هر شخص متفاوت است. قابلیت تصویر سه بعدی در این گوشی فقط در نرم افزار دوربین و گالری وجود دارد. کارایی ۲D نیز از ویژگی های مهم صفحه نمایش EVO 3D محسوب می شود. علیرغم اندازه بزرگ و وضوح بالای صفحه نمایش ، کنتراست آن به پای صفحه نمایش های AMOLED ، Reality و Retina نمی رسد. زوایای دید صفحه نمایش نیز رضایت بخش نیست. ساختار منو : اچ تی سی EVO 3D به آندروید (Gingerbread (2.3.4 و نسخه HTC Sense 3.0 مجهز است. Gingerbread برای اکثر کاربران آشنا است اما پس از شخصی کردن HTC به سختی می توان آن را تشخیص داد. نسخه ۳٫۰ از منوی Sense خیلی متفاوت از نسخه های قبل از EVO 3D نیست اگرچه موارد جدیدی نیز به آن اضافه شده است. اچ تی سی صفحه قفل جدیدی را فراهم کرده است که طبق پیش فرض دارای چهار میانبر و یک دایره در پایین صفحه است. برای باز کردن قفل گوشی باید دایره را بطرف مرکز صفحه drag کنید. همچنین برای باز کردن قفل می توان هر یک از میانبرها را به دایره drag کرد و نرم افزار مربوطه را اجرا نمود.







کاربر می تواند چهار نرم افزار دلخواه را برای صفحه قفل تعیین کند. این گوشی دارای شش صفحه قفل متناوب است که بصورت از پیش نصب شده وجود دارند. از منوی Personalize می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. صفحه اصلی پیش فرض فقط دایره ، چهار میانبر ، زمان و پیش زمینه صفحه اصلی را نشان می دهد. صفحه قفل آلبوم عکس نیز وجود دارد که تصاویر گالری را بصورت سه بعدی نشان می دهد.



Friend Stream Widget به روز رسانی SNS دوستان و Widget هواشناسی را نشان می دهد که انیمیشن های جالب هواشناسی را به همراه دارد. Stocks Widget نیز فراهم شده است که بالا یا پایین رفتن نرخ سهام را با جلوه های ویژه سه بعدی نشان می دهد. صفحه قفل ساعت یک ساعت بزرگ را نشان می دهد که می توان هریک از یازده Widget ساعت آن را انتخاب کرد.















امکان دانلود صحنه های جدید قفل از HTC Hub وجود ندارد. با عبور از صفحه قفل ، صفحه اصلی Sense مشخص می شود که در آن یک نوار قوسی شکل برای مرور در پایین صفحه وجود دارد و نشان می دهد که کاربر در کدام صفحه اصلی قرار گرفته است. از این نوار نمی توان برای مرور واقعی استفاده کرد.





حالت مشاهده Leap فراهم شده است که با ضربه زدن روی کلید Home (هنگامی که در صفحه اصلی مرکزی قرار دارید) یا با نیشگون گرفتن صفحه برای زوم ، نمونه های کوچک هر هفت پنل صفحه اصلی با هم نشان داده می شود. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت می توان پنل های صفحه اصلی را با drag دوباره مرتب کرد. هفت پنل صفحه اصلی وجود دارد که گزینه ای برای حذف/ اضافه کردن آنها فراهم نشده است. تعداد زیادی Widgets وجود دارد. HTC Sense با صحنه های اختصاصی اچ تی سی همراه است و شش Setup اختصاصی صفحه اصلی مشاهده می شود که شامل (کار ، سفر ، اجتماعی و …) است. هر صحنه موجب تغییر پیش زمینه و سری Widgets می شود.



برای مثال ، صحنه کار دارای Widget سهام و صحنه اجتماعی دارای Widget توییتر است. امکان شخصی کردن آنها نیز وجود دارد. کاربر یک صحنه را در منوی کارت سه بعدی که طراحی جالبی دارد انتخاب می کند. می توان صحنه های موجود را تنظیم کرد و صحنه های بیشتری را از HTC Hub تهیه نمود. سوئیچ بین صحنه ها چند ثانیه طول میکشد. حالت تجاری و شخصی موجود در بعضی گوشی های رقیب دارای امکانات محدودتری در مقایسه با صحنه های HTC است. HTC Sense دارای گزینه دیگری تحت عنوان پوسته ها است که هر پوسته ظاهر و اکثر دکمه های روی صفحه ، صفحات نرم افزار ، منوهای گزینه و سایر آیتم ها را تغییر می دهد.







پوسته ها دارای پیش زمینه خاص خود می باشند و از رنگ های مختلف برای بخش های متفاوت منو استفاده می کنند. آنها همچنین می توانند جایگزین پایه استاندارد و صفحه قفل شوند و فریم های Widget را با فریم های شخصی جایگزین کنند یا شکل آنها را تغییر دهند. منوی اصلی دارای طرح ماتریس است که از صفحات عمودی تشکیل شده است و میانبرهای آن طبق الفبا تفکیک شده اند. کاربر می تواند گزینه های مختلف تفکیک را براساس الفبا ، جدیدترین یا قدیمی ترین تنظیم نماید. امکان مرتب کردن آنها بطور دستی وجود ندارد. حالت مشاهده لیست نیز فراهم شده است که از قابلیت مرور طبق الفبا با دو انگشت برخوردار است.





منوی اصلی نیز مانند بخش های مختلف Sense (دفترچه تلفن) دارای ساختار Tab است. سه Tab در پایین صفحه وجود دارد که شامل همه نرم افزارها ، Frequent و Favorites است. در صورت نصب تعداد زیادی نرم افزار ، این Tabs سودمند می باشند. با ضربه زدن روی دکمه Personalize یک صفحه از آیتم ها ارائه می شود که آیتم های دلخواه را می توان از آنها انتخاب کرد. این آیتم برای صفحه نمایش شامل (صحنه ، پیش زمینه و پوسته) ، برای صفحه اصلی (Widget ، میانبر ، پوشه و …) و برای صداها (زنگ ، آلارم ، هشدار و تنظیم صوتی) است.





در بخش Widget انواع Widgets مانند HTC و آندروید وجود دارد که روی یک صفحه قرار گرفته اند. کاربر می تواند Widgets جدید را از بازار آندروید یا HTC Tab دانلود کند. در زمان انتخاب یک Widget از میان چندین نسخه می توان مورد دلخواه را انتخاب کرد. اکثر Widgets حداقل دارای دو سبک می باشند. نسخه های متفاوت حداقل دو اندازه از Widget را ارائه می دهند و پوسته های مختلفی دارند.







برای مثال ، سیزده ساعت متفاوت وجود دارد. برخی سبک های Widget کارایی متفاوتی نیز دارند. برای مثال ، یک نسخه از Widget تویتر به روز رسانی برای افراد مورد نظر را نشان می دهد و امکان به روز رسانی وضعیت و tweets را فراهم می کند. ویرایش صفحه اصلی متفاوت از آندروید Vanilla است.







با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت روی یک Widget می توان آن را در پنل های صفحه اصلی Drag کرد. زمانی که یک Widget را Drag می کنید دو دکمه در پایین صفحه ظاهر می شود که شامل ویرایش و حذف است. برای هریک از این ویژگی ها باید Widget را روی دکمه مربوطه قرار دهید. از ویرایش می توان برای تغییر دادن تنظیمات یک Widget استفاده کرد. برای مثال ، انتخاب یک پوشه متفاوت برای آلبوم فریم عکس یا انتخاب نسخه متفاوتی از Widget ساعت بدین ترتیب نیاز نیست ابتدا یک Widget را حذف کنید و سپس برای انتخاب یک نسخه متفاوت ، آن را دوباره روی صفحه قرار دهید.





بخش هشدار دارای لیستی از نرم افزارهای جدید است و مانند Task Switcher کار می کند. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت روی دکمه Home نیز می توان به آن دسترسی پیدا کرد. بخش هشدار دارای ساختار Tab است و دومین Tab دارای سوئیچ هایی برای WLAN ، بلوتوث ، GPS ، داده سلولی یا Wi-Fi hotspot است. یک میانبر به لیست کامل تنظیمات نیز وجود دارد و آخرین ردیف حافظه آزاد/ بکار گرفته شده را نشان می دهد. علاوه بر Task Switcher استاندارد یک Task manager نیز وجود دارد که کار کردن با آن آسان است.





هر نرم افزار در حال اجرا با یک شاخص همراه است که نشان می دهد چه مقدار RAM بکار می رود. می توان نرم افزارها را یکی یکی بست یا همه آنها را با دکمه Kill All غیر فعال نمود. این گوشی از قابلیت بوت سریع برخوردار است که در صورت قرار داشتن باتری در گوشی ، کار می کند. نرم افزارها پس از Restart ، وضعیت خود را حفظ می کنند و اگر قبل از خاموش کردن یک گوشی در حال مرور یک وب سایت بوده اید ، مرورگر آن را بازگردانی می کند. تماس و دفترچه تلفن : EVO 3D دارای دفترچه تلفن معروف اچ تی سی است که بخوبی با شبکه های اجتماعی ادغام شده است و تمامی موارد از SMS تا آلبوم های عکس فیس بوک را بخوبی مدیریت می کند. با انتخاب یک مخاطب ، اطلاعات اصلی نمایش داده می شود که شامل نام و عکس ، شماره تلفن ، ایمیل و … است.





این نخستین Tab می باشد و سایر tab ها شامل اطلاعات دیگری مانند ایمیل و Log تماس می باشد. دومین tab پیام های متنی دریافتی از مخاطب را در بر می گیرد و اگر به سبک مکالمه بکار گرفته شود سودمندتر است اگرچه به این منظور باید از نرم افزار کامل پیام رسانی استفاده کنید.





سومین tab لیستی از ایمیل های مبادله شده با مخاطب را نشان می دهد. دو tab دیگر می توانند EVO 3D را به یک ابزار نیرومند شبکه اجتماعی تبدیل کنند. نخستین tab از آنها به روز رسانی مخاطب فیس بوک را در بر دارد و Tab دیگر که “Albums” نامیده می شود آلبوم های ایجاد شده توسط کاربر روی Flickr و فیس بوک را بیرون می کشد.





آخرین Tab تاریخچه تماس برای مخاطب را نشان می دهد. کل نرم افزار People (دفترچه تلفن) نیز دارای ساختار tab است و tab های آن بیشتر از دفترچه تلفن آندروید می باشد. کاربر تمامی مخاطبین ، گروهها ، Log تماس و فهرست های آن لاین را در اختیار دارد که این گزینه (فهرست های آن لاین) اطلاعات تمامی پروفایل های آن لاین دوستان را در بر می گیرد. در زمان ویرایش یک مخاطب فقط یکی از زمینه های اصلی در اختیار کاربر قرار می گیرد اما به آسانی می توان زمینه های بیشتری به آن اضافه کرد.





اگر از گوشی دیگری به EVO 3D سوئیچ کرده اید برای انتقال مخاطبین ، پیام ها و آیتم های تقویم از گوشی قبلی به این گوشی حتی به کامپیوتر نیاز نیست و نرم افزار Transfer Data از بسیاری از گوشی های تولید کنندگان مهم پشتیبانی می کند و داده را از طریق بلوتوث انتقال می دهد.







شماره گیر روی صفحه نمایش دارای یک صفحه کلید ، یک میانبر به Log تماس و لیستی از مخاطبین در زیر آن است. کاربر می تواند صفحه کلید را مخفی کند. اچ تی سی EVO 3D دارای شماره گیری هوشمند و شماره گیری صوتی است. در EVO 3D به موجب شتاب سنج با برگرداندن گوشی می توان صدای زنگ تماس دریافتی را قطع کرد ، زمانی که در حالت مکالمه قرار دارید با گذاشتن گوشی روی یک سطح هموار بطور اتوماتیک بلندگوی آن فعال می شود.





همچنین زمانی که گوشی در حال زنگ خوردن است با در دست گرفتن آن صدای زنگ قطع می شود که این ویژگی Quick ring نام دارد و با تکان دادن گوشی زنگ کم می شود اگرچه موجب رد تماس نخواهد شد. با قرار دادن گوشی در جیب نیز EVO 3D این وضعیت را تشخیص می دهد و ولوم زنگ افزایش می یابد ، حسگر Proximity وظیفه تشخیص این موقعیت را بر عهده دارد. پیام : آندروید و اچ تی سی EVO 3D از انواع پیام های متنی شامل SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کنند. شبکه اجتماعی نیز توسط چندین نرم افزار و Widget مورد پشتیبانی قرار می گیرد. Gtalk قادر است کاربر را به شبکه چت گوگل و سایر شبکه های سازگار مانند Ovi chat وصل کند. بخش هشدار یک خط از SMS دریافتی را نشان می دهد و اگر بیش از یک پیام داشته باشید فقط تعداد آنها نشان داده می شود. می توان LED وضعیت را تنظیم کرد تا کاربر از پیام های خوانده نشده آگاه کند. پیام های MMS و SMS بصورت زنجیره ای نشان داده می شوند و کاربر می تواند لیست تمامی مکالمات را مشاهده کند که هر یک با عکس مخاطب ، نام و موضوع آخرین پیام و همچنین بخشی از خود پیام قابل مشاهده است.



با ضربه زدن روی یک مکالمه ، کل تاریخچه پیام برای آن مخاطب ارائه می شود. همه این موارد درست مانند یک Client چت است. در زمان مشاهده یک زنجیره ، جدیدترین پیام در پایین قرار می گیرد. برای اضافه کردن گیرندگان پیام باید تایپ یک نام یا شماره را آغاز کنید و یکی از مخاطبین پیشنهادی را انتخاب نمایید. در صورت وجود اشتباه تایپی در نام مخاطب نیز گوشی آن را پیدا می کند. کادر ایجاد پیام اندازه بزرگتری دارد و در حالت افقی تقریبا نیمی از صفحه نمایش را در بر می گیرد.





با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت روی کادر متن به ویژگی هایی مانند Cut ، کپی و paste دسترسی پیدا می کنید. متن کپی شده را می توان در نرم افزارهایی مانند ایمیل ، یادداشت ، چت و… paste کرد و بالعکس. انتخاب متن در Gingerbread بسیار آسان است. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت یک ذره بین ظاهر می شود و امکان جابجایی دقیق مکان نما را فراهم می کند.





این گوشی برای وارد کردن متن یک صفحه کلید QWERTY روی صفحه نمایش ارائه می دهد اگرچه این صفحه کلید بخوبی صفحه کلید سخت افزاری نیست اما بخوبی کار می کند. صفحه نمایش ۳٫۷ اینچ برای کلیدهای بزرگ با فواصل کافی از فضای لازم برخوردار است و کار کردن با این صفحه کلید آسان می باشد. با سوئیچ به حالت افقی ، کلیدها بزرگتر شده و فواصل آنها زیادتر می شود.



تبدیل SMS به MMS آسان است و با اضافه کردن محتوای چند رسانه ای به پیام صورت می گیرد. کاربر می تواند یک عکس یا فایل صوتی را به متن اضافه کند و یا چندین اسلاید و عکس را بکار گیرد.

در این گوشی دو نرم افزار ایمیل وجود دارد که شامل نرم افزار Gmail و نرم افزار کلی HTC Mail است و تمامی حساب های ایمیل را در یک صندوق پستی ادغام می کند. نرم افزار Gmail دارای حالت مشاهده به سبک مکالمه است و قادر است چندین حساب Gmail را مدیریت کند. این برنامه از ویژگی های گروهی نیز پشتیبانی می کند. نرم افزار استاندارد HTC Mail دارای چندین Tab است که امکان تفکیک کردن صندوق پستی را فراهم می کند.





می توان گوشی را تنظیم کرد تا فقط مکالمات ، ایمیل های دارای پیوست ، ایمیل های خوانده نشده یا دعوتنامه ها را نشان دهد. امکان علامتگذاری ایمیل ها نیز فراهم شده است و آنها در Tab ایمیل های علامتگذاری شده نشان داده می شوند. حالت مشاهده مکالمه شبیه به حالت مشاهده زنجیره ای Gmail client است. نرم افزار ایمیل HTC با چندین حساب کار می کند. با اضافه کردن چندین حساب می توان هر صندوق پستی را بطور جداگانه مشاهده کرد یا به بخش همه حساب ها رفت.





هر حساب دارای یک کد رنگ است بنابراین به سرعت می توان هر پیام را با حساب مربوطه ارتباط داد. امکان تفکیک ایمیل براساس تاریخ ، موضوع ، خواننده و اندازه وجود دارد. فیلتر انتخابی در بالای گوشه راست صفحه نمایش نشان داده می شود. تنظیمات برای سرویس های معروف ایمیل بطور اتوماتیک انجام می شود. از حساب های POP/IMAP و Active sync پشتیبانی می شود.





موسیقی و رادیو : حالت مشاهده استاندارد فهرست موسیقی ، بخش Artists است اگرچه به راحتی می توان به یکی از شش Tab دیگر که زیر آن قرار دارد سوئیچ کرد. این Tabs شامل آلبوم ها ، همه آهنگ ها ، فهرست های پخش ، انواع ، آهنگسازان و آهنگ های خریداری شده است. یک لیست کشویی در بالای صفحه نمایش وجود دارد که امکان سوئیچ بین فهرست موسیقی روی گوشی و سرورهای رسانه DLNA را فراهم می کند.







منوی پخش ، نمادی مانند Cover Flow از لیست فعلی است که با کشیدن انگشت در کنار صفحه می توان به آهنگ قبلی رفت یا آهنگ ها را بطور تصادفی انتخاب نمود. امکان مشاهده Playlist کامل وجود دارد.







ارتقاء صوتی SRS برای افزایش تجربه کاربر فراهم شده است. در صورت وصل کردن هدفون ها می توان تنظیمات اکولایزر را نیز تغییر داد. دو میانبر در گوشه های فوقانی صفحه بعنوان سوئیچ برای انتخاب تصادفی و تکرار بکار می روند. با ضربه زدن روی نوار بالای صفحه نمایش می توان آهنگ را بطور بی سیم روی دستگاه دیگر ، روی DLNA یا بلوتوث پخش کرد.





صفحه قفل نیز دارای یک ویژگی جالب است. یک کارت سه بعدی روی صفحه قفل باقی می ماند که امکان کنترل نرم افزار پخش موسیقی (قبلی ، بعدی و Play/ Pause) را فراهم می کند. این کارت همچنان جلد آلبوم و نام آهنگ و خواننده را نشان می دهد. می توانید کارت را برگردانید تا جلد آلبوم و اطلاعات تراک در پشت آن نیز مشاهده نمی شود اگرچه این بار کنترل های موسیقی وجود ندارد. نرم افزار SoundHound برای تشخیص موسیقی وجود دارد که به راحتی یک آهنگ را از روی بخشی از آن (Sample) تشخیص می دهد. کاربر می تواند نام خواننده و آهنگ را بیان کند تا SoundHound آن را همراه با متن شعر آهنگ پیدا کند.



امکان پخش محتوای سه بعدی در پخش ویدئو نیز وجود دارد و م‍‍‍ی توان فیلم های استروسکوپی را درDivx/Xvid نیز مشاهده کرد. از زیر پوشه “همه ویدئوها” در گالری یا از میانبر ویدئوها در منو می توان به فایل های ویدئو دسترسی پیدا کرد. فایل های ویدئو بصورت یک ماتریس یا نوار فیلم مشاهده می شوند و می توان آنها را از طریق MMS ، ایمیل ، یوتیوب ، فیس بوک و Flickr به اشتراک گذاشت.

منوی پخش ویدئو دارای سوئیچ به حالت تمام صفحه است و می توان ویدئو را جلو/عقب برد. ارتقاء صوتی SRS در این قسمت نیز وجود دارد اگرچه از زیر نویس پشتیبانی نمی شود. نرم افزار پخش ویدئو از کارایی لازم برخوردار است. ارتباط DLNA نیز سودمند است و اچ تی سی EVO 3D می تواند ویدئوهای در حال دانلود را بطور بی سیم در تلویزیون پخش کند. پورت MHL نیز وجود دارد که در صورت داشتن یک آداپتور مناسب و با استفاده از یک کابل HDMI می توان از HDTV استفاده کرد.



این گوشی به یک رادیو FM نیز مجهز است که منوی بسیار ساده ای دارد و بطور اتوماتیک محدوده کاربر را برای ایستگاههای موجود اسکن می کند و امکان علامتگذاری بعضی از ایستگاهها را بعنوان ایستگاه دلخواه فراهم می کند. رادیو از RDS و پخش از طریق بلندگو پشتیبانی می نماید. حدود پنج ثانیه طول می کشد تا رادیو اجرا یا متوقف شود.







دوربین : اچ تی سی EVO 3D دارای دو دوربین ۵ مگاپیکسل است که قادر به ایجاد عکس های ۲D در وضوح کامل۲۵۶۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و عکس های ۳D استروسکوپی در حداکثر وضوح ۲MP می باشند. منوی دوربین دارای فضای کافی است و از گوشی EVO 3D تاکنون تغییر نکرده است. اکثر کنترل ها در طرف راست نمایاب قرار دارند. EVO 3D دارای یک کلید سخت افزاری دیافراگم است که اندازه بزرگی دارد و حالت فشار نیمه آن کاملا واضح می باشد. یک نوار کشویی برای سوئیچ بین حالت ۲D و ۳D وجود دارد. تصویر نمایاب طبق پیش فرض بریده می شود تا کل صفحه نمایش را پر کند با اینحال می توان این ویژگی را غیر فعال کرد (توجه داشته باشید که بریدن تصویر موجب کاهش وضوح می شود).



اچ تی سی EVO 3D دارای تشخیص چهره و Geotagging است. کانون لمسی نیز فراهم شده است اگر چه با توجه به ساختار مناسب کلید دیافراگم به ندرت به آن نیاز پیدا می کنید. دکمه جلوه های ویژه یک پنل را در طرف چپ صفحه ظاهر می کند که دارای جلوه های ویژه رنگ و جلوه های ویژه تصویر است. برای مثال ، Warp یک مکان نما را روی صفحه قرار می دهد که می توان آن را Drag کرد تا جلوه های وی‍ژه مختلف برای پیچ و تاب دادن صورتک ها ظاهر شود. عمق زمینه نیز جلوه ویژه دیگری است که یک دایره را که می توان آن را بزرگ کرد به مکان نما اضافه می کند و چیزهایی که در عکس خارج از دایره قرار می گیرند به صورت مات نشان داده می شوند.



دوربین این گوشی در حالت های ۲D و ۳D در حداکثر وضوح ۷۲۰P فیلمبرداری می کند. این میزان وضوح کافی است اما این روزها برای گوشی های رده بالای Droid وجود Full HD اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. منوی دوربین فیلمبرداری مانند دوربین عکاسی است و گزینه های قابل تنظیم بسیاری دارد. کاربر می تواند وضوح ویدئو و مدت زمان فیلمبرداری را تنظیم کند و جلوه های ویژه را اضافه نماید. کانون اتوماتیک در این قسمت نیز کار می کند اما پیش از شروع فیلمبرداری باید آن را فعال کنید زیرا پس از آن کانون قفل می شود و تغییر نمی کند. EVO 3D در تنظیم کانون در فواصل بسیار نزدیک نیز مشکل ندارد.



سایر امکانات : گالری عکس در EVO 3D یکی از محل هایی است که محتوای ۳D در آن نشان داده می شود و این ها همان تصاویر استروسکوپی می باشند که با دوربین گوشی ایجاد کرده اید. گالری اچ تی سی تغییر کرده است و اکنون مانند گالری آندروید Vanilla عکس ها را دسته بندی می کند. نرم افزار آلبوم بطور اتوماتیک صرفنظر از محل ذخیره تصاویر و ویدئوها آنها را مرتب می کند. تصویر برداری ۳D برای همه کاربران راحت نیست. تصاویر و ویدئوهای ذخیره شده در پوشه های مختلف در زیر گالری های متفاوت ظاهر می شوند که بطور اتوماتیک نام پوشه را بخود می گیرد و مانند یک File manager کار می کند.







کاربر می تواند انتخاب کند که گالری کدام پوشه ها را نشان دهد. پس از انتخاب یک توده عکس که نشان دهنده یک پوشه است ، عکس های داخل آن بصورت ماتریس قابل مشاهده می باشند. میانبر دوربین نیز وجود دارد اما فقط زمانی که مرور در هر یک از زیر پوشه ها آغاز شود این میانبر ظاهر می شود. با ضربه زدن روی دکمه Share می توان روش مورد نظر برای به اشتراک گذاشتن یک عکس را انتخاب کرد.





اشتراک عکس می تواند از طریق بلوتوث ، ایمیل ، ارسال روی فیس بوک ، تویتر یا سایت های اشتراک عکس مانند Picasa و Flickr صورت گیرد. ویدئوها را می توان مستقیما به یوتیوب آپلود کرد. کاربر می تواند از DLNA برای انتقال عکس ها به تلویزیون های سازگار استفاده کند. امکان حذف کردن گروهی تصاویر وجود دارد اما گزینه ای برای کپی و Paste گروهی وجود ندارد. همچنین نمی توان تصاویر را از یک پوشه به پوشه دیگر کپی و Paste کرد و برای این کار به یک File manager مناسب نیاز است.



این گوشی از multi-touch پشتیبانی می کند و در زمان مرور در تصاویر از این ویژگی بهره مند می شوید. با دوبار ضربه زدن روی صفحه تا ۱۰۰% می توان زوم کرد. اگر روی یک عکس ۳D زوم کنید بطور اتوماتیک به حالت ۲D سوئیچ می کند.



این گوشی دارای یک سری گزینه های ارتباطی کامل است و از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و دو باند ۳G با HSPA پشتیبانی می کند که حداکثر سرعت دانلود آن ۱۴٫۴Mbps و سرعت آپلود آن ۵٫۷۶Mbps است. از گزینه های محلی ارتباط بی سیم می توان به Wi-Fi b/g/n با پشتیبانی Wi-Fi hotspot و بلوتوث ۳٫۰ با A2DP اشاره کرد. نرم افزار Connected media در ارتباط با انواع ارتباطات DLNA است که media را از دستگاهها به شبکه و بالعکس پخش می کند و این کار را فقط با دو کلیک انجام می دهد. نرم افزارهایی مانند گالری بطور داخلی دارای این قابلیت می باشند. با وصل کردن کابل microUSB یک لیست طولانی از گزینه ها ظاهر می شود که شامل شارژ ، USB Tethering ، Mass Storage ، HTC Sync (استفاده از گوشی بعنوان مودم) و استفاده از ارتباط اینترنتی کامپیوترها توسط گوشی است.





HTC Portable Hotspot نیز وجود دارد که از یک تا هشت دستگاه پشتیبانی می کند که کاربر می تواند Hotspot را با WEP ، WPA یا WPA2 رمزی کند و فقط “کاربران مجاز” را برای برقراری ارتباط ، فعال نماید یا آن را باز بگذارد. این نرم افزار را می توان تنظیم کرد تا پس از ۵ یا ۱۰ دقیقه عدم فعالیت بطور اتوماتیک غیر فعال شود که بدین ترتیب اگر فراموش کنید آن را بطور دستی خاموش نمایید در شارژ باتری صرفه جویی می شود. پورت microUSB در واقع یک پورت MHL است که با وصل کردن یک MHL Dongle به آن می توانید خروجی ویدئوی HD را روی یک ارتباط استاندارد HDMI ارائه دهید. وضوح qHD برای وصل کردن به HDTV دارای نسبت صفحه ۱۶:۹ است.



اچ تی سی EVO 3D دارای جدیدترین مرورگر وب آندروید ۲٫۳ (Gingerbread) است که دارای برتری هایی نسبت به Froyo و Flash 10.2 است و این گوشی از آنها بهره مند می شود. منوی مرورگر قابل مشاهده نیست و کل فضای صفحه نمایش را به صفحه وب اختصاص می دهد. منو از کارایی لازم برخوردار است و با ضربه زدن روی کلید منو شش کلید بصورت pop-up ظاهر می شود که شامل دکمه های back و forward ، اضافه کردن و مشاهده بوک مارک و مدیریت tabs باز است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن