تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820166629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون صنايع دستي كشور:‪ ۳۳‬رشته صنايع دستي مستندسازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون صنايع دستي كشور:‪ ۳۳‬رشته صنايع دستي مستندسازي شد
داخلي. فرهنگي. صنايع دستي.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: از مجموع ‪ ۲۵۰‬رشته صنايع دستي در كشور تاكنون ‪ ۳۳‬رشته مستندسازي شده است.

حسين هاتفي دوشنبه در گفت و گو با ايرنا در بوشهر افزود: همچنين ‪۱۵‬ رشته منسوخ شده شناسايي شده كه براي احياي پنج رشته در سال جاري برنامه ريزي شده و ‪ ۱۰‬رشته ديگر نيز در دو سال آينده احيا خواهد شد.

وي اظهارداشت: تلاش شده‌است بخش آموزش به بخش خصوصي واگذار شود كه تاكنون آموزش صنايع دستي در ‪ ۱۴‬استان بطور كامل به بخش خصوصي واگذار شده است.

هاتفي اضافه كرد: سال گذشته ‪ ۱۰۰‬هزار نفر در مقطع متوسطه، آموزش عالي، مهارتي و استاد و شاگردي در كشور آموزش ديده‌اند كه پيش بيني مي‌شود اين شمار در سالجاري افزايش يابد.

وي يادآور شد: در صنايع دستي در دنيا كم نظير هستيم و اعطاي نشان برتر و اصالت به ‪ ۴۵‬اثر صنايع دستي ايران توسط يونسكو بيانگر همين موضوع است.

هاتفي گفت: بي‌توجهي به محيط كار يكي از مشكلات مهم در بخش صنايع دستي است كه استانداردسازي و تامين بهداشت محيطهاي كاري صنعتگران بايد بطور ويژه اقدام شود.

وي افزود: بسياري از روستاهاي كشور قابليت تبديل به دهكده گردشگري دارند كه با يك شگل‌گيري مناسب مي‌توانند زمينه جذب گردشگر داخلي و خارجي را بطور چشمگيري فراهم كند.

هاتفي بيان كرد: حدود دو ميليون و ‪ ۵۰۰‬توليدكننده و صنعتگر در كشور وجود دارد كه بطور سازماندهي فعاليت مي‌كنند ولي تعداد صنعتگران واقعي بيشتر از اين شمار است.

وي گفت: آموزش سريع، توليد كم هزينه، بي‌نيازي به زيرساخت‌هاي بزرگ و ارزآوري از جمله مزيت‌هاي توسعه صنايع دستي است كه مي‌تواند جايگزين خوبي براي نفت باشدكه تحقق اين امر نيازمند همت عالي دولت و هنرمندان است. ك/‪۳‬ ‪۶۷۵/۵۳۹/۷۲۰۹‬
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن