تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820356662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهرداري براي تأمين امنيت مردم و تئاتر شهر تضمين بدهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شهرداري براي تأمين امنيت مردم و تئاتر شهر تضمين بدهد


نامه صفارهرندي به قاليباف:

گروه فرهنگي- دوشنبه گذشته وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حالي به مجموعه تئاتر شهر رفت تا از وضعيت اين مجموعه در آستانه آغاز به كار جشنواره تئاتر فجر ديدن كند كه پيش از آن نيز برخي هنرمندان تئاتر نسبت به ادامه ساخت و ساز شهرداري تهران در كنار اين مجموعه ابراز نگراني كرده بودند.

«اگر شهرداري مقاومت كند و به خواسته عمومي هنرمندان و اهالي فرهنگ و هنر توجه نكند، آنگاه اقدامهاي ديگر ضرورت مي‌يابد اما اميدوارم شهرداري تهران براي تغيير شرايط موجود اقدام لازم را انجام دهد.» محمد حسين صفارهرندي در بازديد از تئاتر شهر كه ايرج راد مدير عامل خانه تئاتر نيز حضور داشت، ضمن بيان اين مطلب افزود: قرار بوده ساختماني اينجا احداث شود با دو طبقه پاركينگ و يك طبقه مسجد. ولي چيزي كه شاهد آن هستيم با نگاه قبلي منافات دارد. طبيعي است همه نهادها هدفشان حفظ امنيت مردم است و جايي نمي‌تواند به عنوان كار فرهنگي و عمراني جان مردم را در معرض خطر قرار دهد. تأمين شرايط ايمني براي تئاتر شهر مهمترين نكته است و ما براي ايجاد شرايط امن مثل ميراث فرهنگي و شهرداري وارد گفتگو مي‌شويم.

با اين حال، حضور صفار در مجموعه تئاتر شهر و اظهارات وي كه توپ را به زمين شهرداري انداخت، موجب شد محمد باقر قاليباف شهردار تهران نيز روز چهارشنبه به اين مجموعه بيايد و ضمن ابراز تأسف از اظهارات وزير ارشاد در رابطه با آسيب ديدگي تئاتر شهر بگويد مديريت گذشته شهرداري بايد در اين رابطه پاسخگو باشد نه مديريت فعلي.

وي با بيان اينكه سخنگوي شهرداري در موقع مناسب حتماً توضحيات لازم را ارائه خواهد كرد، ‌ادامه داد: يك تيم فني براي بررسي وضعيت تئاتر شهر اعزام كردم.طبق بررسي‌هاي انجام گرفته به سازه تئاتر شهر هيچ خسارتي وارد نشده و احتمال آسيب ديدگي سازه نيست.

اما قاليباف در شرايطي از آسيب نديدن سازه تئاتر شهر سخن مي گويد كه ناظران از ايجاد شكاف در ديواره هاي ضلع جنوبي تئاتر شهر و حتي سقف آن خبر مي دهند.

با اين حال، وزير فرهنگ در نامه اي به شهردار تهران كه امروز دراختيار رسانه ها قرار گرفت، تأكيد كرد: درصورت ادامه عمليات ساختماني شهرداري در جنوب تئاتر شهر، شهرداري بايد براي تأمين امنيت مردم و حفاظت از ساختمان تئاتر شهر تضمين دهد.

صفار هرندي در نامه خود به قاليباف تصريح كرد: صرف نظر از توافق قبلي ميان شهرداري تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دوره پيش از مسئوليت ما، آنچه امروز براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اهميت دارد، تامين امنيت مردم و حفاظت از ساختمان تئاتر شهر به عنوان بخشي از ميراث فرهنگي است.

وزير ارشاد خاطرنشان كرد: ادامه هر نوع عمليات ساختماني در اطراف اين سازه مهم، منوط به تضمين موارد فوق از سوي شهرداري به عنوان كارفرما و مدير اين پروژه ساختماني است.

وي در بخشي از اين نامه به بازديدهاي به عمل آمده از مجموعه تئاتر شهر اشاره كرد و گفت: در پي بازديد به عمل آمده از مجموعه تئاتر شهر و مشاهده شكاف‌هاي بزرگ در بخش‌هايي از ساختمان، به نظر مي‌رسد گودبرداري عميق در ضلع جنوبي مجموعه احتمال آسيب جدي به سازه اصلي را افزايش داده است كه اين امر تأييد كارشناسان بازديدكننده از جمله تيم اعزامي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را به همراه داشته است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: با عنايت به نزديكي ايام برگزاري جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر و لزوم صيانت از امنيت جاني هنرمندان و مخاطبان و رفع نگراني اصحاب فرهنگ و هنر، انتظار مي‌رود در اسرع وقت به اعزام گروه كارشناسي زبده جهت بررسي همه جانبه موضوع و تهيه گزارش فني جامع و اعلام نظر سريع و روشن درخصوص وجود و يا عدم وجود خطر براي ساختمان تئاتر شهر اقدام لازم را معمول داريد.

صفار هرندي دوشنبه گذشته در بازديد از بزرگترين مجموعه تئاتري كشور نسبت به وقوع فاجعه انساني و سازه‌اي تئاتر شهر در اثر ساخت و ساز شهرداري در بخش جنوبي اين مجموعه هشدار داده بود.

نظرات كاربران:
 جمعه 22 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن