تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819724726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كروبي: بيش از هر چيز از دولت اصلاحات ضربه خورديم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كروبي: بيش از هر چيز از دولت اصلاحات ضربه خورديم
سياسي. كروبي. كروبي
دبيركل حزب اعتماد ملي گفت: متاسفانه ما بيش از هر چيز از دولت اصلاحات ضربه خورديم.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، مهدي كروبي كه به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي سخن مي‌گفت، افزود: ما پس از خرداد ‪۷۶‬ در چهار انتخابات پياپي پيروز شديم اما پس از آن شكست خورديم اين امر به آن معنا بود كه جوابگوي مردم نبوديم؟ واقعيت اين است كه مردم از اصلاحات برگشتند.

كروبي در پاسخ به پرسشي درباره شوراي حكميت اظهار داشت: حزب از من دعوت كرد تا داوطلب انتخابات رياست جمهوري شوم. خواستم حسن نيت نشان داده و به دوستان ديگر بگويم آنان نيز وارد عرصه شوند و حكميت را قبول كنند تا به وحدت برسيم. وحدت در اتاق در بسته صورت نمي‌گيرد.

كروبي با اشاره به اينكه از ماه رمضان تاكنون هيچ كس غير از او اعلام آمادگي نكرده است، تاريخ بيستم آذرماه را به عنوان آخرين مهلت ساير كانديداهاي اصلاح طلب عنوان كرد تا آمادگي خود را براي حضور در عرصه دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اعلام كنند و وقت كشي نشود.

وي در پاسخ به پرسشي پيرامون آزادي مطبوعات تصريح كرد: من در چارچوب قانون اساسي تلاش مي‌كنم چرا كه شعار ما استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي است دبير كل حزب اعتمادملي با بيان اينكه بهترين نعمت براي مردم آزادي است، در واكنش به اينكه آيا امر به معروف و نهي از منكر را اجرا مي‌كنيد يا خير؟ گفت: به نظر من مهمتر از آن آسايش و امنيت است.

دانشجويي پرسيد چرا روزنامه‌هاي مانند كيهان و برنامه‌هايي همچون ‪ ۲۰‬و ‪۳۰‬ از كانديداتوري شما خوشحالند؟
وي پاسخ داد: ما گاهي حرفي مي‌زنيم كه البته حق است و آنان خوششان مي‌آيد گاهي نيز حرف حقي مي‌زنيم كه مورد پسند آنان نيست. اعتمادملي هم ممكن است حرفي را كه مورد پسند خود مي‌بيند بيشتر مطرح كند.

كروبي تاكيد كرد: هر رسانه بر اساس ديدگاه خود عمل مي‌كند. ما حرفي را كه مي‌زنيم حق مي‌دانيم اما ممكن است اشتباه نيز داشته باشيم.

دانشجويي حركات و فعاليت‌هاي كروبي را مستقل از جريان اصلاحات دانست و عنوان كرد: چرا با ساير گروه‌هاي اصلاح طلب اختلاف داريد؟
دبيركل حزب اعتمادملي در پاسخ گفت: ما با هيچ كس اختلاف نداريم. كمي كه بيشتر به انتخابات نزديك مي‌شويم براي شما خواهم گفت اصلاحات ما از چه زمان آغاز شد و مقدمات بروز خرداد ‪ ۷۶‬چه بود و چه كساني در آن نقش بيشتري داشتند؟
وي اضافه كرد: اصلاحاتي را كه در چارچوب قانون اساسي و جمهوري اسلامي باشد قبول دارم تا وقتي اين قانون اساسي وجود دارد براي ما مقدس است مگر اينكه زماني تغيير كند.

دانشجويي پرسيد هدف نهايي شما از كانديداتوري در اين دوره رياست جمهوري چيست؟
كروبي پاسخ داد: مي‌خواهيد بگويم هدف من رياست طلبي يا خودخواهي است؟ البته كه مي‌خواهيم كشور را مديريت كنيم و با كار حزبي و فعاليت آن به مردم خدمت كنيم.

وي ادامه داد: ما در توان خود مي‌بينيم كه وارد عرصه شويم و اتفاقا شرايط بسيار سخت و دشواري است و مي‌دانيم وارد طوفان سختي مي‌شويم.

رييس مجلس ششم درباره برنامه‌هاي انتخاباتي خود گفت: برنامه‌ها در حال تنظيم است و كارمان را به جد انجام مي‌دهيم و به زودي سفرهاي استاني را آغاز مي‌كنيم و برنامه‌ها را به اطلاع مردم مي‌رسانيم.

سياست خارجي و روابط با اسراييل و آمريكا پرسش ديگري بود كه مطرح شد.

كانديداي حزب اعتمادملي اظهار داشت: سياست ما تعامل، تنش زدايي و احترام متقابل است ما تلاش مي‌كنيم به جز اسراييل با همه كشورها روابط عادلانه و منصفانه داشته باشيم و از موضع‌گيري هايي كه هزينه‌هاي سنگين براي مردم داشته باشد خودداري مي‌كنيم.

وي درباره ارتباط با آمريكا نيز تصريح كرد: ما بايد منافع ملي خود را در نظر بگيريم.

دانشجويان در برخي پرسش‌هاي خود به گفته‌ها يا فعاليت‌هاي برخي افراد اشاره مي‌كردند كه احتمالا در انتخابات آتي كانديدا شوند.

كروبي تاكيد كرد: من درباره هيچ فرد ديگري صحبت نمي‌كنم. مردم ايران باهوش هستند و در انتخابات ملي رياست جمهوري مي‌دانند به چه كسي راي دهند و به چه كسي اهميت ندهند.

وي در بخشي از صحبت‌هاي خود درباره انتخابات دوره نهم رياست جمهوري با بيان اينكه نمي‌خواهم از دولت اصلاحات انتقاد كنم، افزود: متاسفانه ما بيش از هر چيز از اين دولت ضربه خورديم و وضع فعلي به همين دليل ايجاد شد.

كروبي در پاسخ به پرسشي با موضوع فعاليت‌هاي ‪ ۸‬ساله دولت اصلاحات اضافه كرد: بايد از مسئولان اجرايي آن دوره بپرسيد كه چه كردند ما چهار سال در مجلس بوديم و مجلس نيز كاري جمعي است و با راي همه نمايندگان انجام مي شود.

وي با اشاره به اقدامات خود در دوران مجلس و مواردي چون آزادي لقمانيان افزود: اگر نبض كار اجرايي در دست ما بود پاسخ بهتري مي‌گرفتيم.

دبيركل حزب اعتمادملي درباره اختيارات خود در صورتي كه به عنوان رييس جمهوري آتي كشور انتخاب شود تصريح كرد: من برخي از اختيارات را در دست دارم اما با توجه به استقلال قوا قسمتي از اختيارات در دست قوه قضاييه است . رهبري نيز در راس اين قوا قرار دارد. من نيز با تعامل، گفتگو و صحبت بسياري از كارها را پيش مي‌برم.

از وي درباره رد صلاحيت‌ها پرسيدند كروبي گفت غير از من چه كسي براي رد صلاحيت‌ها تلاش مي‌كرد؟ من مكاتبات خود را جمع كرده ام كه بالغ بر ‪ ۱۸۰‬صفحه كتاب مي‌شود و در آنها به دستگيري ها، هيات منصفه مطبوعات، رد صلاحيت ها و... اعتراض كرده ام. همانگونه كه آن كارها را انجام مي‌دادم ادامه خواهم داد؟ حتي اگر مسئول نباشم.

دانشجويي درباره اختيارات ولي فقيه درباره قانون اساسي پرسيد و صحبت خود را مشخصا منوط به احكام حكومتي دانست.

كروبي گفت: حكم حكومتي براي موارد استثنايي و حل مشكل صادر مي‌شود تاكنون نيز قوا از مقام معظم رهبري خواسته‌اند اين حكم را صادر كنند.

رييس مجلس ششم به نمونه‌هايي از احكام حكومتي طي ساليان اخير اشاره كرد و ادامه داد: ‪ ۹۵‬درصد حكم‌هاي حكومتي بر اساس تقاضاي قوه مجريه صادر شده اند و من تلاش مي‌كنم در صورتي كه رييس جمهور شوم اين موارد در صورت امكان رخ ندهد و در غير اين صورت مشكل را صادقانه با مردم درميان مي‌گذارم و كمك مي‌خواهم.

دانشجويي درباره شكست‌هاي ساليان اخير اصلاحات و شخص كروبي در انتخابات دوره گذشته رياست جمهوري پرسيد.

دبيركل سابق مجمع روحانيون مبارز گفت: راي من بسيار عالي بود حتي تشكل من نيز با اينكه دبيركلي آن را بر عهده داشتم و يكي از موسسان آن بودم با من همراه نبود. بخش عظيمي از جبهه چپ از من حمايت نكردند. فاصله ‪ ۵‬نفر اول در انتخابات نيز با يكديگر كم بود. در اين انتخابات تنگاتنگ در ‪۱۱‬ استان نيز اول شدم.

دبيركل حزب اعتمادملي درباره شكست‌هاي جبهه اصلاحات اضافه كرد: در انتخابات هفتم مجلس بخشي از اصلاحات شركت نكرد و انتخابات را تحريم كرد و اختلاف افتاد. همين امر سبب شكست ما شد.

وي ادامه داد: معناي سياست همين است كه اگر مردم نخواهند به ما راي نمي دهند؟ ما باز هم شركت مي‌كنيم تا اگر مصلحت ديدند ما را انتخاب كنند.

كروبي درباره صيانت از آرا نيز اظهار داشت: آنچه در توان ماست تلاش مي‌كنم تا از آرا صيانت كنم. اما نمي‌توانم چيزي را كه در اختيارم نيست قول دهم . با اين حال تاكيد مي‌كنم حتما در انتخابات شركت كنيد زيرا شركت نكردن در انتخابات مشكلي را حل نمي‌كند و نتيجه و ثمره‌اي ندارد.

دانشجويي پرسيد اگر رييس جمهور شويد مانند دولت‌هاي قبلي نيروهايي را با خود خواهيد آورد و پس از پايان دوره با خود مي‌بريد؟ آيا از نيروهاي دولت احمدي نژاد نيز استفاده مي‌كنيد؟
نامزد حزب اعتمادملي براي انتخابات دهم رياست جمهوري تاكيد كرد: بنا داريم كشور به خوبي اداره شود. بنابراين از نيروهاي خوب و توانمند صرفه نظر از انديشه و جناح بندي آنان استفاده مي‌كنيم ضمن اينكه نيروهاي جديدي نيز خواهند آمد. ممكن است نيروهايي از دولت قبل نيز حاضر به همكاري نباشند.

كروبي در پاسخ به انتقاد يك دانشجو كه مي‌گفت در دولت قبلي امكانات در دستان شما بود اما اصلاحاتي نيز انجام نداديد تاكيد كرد: ما در دوران قبلي و پس از خرداد ‪ ۷۶‬در چهار انتخابات پياپي پيروز شديم اما پس از آن شكست خورديم اين امر به آن معنا بود كه جوابگوي مردم نبوديم. واقعيت اين است كه مردم از اصلاحات برگشتند كه اين امر محصول اختلافات بود. همان موقع هم تلاش كردم اين اختلافات صورت نگيرد.

وي درباره تشكيل حزب اعتمادملي اضافه كرد: وقتي اختلافات در سال ‪ ۸۴‬بروز كرد احساس كردم بايد كار خود را ادامه دهم و در چارچوب يك تشكل پيش ببرم.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن