تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820607363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح تحول به مجلس نرفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: طرح تحول به مجلس نرفت
سرمايه : به رغم اعلام قبلي حضور محمود احمدي نژاد در صحن علني مجلس براي ارائه و دفاع از طرح تحول اقتصادي و يارانه ها، رئيس جمهوري ترجيح داد صبح ديروز به تبريز برود.رئيس دولت اصولگرا در حالي براي دو روز متوالي از حضور در مجلس هشتم خودداري كرد كه دلايل غيبت وي به طور رسمي از سوي دفتر رياست جمهوري اعلام نشد. محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس روز يكشنبه رسماً در صحن علني مجلس اعلام كرد پيش بيني مي شود رئيس جمهوري روز چهارشنبه به منظور ارائه طرح تحول اقتصادي و گزارش سالانه از سند توسعه به مجلس بيايد.

غيبت محمود احمدي نژاد در صحن علني ديروز مجلس از آن جهت حائز اهميت است كه رئيس دولت اصولگرا از دعوت علي لاريجاني رئيس مجلس هشتم براي شركت در همايش «30 سال قانونگذاري و نظارت» كه روز سه شنبه با حضور روساي هشت دوره مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان ادواري با تفكرهاي مختلف تشكيل شد، خودداري كرد. در حالي كه شنيده مي شد رئيس دولت اصولگرا سه شنبه شب در ديدار با نمايندگان فراكسيون دفاع از حقوق معلولان مجلس، دليل غيبت خود در اين همايش را عنوان كرده است از فاطمه آليا نماينده تهران اين دليل را جويا شديم. وي در گفت وگو با «سرمايه» اظهار داشت: «ما با رئيس جمهوري ديدار داشتيم. ولي فرصتي براي سوال از ايشان به وجود نيامد.» اما از معاونان ايشان سوال شد كه اساساً دليل غيبت رئيس جمهوري در همايش 30 سال قانونگذاري چه بوده است؟ آيا به اين همايش دعوت شده بودند يا خير؟» آليا گفت: «با توجه به اينكه اعلام شد فقط روساي ادواري مجلس صحبت مي كنند و هدف از برپايي اين همايش به طور كلي ارتباط نمايندگان ادوار مختلف با يكديگر است تا از تجارب يكديگر استفاده كنند، بنابراين به دليل اينكه برنامه اي براي سخنراني رئيس جمهوري پيش بيني نشده بود، از حضور در اين همايش خودداري كردند.»
وي افزود: «در هر جايي كه برنامه اي باشد براي رئيس جمهوري به عنوان مدير اجرايي وقت سخنراني، نطق و... در نظر گرفته مي شود. چون اين برنامه براي احمدي نژاد تعريف نشده بود و حضور ايشان صرفاً تشريفاتي بود، ايشان نيامدند.»
در حالي كه آليا تاكيد مي كرد اين صحبت هاي معاونان رئيس جمهوري است نه خود ايشان در ادامه افزود: «به غير از هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضائيه، ساير روساي سابق مجلس به عنوان مهمان دعوت شده بودند و برنامه مربوط به نمايندگان ادواري بود و ارتباطي با وظايف و جايگاه رئيس جمهوري نداشت.» اين سخنان آليا، نماينده تهران در حالي مطرح شد كه محسن كوهكن از اعضاي هيات رئيسه نيز در اين خصوص تاكيد كرد: «هاشمي رفسنجاني و هاشمي شاهرودي از مهمانان ويژه همايش بودند. اگر رئيس جمهوري هم به برنامه مي آمدند جزء مهمانان ويژه ما محسوب مي شدند و زمان كافي براي اينكه وقت سخنراني براي ايشان در نظر گرفته شود طبق برنامه وجود داشت.»
هرچند صندلي رئيس دولت اصولگر در مجلس هشتم كه مي توانست ميزبان وحدت ملي سه دهه انقلاب باشد تا آخرين لحظه هاي همايش 30 سال قانونگذاري خالي ماند، اما عدم حضور دوباره وي در صحن علني مجلس براي دفاع از طرح تحول اقتصادي و سفر به تبريز سوالات زيادي را در خصوص شكاف بين دولت و مجلس به وجود آورده است. در حالي كه عكاسان و فيلمبرداران حوزه هاي خبري به منظور پوشش طرح تحول اقتصادي رئيس جمهوري ديروز به صحن علني مجلس آمده بودند و با ناكامي از غيبت رئيس جمهور در مجلس آنجا را ترك مي كردند، دفتر رياست جمهوري نيز هرگز در خصوص عدم حضور احمدي نژاد در اين دو برنامه رسمي مبادرت به اطلاع رساني عمومي نكرد.

ابوترابي فرد: رئيس دولت صبح چهارشنبه اطلاع دادند به مجلس نمي آيند

ابوترابي فرد عضو هيات رئيسه مجلس نيزضمن اظهار بي اطلاعي نسبت به علت عدم حضور ديروز رئيس جمهوري در مجلس گفت: «ايشان صبح ديروز تماس گرفتند و گفتند نمي توانند در مجلس حاضر شوند و فكر مي كنم به دنبال تقارن جلسه ديروزبا سفر آذربايجان شرقي نتوانستند در جلسه شركت كنند و علت خاصي براي عدم حضورشان به ذهنم نمي رسد.» نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي شما از فوريت لايحه طرح تحول اقتصادي چيست، گفت: «نظر مجلس را در اين زمينه بايد به راي گذاشت؛ آنچه نمايندگان تصميم بگيرند ملاك عمل است. اگر يك فوريت آن راي آورد به آن سمت ارجاع مي دهيم و اگر راي نياورد مراحل قانوني خود را طي مي كند.»
وي افزود: «در مورد ضرورت تدوين و تصويب طرح تحول اقتصادي براي استفاده بايسته از سرمايه هاي كشور و توجه به طبقات آسيب پذير جامعه بين دولت و مجلس اتفاق نظر است اما در مورد چگونگي دستيابي به اين تصميم و زمان لازم براي اجراي آن طبيعتاً نقاط اختلافي بين مجلس و دولت وجود دارد.»
 پنجشنبه 14 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن