تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817841040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - زهر عقرب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ورزش - زهر عقرب


ورزش - زهر عقرب

اتفاق غريبي در فوتبال جهان رخ مي‌دهد اگر پيام مشهد در پايان فصل به ليگ دسته اول سقوط نكند. تيمي كه نه بازيكن دارد و نه پول، تماشاگر، اعتبار و روحيه طبيعتا مجالي براي خودنمايي ساير كانديداهاي سقوط باقي نمي‌گذارد. در نگاه پيام مشهد سقوط به دسته پايين‌تر فاجعه نيست و آنها مدت‌هاست با اين واقعيت نه چندان تلخ كنار آمده‌اند. براي تيمي كه پس از مدت‌ها خراسان پهناور را در ليگ برتر صاحب دو سهميه كرد شايد چند عكس يادگاري و چند خاطره از تيمي كه با چوب به جنگ تانك مي‌رفت سوغات ارزشمندي از سطح اول فوتبال ايران باشد. جاه‌طلبي آنها بيشتر از اين نيست و با توجه به اتمسفري كه در آن تنفس مي‌كنند اساسا نمي‌تواند بيشتر از اين باشد. پيام مشهد اما در اوج مظلوميت و بي‌آزاري خطرناك است. درست مثل نوجوان نحيف و از دنيا بريده‌اي كه اگر نارنجك به خودش ببندد و چشم‌هايش را روي هم بگذارد به‌خطرناك‌ترين موجود ممكن تبديل مي‌شود.

براي آنها خداداد عزيزي انگيزه ويژه‌اي بود كه حالا كسي نمي‌داند با محو شدن احتمالي او از عرصه فوتبال، بازيكنان پيام كاملا تخليه مي‌شوند يا براي اثبات حقانيت خداداد سر جلوي توپ مي‌گذارند؟ عقرب گاهي خودش را به مردن مي‌زد و در يك غافلگيري زهرش را مي‌ريزد.
پيروزي در بازي امروز استقلال را در پايان نيم فصل مسابقات به امتياز 31 مي‌رساند و اين براي تيمي كه در پايان هفته پنجم تنها با چهار امتياز روي پله هفدهم ليگ دست و پا مي‌زد حد نصاب قابل قبولي است. با احتساب سه امتياز بازي امروز كه حداقل در ظاهر سهل‌الوصول به نظر مي‌رسد، استقلال از 12 بازي آخر خود 27 امتياز به‌دست آورده و معدل 25/2 امتياز از هر مسابقه را در كارنامه دارد.
حكايت نيم‌فصل دوم اما متفاوت است. تا به حال هرگز سابقه نداشته استقلال بيش از نيمي از بازي‌هاي خود در يك نيم فصل را خارج از خانه برگزار كند اما اين اتفاق در نيم فصل دوم هشتمين دوره ليگ حرفه‌اي قطعا رخ مي‌دهد. از 17 بازي نيم‌فصل دوم استقلال 9 مسابقه در خانه حريفان برگزار مي‌شود و اين براي تيمي كه به دويدن روي چمن ورزشگاه آزادي و شنيدن فرياد موافق سكونشين‌ها عادت دارد ضايعه نگران‌كننده‌اي است.

اوضاع زماني بغرنج‌تر جلوه مي‌كند كه بدانيم استقلال در نيم فصل آمار بسيار ضعيفي را در بازي‌هاي خارج از خانه ارائه داده است. آنها در پنج بازي مقابل پگاه، مس كرمان، صباباتري، پاس و ملوان فقط چهار امتياز به‌دست آوردند كه بدترين عملكرد خارج از خانه استقلال طي چند سال اخير محسوب مي‌شود. چنانچه تيم قلعه‌نويي به مانند نيم‌فصل اول از هر مسابقه خارج از خانه متوسط 8/0 امتياز كسب كند از 9 ميهماني نيم‌فصل دوم بيشتر از حدود 7 امتياز به‌دست نخواهد آورد و اين مسير بدون ترديد حتي در صورت ثبت نتايج قابل اعتنا در بازي‌هاي خانگي به قهرماني منتهي نخواهد شد.
استقلال در نيم فصل اول به شهرهاي اصفهان، شيراز، مشهد و اهواز كه هر كدام صاحب دو نماينده در ليگ‌برتر هستند سفر نكرد و به اين هشت مسابقه بايد رويارويي با پيكان در قزوين را هم اضافه كنيم. اين در حالي است كه قهرماني استقلال در ليگ پنجم در سايه نتايج قابل اشاره اين تيم در بازي‌هاي خارج از خانه‌ به‌دست آمد. تيم امير قلعه‌نويي در آن دوران به طور تقريبي از هر بازي خارج از خانه دو امتياز به‌دست آورد و تنها در مصاف با ابومسلم در ورزشگاه ثامن شكست خورد. مسافرت‌هاي پي‌درپي استقلال در نيم فصل دوم و بازي در زمين‌هاي نام‌آشنا و تيم‌هايي كه نيازي به ارائه فوتبال دفاعي صرف احساس نمي‌كنند براي رقبايي مثل ذوب‌آهن، پيكان، سپاهان و پرسيوليس خبر مسرت‌بخشي است. به‌ويژه اينكه استقلال از اواسط اسفندماه با ليگ قهرمانان آسيا هم درگير مي‌شود و از آنجا به بعد ذوب‌آهن و پيكان مي‌توانند همان بلايي را بر تيم قلعه‌نويي نازل كنند كه سال گذشته پرسپوليس بر سر سپاهان پرمشغله و درگير با سه جام مختلف آورد.
استقلال در 16 هفته گذشته ثابت كرده اگر حريفش پا پس بكشد به او رحم نمي‌كند و بعضا نتايج عجيب و غريبي را رقم مي‌زند. پيام در نگاه اول چنين تيمي است، اگر ناگهان به تمام گمانه‌زني‌ها پشت‌پا بزند و شگفتي‌ساز بزرگ هفته لقب نگيرد.

تركيب احتمالي استقلال براي بازي امروز هم براساس آخرين جلسه تمريني به اين ترتيب اعلام شده است. وحيد طالب‌لو، بيژن كوشكي، پژمان منتظري، پيروز قرباني، مهدي امير‌آبادي، خسرو حيدري، ژان واريو، حسين كاظمي، فرهاد مجيدي، سياوش اكبرپور و آرش برهاني يازده مرد منتخب قلعه‌نويي براي قرار گرفتن در تركيب استقلال خواهند بود.
در بازي ديگر، ابومسلم در مشهد ميزبان ملوان است. تيم بحران‌زده‌اي كه اين روزها حتي تكليف نهايي نفر اول كادر فني آن هم مشخص نشده است. در روزي كه ناصر حجازي، اميرحسين پيرواني را به جاي خود روي نيمكت مي‌فرستد همه نگاه‌ها به ورزشگاه ثامن دوخته مي‌شود تا شرايط انتهاي جدول تا حدود زيادي مشخص شود. ابومسلم 15 امتيازي كه ركورددار تعداد شكست در بين تمام تيم‌هاي حاضر در ليگ است جايگاهي بهتر از پانزدهم در اختيار ندارد تا انگيزه ميزبان را براي فاصله گرفتن از پله‌هاي انتهايي به ميزان قابل توجهي افزايش دهد. از طرف ديگر وضعيت ملواني‌ها هم تفاوت چنداني با ابومسلم ندارد. بعد از پشت سر گذاشتن هفته‌هاي بحراني محمد احمدزاده همراه تيمش در رده سيزدهم قرار گرفته. ملواني كه به اعتقاد همه آنهايي كه بازي‌هايش را از نزديك ديده‌اند مجموعه قابل دفاعي است كه با توجه به شايستگي‌هايش هنوز به رده مناسبي در جدول نرسيده است.

ابومسلم‌ـ ملوان براي هر دو تيم پر از انگيزه‌هاي فوق‌العاده خواهد بود. جايي كه هر دو تيم تمام توان خود را براي واريز كردن امتياز كامل به حساب مجموعه خودي به كار مي‌برند تا همين مسئله جذابيت‌هاي كار را دو چندان كند. در روزي كه ابومسلم براي جلب نظر مساعد ناصر حجازي و متقاعد كردن او براي حضور رسمي روي نيمكت به آب و آتش مي‌زند از كنار ملوان هم نمي‌توان به سادگي گذشت. تقابل زوج حجازي‌ـ احمد‌زاده قبل از بازي‌هاي فردا شرايط قعرنشينان را تا حدود زيادي مشخص مي‌كند. هر كدام از تيم‌ها در صورت پيروزي صعود حداقل يك پله‌اي را تجربه خواهند كرد.
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن