تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820548927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي كتابخانه مجلس شوراي اسلامييكي از نفيس‌ترين قرآن‌هاي خطي به نام «قرآن مجلس شوراي اسلامي» چاپ مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: از سوي كتابخانه مجلس شوراي اسلامييكي از نفيس‌ترين قرآن‌هاي خطي به نام «قرآن مجلس شوراي اسلامي» چاپ مي‌شود
گروه ادب: كتابخانه مجلس شوراي اسلامي يكي از نفيس‌ترين نسخه‌هاي خطي قرآن موجود در اين كتابخانه به ‌نام «قرآن موسوم به امام زمان(عج)» را به ‌نام قرآن ملي مجلس شوراي اسلامي در سال آينده منتشر مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) مجلس شوراي اسلامي به‌مناسبت صدمين سالگرد تأسيس خود و سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي در نظر دارد، يكي از قرآن‌هاي نفيس موجود در گنجينه خود به نام «قرآن موسوم به امام زمان(عج)» را منتشر كند.

‌«رسول جعفريان» رئيس كتابخانه مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب گفت: انتخاب قرآن در دست بررسي است و بنا داريم در ماه جاري استادان طراز اول خطوط نسق و ثلث مانند «موحد حسيني»، «حجت كشفي»، «محمد احصايي» و ... را دعوت كرده تا نظر نهايي در انتخاب قرآن را آن‌ها بدهند.

«احسان‌الله شكراللهي»، مدير روابط‌ عمومي كتابخانه مجلس شوراي اسلامي نيز در اين‌باره گفت: چاپ قرآن ظرايفي دارد، هر چه قدر يك كاتب دقيق‌النظر و اهل صحت در كتابت باشد، باز در كتابت جلد كامل قرآن ممكن است اشتباهاتي در خط، نگارش كلمه، نگارش حرف، علائم سجاوندي و اعرابي به‌ وجود آيد، طبيعتاً بايد اين اشكالات بر‌طرف شود، چرا كه بناست قرآن صحيحي منتشر كنيم. ما بايد با مشاوران هنري و فني مختلفي مشورت كنيم و اميدواريم كه اقدامات اوليه چاپ آن تا ماه آينده انجام شود و استادان كار را شروع كنند.

او درباره نوع خط به كاررفته در اين قرآن گفت: خط عثمان‌ ‌طه، خط بسيار خوبي است، ولي اين خط نسق عربي است، در صورتي‌ كه خوشنويسان نسق ايراني بسيار مسلط‌تر و خط زيباتري دارند، به عبارت بهتر خط در ايران تجلي بهتري يافته است.

شكراللهي گفت: براي نگارش قرآن مجلس شوراي اسلامي از خط ايراني با رسم‌المشق ايراني بهره خواهيم برد، ما در انتخاب قرآن سعي داريم زيبايي خط را با زيبا‌ترين نگارگري‌هاي قرآني همراه كنيم، تا قرآني عرضه شود كه نماينده‌اي از هنر ملت در خانه ملت باشد، نماينده‌اي از خوشنويسي و هنر ايراني و اسلامي.

او در ادامه گفت: كتابخانه مجلس شواري اسلامي بيش از 100 نسخه كامل نفيس از قرآن دارد و از اين بين يك نسخه نفيس‌تر از ساير نسخه‌هاست، يكي قرآن موسم به امام ‌زمان(عج) كه در واقع در زمان صفويه تا اوايل قاجاريه به خط «احمد نيريزي» كتابت شده و «بيگلر بيگي» آن را وقف كرده، تا توسط وراث به دست مبارك امام زمان (عج) برسد، اين قرآن سال‌هاست كه به كتابخانه مجلس سپرده شده است.

شكراللهي در پايان گفت: با توجه به اينكه اين قرآن بايد كاربرد ملي و عمومي داشته باشد، احتمال بسيار قرآن امام زمان(ع) براي چاپ انتخاب مي‌شود، ضمن اينكه اين خط «احمد نيريزي» بهترين خط و با قوام‌ترين خط موجود از اوست.

يادآوري مي‌شود كه اين قرآن نفيس تا رمضان سال آينده به چاپ خواهد رسيد.
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن