تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820492845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كرزاي: افغانستان بايد بداند موفقيت در جنگ با ترور چه زمان است حاضرم به ملا عمر پناهندگي بدهم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كرزاي: افغانستان بايد بداند موفقيت در جنگ با ترور چه زمان است حاضرم به ملا عمر پناهندگي بدهم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

رييس جمهور افغانستان تاكيد كرد كه كشورش نياز دارد تا بداند موفقيت در جنگ عليه تروريسم در اين كشور تا چه زمان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، حامد كرزاي، رييس جمهور افغانستان پس از ديدار با ياپ دي هوپ شفر، دبيركل ناتو به خبرنگاران گفت: هفت سال است كه جنگ عليه تروريسم در كشور من آغاز شده و تلفات غيرنظاميان هم‌چنان ادامه دارد. دهكده‌هاي ما بمباران مي‌شود و مردم ما كشته مي‌شوند.

وي افزود: افغان‌ها از تلاش براي مبارزه با افراط گرايي حمايت مي‌كنند و خرابي‌ها و تلفات ناشي از اين جنگ را تحمل مي‌كنند اما تنها در صورتي كه بدانند همه اينها برايشان طي يك زمان مشخص؛ دو، سه، پنج يا هفت سال آينده‌، آينده‌اي روشن به ارمغان مي‌آورد.

كرزاي افزود: اين جنگ نمي‌تواند بي‌پايان و براي هميشه ادامه داشته باشد. مردم افغان نمي‌توانند در جنگي بسوزند كه پايان آن مشخص نيست. ما از جامعه بين‌المللي در افغانستان استقبال نكرديم تا وضعيت زندگي مان وخيم‌تر شود.

شفر نيز در سخنان خود از وقوع تلفات غير نظاميان در افغانستان به دليل عمليات‌ها عليه شورشيان عذرخواهي كرد و تاكيد كرد كه اين تلفات عمدي نبوده است.

كرزاي تاكيد كرد كه اگر بتواند حملات هوايي را كه باعث مرگ و زخمي شدن تعداد زيادي از غير نظاميان شده، متوقف خواهد كرد.

وي گفت: اگر يك تور داشتم آن را پرتاب مي‌كردم و هواپيماها را مي‌گرفتم.

رييس جمهور افغانستان هم‌چنين گفت كه براي برقراري صلح حاضر است به ملاعمر، رهبر طالبان پناهندگي بدهد؛ خواه اين امر خوشايند شركاي ائتلاف بين‌المللي باشد يا نباشد.

وي تصريح كرد كه اگر ملا عمر قانون اساسي افغانستان را كه پس از خلع رژيم طالبان در سال 2001 تدوين شده، بپذيرد به وي پناهندگي خواهد داد.

وي در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با شفر اظهار داشت: حتي اگر جامعه بين‌المللي از اين امر راضي نباشد من از وي حمايت خواهم كرد.

شفر نيز اظهار داشت: مذاكرات صلح و آشتي سياسي با شبه نظاميان يك مساله جدي در افغانستان است.

وي با تاكيد بر اينكه تنها به شيوه نظامي نمي‌توان به شورشي گري‌ها در افغانستان خاتمه داد گفت: من البته از آشتي ملي استقبال مي‌كنم. در حال حاضر حدود يك هزار نيروي بين‌المللي در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن