تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819795275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابراهيم حاتمي كيا در جمع دانشجويان گذشت زمان، زهر «به رنگ ارغوان» را گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ابراهيم حاتمي كيا در جمع دانشجويان گذشت زمان، زهر «به رنگ ارغوان» را گرفت
ابراهيم حاتمي كيا به آغاز كارش در حرفه سينما اشاره كرد و گفت؛ «ورود من به سينما ورودي كاملاً هدفمند و هدفدار بود. معتقدم اگر اين هدف را از من بگيرند، دليل حضورم در اين حوزه را نخواهم دانست. سينما براي من ايستگاه پايان نيست، بلكه وسيله يي است براي بيان اهدافم، احساس مي كنم اگر قرار باشد اين اهداف در سينما بيان نشود، دليلي براي حضور در اين حوزه وجود نخواهد داشت.»

او در باره كارهايش گفت؛ «در ساخت اين فيلم ها، هيچ گاه در پي بيان مسائل جنگ به شيوه حماسي نبودم و دغدغه اصلي ام انتقال مسائل مربوط به جنگ بود و تنها قصد داشتم از افرادي كه در جبهه ها با آنها بوده ام، بگويم و خيلي زود فهميدم كه فيلم هاي جنگي برايم اقناع كننده نيست.» حاتمي كيا در اين نشست هم سراغ گذشته ها رفت و در پاسخ به سوالي كه مبني بر پاسخگويي او به مخملباف در «وصل خوبان» مطرح شد از سال هاي دور سخن گفت؛ «در فيلم «وصل خوبان» به هيچ عنوان در پي پاسخ دادن به «عروسي خوبان» مخملباف نبودم. البته ممكن است در آن زمان نسبت به آن ديدگاه معترض بودم اما در كل معتقدم «وصل خوبان» براساس فضاي حاكم بر آن زمانه ساخته شده است.» در اين نشست دانشجويي حاتمي كيا به انجمن سينماي دفاع مقدس هم اشاره كرد و از تفكر نظامي حاكم بر اين انجمن سخن گفت؛ «از ابتداي شكل گيري اين انجمن ها هيچ گاه پا به آن نگذاشتم و از همان موقع مي دانستم كه اين نهاد ريشه اين سينما را خواهد زد، چرا كه در پشت آن تفكر نظامي حاكم است و قطعاً اين رويكرد متوجه بسياري از مسائل حوزه فرهنگ نخواهد شد.» كارگردان فيلم «آژانس شيشه يي» كه با ساخت اين فيلم توجه بسياري از منتقدان را به خود جلب كرد، گفت؛« هنگامي كه فيلمنامه اين فيلم را مي نوشتم، به هيچ عنوان اميدي به ساخته شدن آن نداشتم و همين امر موجب شد كه در نگارش فيلمنامه اين فيلم خيلي راحت برخورد كنم و تنها هدفي كه از نگارش آن دنبال مي كردم، بيان حرف هاي دلم بود و در واقع واكنشي به شرايط زمانه، پس از آن نيز كه اين فيلم ساخته شد مورد توجه قرار گرفت و هنوز بسياري از افراد مخاطب و علاقه مند اين فيلم هستند كه اين مساله نيز از زيبايي هاي هنر است.»

ابراهيم حاتمي كيا در پاسخ به سوالي كه آيا به سينماي دفاع مقدس باز خواهد گشت بار ديگر به انتقادها و زخم زبان هايي كه اين روزها به خاطر ساخت فيلم غيرجنگي اش شنيده اشاره كرد و گفت؛«اواخر جنگ آقاي نوري زاد در «سوره» از من سوالي پرسيد و من در پاسخ به او گفتم اگر از من فيلم غيرجنگي ديديد مي توانيد آن را بسوزانيد. اكنون پس از دو دهه، بارها اين حرف را بر سر من كوبيده اند، در حالي كه من مومنانه در اين فضا كار كردم و مدت ها نيز از آن دست نكشيدم. زماني نيز بر سر فيلم «موج مرده» صحبت هايي شد و من ناراحت شدم و گفتم ديگر هيچ گاه فيلم جنگي نخواهم ساخت، اما واقعيت اين است كه اگر انگيزه و صحبتي براي گفتن داشته باشم، براي بيان آن حتي تا «هيماليا» نيز خواهم رفت. اما اينكه بگويم صرفاً فيلم اجتماعي، فرهنگي يا... مي سازم به هيچ عنوان درست نيست.»

كارگردان حلقه سبز درباره فيلم توقيفي اش «به رنگ ارغوان» هم در اين نشست توضيح داد و گفت؛ «اين فيلم در حال حاضر توقيف شده است و ما در پي رفع اين مساله ايم و اميدواريم بتوانيم در جشنواره فجر امسال آن را به نمايش بگذاريم. اكنون سه سال از زمان ساخت اين فيلم گذشته و اگر زهري هم در فيلم موجود باشد، با گذشت زمان از بين رفته است.» حاتمي كيا در پايان صحبت هايش درباره مسعود ده نمكي كه اين روزها در پشت صحنه اخراجي هاي 2 به ديدارش رفته بود نيز سخن گفت؛ «تغييرات صورت گرفته او را جادوي عجيب سينما مي دانم و اين مساله يي است كه از سينما هنري متفاوت ساخته است.» فريدون جيراني، احمد طالبي نژاد و سيف الله داد نيز قرار بود در اين همايش حضور داشته باشند كه هريك به دليلي موفق به شركت در اين همايش نشدند.
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن