تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819756902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي: مرحوم آيت‌الله بهاري نمادي كامل از اخلاص است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي: مرحوم آيت‌الله بهاري نمادي كامل از اخلاص است
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بازرسي كل كشور رسيدن به كمال و قرب الهي را نيازمند استاداني ره‌پيموده و واصل دانست و گفت: مرحوم آيت‌الله بهاري نمادي كامل و تمام عيار از اخلاص در همه اركان زندگي‌شان بود.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در كنگره بزرگداشت آيت‌الله حاج شيخ محمد بهاري كه صبح امروز در شهر بهار استان همدان برگزار شد، گفت: مرحوم شيخ بهاري با آن درجه از حكمت، عرفان و اخلاصي كه داشتند از خود آثاري بزرگ بر جاي گذاشتند كه به تعبير مقام معظم رهبري دريايي از ارشاد، راهنمايي، هدايت و درس زندگي و حيات است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور مرحوم آيت‌الله بهاري را نمادي كامل و تمام عيار از اخلاص در همه اركان زندگي‌شان معرفي كرد و گفت: پيمودن صحيح راه و رسيدن به مقامات عالي و مطمئن كمال و قرب الهي نيازمند استاداني ره‌پيموده و واصل است تا از مدعيان دروغين و وسوسه‌هاي كاذب و رنگارنگ رهايي يابيم. وي با بيان اين‌كه بايد در پاي بزرگان زانو زد تا جرعه‌اي از زلال ناب حيات و كمال نوشيد گفت: مرحوم شيخ بهاري همه ما را به هوشياري دعوت مي‌كند و ملاك هوشياري را در اين مي‌داند و اعدا و عدو ما نفس ماست كه امكان حضور را در بارگاه قدس و قرب الهي از انسان مي‌گيرد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور رهبانيت را در اسلام مذموم دانست و اظهار داشت اگر قرار است اصلاح و حيات طيب اتفاق بيفتد بايد در متن حيات و در جريان اجتماع اتفاق بيفتد نه در گوشه‌ها و زوايا. وي ادامه داد: اسلام با بزرگان دين و اولياء از ما انتظار دارند كه حيات طيب، اخلاق و معنويت را به ميدان زندگي بياوريم و سكه بازار كنيم و اين در گرو وحدت و فرار از تشتت‌ها و تفرقه‌هاست.
پورمحمدي اظهار داشت: حضرت آيت‌الله بهاري ما را دعوت به يكي‌شدن قول و فعل مي‌كند. اگر مي‌خواهيم جامعه را به اخلاق حسنه كنيم بايد خودمان عامل باشيم تا بتوان در ديگران تأثيرگذار بود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور ادامه داد: بزرگاني كه جامع وجوه مختلف فقه(اكبر، اوسط و اصغر) هستند از بركات بزرگ بر اين ملت محسوب مي‌شوند و خداوند را از اين همه لطف شاكريم. وي با بيان اين‌كه اساس دين محبت و مودت است گفت: اخلاق، نماد رشد اجتماعي و جامعه پيشرفته است و همه بايد توصيه و تلاش كنيم تا اخلاق در جامعه به امري فراگير تبديل شود.
پورمحمدي گفت: جامعه ما با كينه و دشمني‌هاي زيادي روبروست. اگر مي‌خواهيم از اين عقبه‌ها و موانع به‌سلامت عبور كنيم بايد مودت و محبت اجتماعي را در جامعه گسترش دهيم. بايد شدت و غلظت و تعبيرهاي كينه‌ورزانه را بين خودمان نياوريم. از ضعف‌ها، اشتباهات، تنگ‌نظري‌ها و مشكلاتي كه در جامعه وجود دارد بگذريم و آستانه تحمل را با استفاده از ذخاير عظيم معنوي و معرفتي و آموزه‌هايي كه در اختيارمان است بالا ببريم.
وي تصريح كرد: فكر نكنيم اگر از راه خدا برگشتيم اين مكتب بدون مشتري مي‌ماند يا اين‌كه دين‌داري، دين‌گرايي و حق‌طلبي از دنيا كنار مي‌رود. بلكه بزودي قومي مي‌آيند كه خداوند آنها را دوست دارد و خاكساري ويژه‌گي بارزشان است. حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در ادامه گفت: رأفت و رحمت از مظاهر حزب‌اللهي بودن، اصول‌گرايي و ارزش‌مداري و از لوازم استقرار حاكميت حق است. با انسان‌ها بايد با حقيقت انساني و ارزش‌هايشان برخورد كرد نه با غلظت و خشونت.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: به بركت وجود بزرگان عزيز و شريفي كه در بين مردم، مسئولان و علماي ما حضور دارند، جايگاه امروز ايران، عزت‌مندانه و والاست.
پورمحمدي با تأكيد بر اين‌كه كشور بايد با استفاده از فرهنگ علوي و شيعي و نيز با تكيه بر پيشينه تمدني به جايگاه واقعي خود دست‌يابد گفت: همه ما از مسئول و غيرمسئول و صاحب‌نام و بي‌نام بايد تلاش كنيم تا نقش خود را در اين موقعيت حساس تاريخي ايفا نماييم.
انتهاي پيام/
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن