تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820570303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد باكيفيت عامل توسعه بازار كار است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توليد باكيفيت عامل توسعه بازار كار است
وزير كار و امور اجتماعي، توليد رقابت پذير و باكيفيت را عامل توسعه بازار كار دانست و گفت: توليدكنندگان داخلي بايد با محصولات وارداتي حتي بدون تعرفه هم رقابت كنند.
به گزارش شبكه خبر به نقل از "واحد مركزي خبر"، سيد محمد جهرمي، امروز در "همايش استاندارد و كيفيت" افزود: بايد از واردات محصولات بي كيفيت كشورهاي آسياي شرقي جلوگيري شود.

وزير كار گفت: توليد رقابتي، موقعي موثّر است كه اجازه واردات اجناس بي كيفيت داده نشود.

جهرمي افزود: مسئولان استاندارد و بازرگاني بايد استاندارد كيفيت اجناس وارداتي را تعيين و كنترل كنند تا زمينه رقابت كالاهاي باكيفيت داخلي مانند لوازم خانگي، قطعات خودرو، پوشاك، نساجي و ديگر كالاهاي توليدي فراهم شود.

وزير كار، از مسئولان "سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران" و مسئولان تنظيم بازار و واردات محصولات نهايي، واسطه اي و مواد اوليه خارجي خواست از تبديل شدن بازار كشور به بازار محصولات بي كيفيت كشورهاي آسياي شرقي جلوگيري كنند.

جهرمي تصريح كرد: واردات اجناس بي كيفيت از كشورهاي آسياي شرقي، ظلم به مردم است و در شان ايراني ها نيست.

وزير كار افزود: مشكلات بسياري از توليدكنندگان داخلي، واردات بي رويه محصولات بي كيفيت است كه با توجه به قيمت ارزان، امكان رقابت توليدكنندگان داخلي را از بين مي برد.

وزير كار، با اشاره به وابستگي كشور به توليدات و صادرات نفتي و وابستگي بخشي از درآمد مالياتي به فروش نفت، پتروشيمي و ميعانات گازي گفت: بايد با توسعه صنعتي و كشاورزي، از اقتصاد تك محصولي فاصله بگيريم تا اقتصاد كشور، تحت تاثير نوسان هاي قيمت جهاني نفت قرار نگيرد.

جهرمي، راهكار مناسب براي رهايي از اقتصاد تك محصولي را توسعه صادرات غير نفتي دانست و گفت: بايد نيازهاي صنعتي و تجهيزات، خدمات و ماشين آلات را با ارز غير نفتي تامين كنيم.

وزير كار افزود: امسال حدود 60 ميليارد دلار واردات داريم كه 80 درصد آن شامل مواد اوليه و كالاهاي واسطه اي است كه با ارز حاصل از نفت تامين مي شود.

جهرمي تصريح كرد: چنانچه اقتصاد تك محصولي ادامه داشته باشد و قيمت نفت كاهش يابد، مجبوريم از حساب ذخيره ارزي استفاده كنيم.

وزير كار تاكيد كرد: بايد با تكيه بر صادرات غير نفتي، سالانه يك ميليون تا يك و نيم ميليون فرصت شغلي جديد ايجاد كنيم و نياز ارزي كشور هم از طريق صادرات غير نفتي تامين شود.

جهرمي گفت: استاندارد و كيفيت، همبستگي مستقيم با صادرات غير نفتي دارد و بايد بين استاندارد ايران و استانداردهاي بين المللي رابطه معناداري ايجاد شود.

وزير كار ابراز اميدواري كرد، با ارتقاي استاندارد و كيفيت توليدات، جايگاه كالاهاي ايراني در جهان تقويت شود و مصرف كننده خارجي با ديدن علامت استاندارد ايران، با آرامش و اطمينان محصول ما را مصرف كند.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن