تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820004898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك هزار همايش تخصصي با موضوع عاشورا امسال در ايران برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك هزار همايش تخصصي با موضوع عاشورا امسال در ايران برگزار مي‌شود
داخلي. فرهنگي. تشكلهاي ديني. محرم.

معاون اداره كل تشكل‌هاي ديني و مراكز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي، از برگزاري يك هزار همايش تخصصي در آستانه ماه محرم امسال در سراسر كشور خبر داد.

" رضا معممي مقدم " روز شنبه در سفر به شهركرد در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود:اين همايش‌ها به منظور آسيب شناسي و آسيب زدايي از فرهنگ غني عاشورا در كل كشور و ‪ ۳۵۰‬شهرستان برگزار مي‌شود و اين همايشها به تبيين جايگاه و فرهنگ اصيل و غني عاشورا مي‌پردازد.

معاون اداره كل تشكلهاي ديني و مراكز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي كشور گفت: در اين همايشها بايدها و نبايدهاي عزاداري سيد و سالار شهيدان و معرفت ديني قيام عاشورا و ارتقا معرفت ديني در محرم و صفر تبيين مي‌شود.

به گفته وي،در اين همايشها مبلغان، ذاكران اهل بيت و همچنين مداحان اهل بيت(ع) همايش‌هاي تخصصي خود را برگزار خواهند كرد.

معممي مقدم اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه ماه محرم و صفر امسال نيز ‪ ۱۵‬نمايشگاه " فرهنگ مناسبتهاي مذهبي " از دستاوردهاي هياتهاي مذهبي در سطح كشور برگزار مي‌شود.

معاون اداره كل تشكل‌هاي ديني و مراكز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي، از برگزاري كنگره سراسري شعر عاشورايي در ‪ ۹‬استان كشور در آستانه ماه محرم امسال خبر داد و افزود: اين كنگره‌ها به مناسبت دهه اول محرم امسال به منظور شناسايي اشعار مذهبي و مداحي برگزار مي‌شود و پيش از محرم اين آثار به صورت قطع كوچك جيبي در اختيار مداحان قرار مي‌گيرد.

وي تصريح كرد:اشعار جمع آوري شده در اين كنگره‌ها براي جلوگيري از تحريف در اشعار عاشورايي در اختيار مداحان سراسر كشور قرار مي‌گيرد و بومي‌سازي فعاليت‌هاي مداحي متناسب با هر منطقه از ديگر برنامه‌هاي اين كنگره‌ها خواهد بود.

معممي مقدم يادآور شد: در آستانه ماه محرم يكصد نفر از مداحان اهل بيت (ع) با مراجع عظام در شهر قم ديدار خواهند داشت و ديدار ‪ ۳۰۰‬نفر مسوولان تشكلهاي ديني با مسوولان عالي رتبه نظام نيز از ديگر برنامه‌ها امسال بيش از دهه محرم است.

معاون اداره كل تشكلهاي ديني و مراكز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي گفت:
ستادساماندهي فرهنگ مناسبت‌هاي مذهبي در راستاي مصوبه شماره ‪۶۰۳‬شوراي عالي انقلاب فرهنگي در آستانه ماههاي محرم ، ذي الحجه و ذي القعده با برگزاري جلسات تشكيل مي‌شودو اين جلسات با حضور دستگاههاي فرهنگي و دستگاههاي عضو به صورت گسترده برگزار مي‌شود.

وي، از شناسايي و ساماندهي بيش از ‪ ۵۰‬هزار تشكل ديني، انجمن اسلامي و كانونهاي فرهنگي ديني در كشور خبر داد و گفت: اين تشكلها هم‌اكنون شناسايي و ساماندهي شده‌اند.

معممي مقدم تصريح كرد:نشريه تخصصي خيمه نيز با تيراژ ‪ ۳۰‬هزار نسخه براي مداحان اهل بيت (ع) چاپ و منتشره شده و در سه ماهه آخر امسال نيز سه ويژه نامه با عنوان " زمزمه " با تيراژ ‪ ۱۰‬هزار نسخه با محتواي نوحه‌هاي مفيد و قابل استفاده و متناسب با شان عاشورا و محرم و فرهنگ غني عاشورايي چاپ و منتشر خواهد شد.

معممي مقدم گفت:امسال براي نخستين باردرسطح كشورنشريه‌هياتهاي عزاداري دانش آموزي نيز چاپ و منتشر خواهد شد و در ماههاي پاياني سال بين مدارس كشور توزيع خواهد شد.

معاون اداره كل تشكلهاي ديني و مراكز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي، در خصوص تمثال‌هاي منتسب به ائمه اطهار(ع) در برخي دسته‌ها و هياتهاي عزاداري نيز گفت : ستاد عاشوراييان فجر آفرين حضور دستگاههاي فرهنگي به منظور جايگزين كردن تصاوير منتسب و شمايل‌هايي كه هيچ‌گونه مشروعيتي ندارند، تصاوير زيبايي را چاپ كرده كه امسال در اختيار هياتهاي مذهبي قرار خواهد داد.ك/‪۳‬
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن