تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820691812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کشف هویت یکی از قربانیان کشتی تایتانیک بعد از 99 سال


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پنج روز پس از غرق شدن کشتی تایتانیک در 21 آوریل 1912 در اقیانوس اطلس ، خدمه کشتی نجات جسد یک کودک 2 ساله را از آب بیرون کشیدند. جسد او نیز مانند اجساد بسیاری از دیگر قربانیان در قبرستانی در هالیفاکس کانادا به خاک سپرده شد و بر سنگ قبرش "کودک ناشناخته" حک شد.
هنگامی که تایتانیک غرق شد 1497 نفر از 2209 مسافر آن کشته شدند ، هویت بعضی از اجساد کشف شده تاکنون مشخص نشده است و بعضی از اجساد نیز پیدا نشد ، اما محققان معتقدند که سرانجام هویت کودک نا شناخته را کشف کرده اند . "سیدنی لسلی گودوین" 19 ماهه از انگلستان !
اگرچه محققان تاکنون دو بار هویت او را نادرست تشخیص داده اند ولی آنها معتقدند که بدون شک این جسد متعلق به "گودوین" است. در ابتدا تصور می شد که او یک کودک سوئدی به نام "گوستا لئونارد پالسن" است ، زیرا با کشف جسد یک زن سوئدی و پیدا شدن بلیط های چهار فرزندش در جیبش این احتمال می رفت که "کودک ناشناخته" پسر دو ساله او باشد و حتی این زن را در کنار این کودک به خاک سپردند.
حدود یک دهه قبل ازمایشات ژنتیکی برای کشف هویت کودک 2 ساله آغاز شد . در سال 2001 با کسب اجازه از خانواده "پالسن" و نبش قبر کودک ناشناخته آزمایشات dna بر روی استخوان های باقی مانده صورت گرفت ولی dna کودک با dna بستگان خانم "پالسن" مطابقت نداشت.
بعد از آن محققان تحقیقات خود را روی 5 کودک پسری که زیر 3 سال بودند آغاز کردند و در نهایت به دو هویت "ینو ویلیامی پانولا" پسر 13 ماهه فنلاندی و "سیدنی گودوین" برای کودک ناشناخته رسیدند.
آزمایشات بر روی باقیمانده دندان های کودک نشان می داد که وی بین 9 تا 15 ماه سن داشته ، بنابراین آن ها با حذف گودوین، جسد ناشناخته را به پانولای فنلاندی نسبت دادند و در سال 2004 اعلام کردند وی پانولا است. اگرچه هنوز شک و تردیدهایی باقی مانده بود . و سرانجام با پیدا شدن یک کفش چرمی کوچک که به موزه آتلانتیک اهدا شده بود محققان تحقیقاتی را برای کشف هویت صاحب آن شروع می کنند .
این کفش توسط یکی از ماموران هالیفاکس در سال 1912 از آب گرفته شده بود و در سال 2002 نوه او این جفت کفش را به موزه اهدا کرده بود. در حین تحقیقات محقققان متوجه شدند که شاید "گودوین" آن کودک ناشناخته بوده باشد و در این زمان متوجه شدند که dna پانولا کمی با dnaاستخوانهای باقیمانده از کودک ناشناخته تفاوت دارد . بعد از آزمایشات مختلف و با استفاده از آزمایشگاه dna ارتش آمریکا،گودوین صاحب قبر کودک ناشناخته و کفش معرفی شد.
در سال 1912 گودوین به همراه پدر و مادر و پنج خواهرو برادرش با با بلیط درجه سه سوار تایتانیک به مقصد نیویورک شده بود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2044]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن