تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819847093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخبر كميسيون اقتصادي مجلس: ستاد زكات در كشور قانونمند مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مخبر كميسيون اقتصادي مجلس: ستاد زكات در كشور قانونمند مي‌شود
خبرگزاري فارس: مخبر كميسيون اقتصادي مجلس از پيشنهاد طرح تشكيل ستاد جمع‌آوري زكات متشكل از وزرا و مسئولان كشوري براي قانونمند كردن مصارف زكات براساس دستور قرآن كريم در مناطق مختلف خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از كاشمر، محمدرضا خباز عصر امروز در جمع خبرنگاران افزود: در اين طرح كه مفاد آن به‌ تازگي در كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تصويب شده برخي از وزرا، مسئولان كشوري و رئيس كميته امداد امام خميني (ره) عضويت دارند و استانداران، فرمانداران به همراه ائمه جمعه و نمايندگان نهادها نيز عضو ستادهاي استاني و شهرستاني خواهند بود.
وي با اشاره به اينكه ستاد اخذ زكات پيش از اين نيز در كشور فعال بوده افزود: هدف از تشكيل ستاد جديد، هماهنگي بيشتر براي جمع‌آوري زكات و نيز قانونمند كردن مصارف زكات براساس دستور قرآن كريم در مناطق مختلف كشور است.
نماينده مردم كاشمر، بردسكن و خليل‌آباد اظهار داشت: مصارف زكات و صدقه براساس آيه قرآن كريم هشت مورد است كه فقرا و مساكين در اولويت قرار دارند، مصارف عمران و آباداني در مرحله هشتم آن قرار مي‌گيرد.
وي خاطرنشان كرد: براساس طرح گذشته، به ميزان تحويل زكات توسط ائمه جمعه شهرها، دولت نيز به همان مقدار به اين مبلغ اضافه و جمع اين مبلغ براي آباداني و طرح‌هاي عمراني منطقه مورد نظر هزينه مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: پيش از اين زكاتي كه از اين طريق و توسط ائمه جمعه شهرها جمع‌آوري مي‌شد، تنها براي بند هشتم دستور قرآن كريم يعني "عمران و آباداني" همان منطقه به مصرف مي‌رسيد.
به گفته خباز، تمام اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از تشكيل ستاد جديد اخذ زكات و عملياتي كردن آن استقبال كردند كه مقرر شد براي تصويب نهايي در صحن علني مجلس مطرح شود.
انتهاي پيام/ش20
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن