تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820511815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه اقتصادي‌


افزايش نرخ خريد برق توليدي از انرژي‌هاي نو

هيات وزيران بنا به پيشنهاد وزارت نيرو، نرخ خريد برق توليدي بخش‌هاي غيردولتي از منابع انرژي‌هاي نو در ساعات اوج و عادي را از 650 ريال به 1300 ريال و در ساعات كم باري از 450 ريال به 900 ريال افزايش داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، هيات وزيران در راستاي تشويق بخش خصوصي به سرمايه‌گذاري در صنعت برق و افزايش صرفه‌ اقتصادي توليد برق از منابع انرژي‌هاي نو، با افزايش نرخ خريد برق توليدي بخش‌هاي غيردولتي از منابع انرژي‌هاي نو موافقت كرد.

دولت بنا به پيشنهاد وزارت نيرو، نرخ خريد برق توليدي بخش‌هاي غيردولتي از منابع انرژي‌هاي نو در ساعات اوج و عادي را از 650 ريال به 1300 ريال و در ساعات كم باري از 450 ريال به 900 ريال افزايش داد.

اين ارقام براي سال 1387 تعيين شده و براي سال‌هاي بعد براساس فرمول مصوب در آيين‌نامه اجرايي شرايط و تضمين خريد برق موضوع بند ماده 25 قانون برنامه چهارم توسعه، موضوع تصويب نامه مورخ 8/4/1384 اصلاح خواهد شد. ‌

ايران جزو 10 كشور برتر تنوع مواد معدني جهان‌

ايران با دارا بودن 68 نوع ماده معدني و داشتن حدود 37 ميليارد تن ذخاير قطعي و بيش از 57 ميليارد تن ذخاير احتمالي يكي از كشورهاي مهم معدني و از نظر تنوع مواد معدني نيز جزو 10 كشور برتر معدني جهان است.‌

به گزارش ايسنا، معاون امور معدني و صنايع معدني وزارت صنايع و معادن با بيان اين مطلب گفت: سهم بخش معدن و صنايع معدني از توليد ناخالص داخلي كشور به بيش از 5 درصد افزايش يافته و سهم اين بخش در اشتغال صنعتي و معدني كشور به حدود 30 درصد رسيده است.

وي با بيان اينكه اين بخش رتبه اول در تخصيص سهميه ارزي از حساب ذخيره ارزي صنايع معدني و كاني غيرفلزي را داراست، افزود: سهم صنايع معدني در سرمايه‌گذاري صنعتي و معدني كشور به حدود 30 درصد افزايش داشته است.

‌احتمال جايگزيني يك خودرو جديد به جاي تندر90

مديرعامل ايران خودرو با بيان اينكه توليد تندر 90 در صورت ثابت ماندن قيمت فروش اين خودرو عقلاني نيست گفت: اگر افزايش قيمتي در اين مورد نداشته باشيم به توليد يك خودروي جديد در خط توليد تندر اقدام خواهيم كرد.

منوچهر منطقي در گفتگو با فارس گفت: تندر90 با يك ساختار پيش ثبت‌نام شروع و قرار شد عمل به تعهدات پس از توليد انجام شود كه به دليل طولاني شدن اين زمان، توليد با ضرر همراه شد.وي ادامه داد: در ايران خودرو يك اصل وجود دارد و آن اصل اين است كه هر خط توليدي كه ايجاد مي‌شود قابل انعطاف بوده و امكان توليد يك خودروي ديگر نيز در آن خط وجود دارد و به همين دليل ايران خودرو از سرمايه‌گذاري انجام شده جهت ايجاد خط توليد تندر ضرر نخواهد كرد.

وي افزود: قيمت مواد و قطعات تندر90 فقط به ما برنمي‌گردد و عوامل مختلفي در سطح كشور وجود دارد كه بر اين قيمتها تاثيرگذارند كه با اصلاح اين عوامل مي‌توان قيمت تمام شده تندر را نيز اصلاح كرد.

تعيين نرخ خريد تضميني سيب‌زميني پاييزه‌

دولت با هدف حمايت از توليد محصولات اساسي كشاورزي، ايجاد تعادل در نظام توليد، به حداقل رساندن ضايعات محصولات و جلوگيري از ضرر و زيان كشاورزان و حذف پديده واسطه‌گري، نرخ خريد تضميني دانه سويا و سيب‌زميني پاييزه را تعيين كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، نمايندگان ويژه رئيس جمهوري در خصوص تعيين قيمت خريد تضميني محصولات كشاورزي نرخ خريد تضميني دانه سويا با 2درصد آفت و 12 درصد رطوبت و سيب‌زميني پاييزه مرغوب سالم بدون آفت‌زدگي و مواد خارجي را به ترتيب 4450 ريال و 1350 ريال تعيين كرد.




 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن