تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820636385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه ميلاد با سعادت امام رضا(ع ) سومين جشنواره فرهنگ رضوي در آينه كتاب و پژوهش در همدان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: در آستانه ميلاد با سعادت امام رضا(ع ) سومين جشنواره فرهنگ رضوي در آينه كتاب و پژوهش در همدان برگزار شد
همدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : در آستانه خجسته ميلاد با سعادت ثامن الحجج حضرت علي بن موسي الرضا(ع ) شهر دارالمومنين همدان شاهد تبلور وجود آن امام همام بود.
ششمين همايش بين المللي فرهنگ رضوي در آينه فرهنگ و سومين جشنواره كشوري استان همدان وقتي در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگي هنري ابن سينا همدان كليد خورد كه عاشقان ولايت در شهر همدان خود را براي برپايي ويژه برنامه هاي خجسته ميلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع ) آماده كرده اند و در واقع اين همايش باشكوه و معنوي را مي توان سرآغازي براي اين برنامه ها اعلام كرد كه با برنامه ريزي هدفمند و در سايه تلاش چند ماهه محبين آن امام به منصه ظهور رسيده است .
به گزارش خبرنگار ما اين همايش كه در مراسم آغازين آن جمعي از مسئولين صاحب نظران انديشمندان و هنرمندان و شيفتگان حضرت علي بن موسي الرضا(ع ) حضور داشتند با پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كار خود را آغاز كرد.
در پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه توسط حجت الاسلام سيد آقا حسيني مديركل فرهنگ و ارشاد استان همدان قرائت شده آمد است . اقليم پاك و بلند آوازه ايران اسلامي خاستگاه مهمترين حوادث و رويدادهاي تاريخي جهان بوده است و از همين رو سرزمين ما به مركز برخورد فرهنگ ها افكار و در نتيجه جوشش و تعالي فرهنگي و صدور آن به خارج از مرزهاي جغرافيايي مبدل شده است .
در بخش ديگر از پيام صفار هرندي با اشاره به تاثيرپذيري فرهنگ رضوي بر بيگانگان آمده است رد و نشان اين تاثيرات عميق معنوي را بايد دروجود گرانقدر هشتمين اختر تابناك آسمان ولايت در سرزمين بندگي و مهر دانست كه سلسه الذهب او نشان از سلسله عشق و ارادتي دارد كه تا هميشه دنيا برگردن ايرانيان آميخته است و قدمگاهها نيز خود حديث مفصل دينداري مردمداري اخلاق كريمه و يادگار قدوم مبارك آن امام همام است .
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرده است تنها راه پاسداشت هشتمين ميراث دار نبي مكرم اسلام (ص ) موده في القربي است كه انتظار پيامبر اعظم (ص ) در قبال اجر و مزد رسالت ايشان است و در عصر سلطه رسانه اي جهان كه هدف بزرگ نااهلان و دين ستيزان دنياي زر و زور و تزوير محو هويت ديني و ملي ماست اشاعه فرهنگ منور رضوي در ركاب نايب امام عصر(عج ) بزرگترين دستاويز ما براي رسيدن به خواست رسول خدا(ص ) است .

در مراسم افتتاحيه اين همايش همچنين مديركل ارزشيابي ستاد عالي كانونهاي مساجد كشور نيز گفت : والاترين مقام در عالم عبوديت است كه اگر انسان به اين مقام برسد به بالاترين مرحله تكامل و قله رفيع انسانيت رسيد است .
حجت الاسلام حسيني خراساني افزود : شخصيت انديشه و تفكر امام رضا(ع ) به حاشيه رفته و كمتر شاخص والاي انساني و معرفتي ايشان ديده مي شود.
وي با بيان اينكه علت مراجعه و مددگيري افراد از امام رضا(ع ) براي رفع مشكلات گوناگون است گفت : حواشي پيراموني اين امام به قدري زياد شده كه مانع از ديدن خود واقعي امام رضا(ع ) شده است .
حجت الاسلام حسيني خراساني تاكيد كرد : دستيابي همگاني به شعور رضوي و علوي و نيز آشنايي بيشتر انديشه و شخصيت والاي امام رضا(ع ) نيازمند تلاش جدي همه صاحبان فكر و انديشه در حوزه ديني و فرهنگي است .
معاول سياسي امنيتي استاندار همدان نيز در اين همايش گفت : عمل به آموزه هاي ديني قدم مباركي است كه بايد هر چه بيشتر با اين معارف الهي و عميق آشنا شد.
اكبر عابدي اظهار داشت : برگزاري اينگونه مراسم ها در راستاي حرمت مودت اهل بيت (ع ) و تلاش براي اشاعه انديشه و باورهاي ائمه اطهار(ع ) در جامعه يك ضرورت است .

وي خاطرنشان ساخت : نشر و نهادينه شدن معارف و آموزه ديني امام رضا(ع ) و اهل بيت در زندگي انسان جاري و باعث زدوده شدن ناهنجاري هاي اجتماعي كجي ها و پلشتي ها در بدنه جامعه خواهد شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان نيز گفت : 152 اثر از سراسر كشور پيرامون پنج موضوع دين تاريخ ادبيات عرب ادبيات كودكان و ادبيات فارسي مرتبط با امام رضا(ع ) به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است .
حجت الاسلام والمسلمين سيد آقا حسيني افزود : از اين تعداد 12 اثر به عنوان آثار برگزيده انتخاب و 13 اثر نيز به عنوان آثار ممتاز جهت ارائه در جشنواره مشهد معرفي شدند.
وي يادآور شد : مناسبت با موضوع اعتبار علمي صاحب اثر نوآوري خلاقيت مطالب تازه از زندگي مبارك امام رضا(ع ) از جمله شاخص هاي مهم ارزيابي بود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان از برگزاري جشن ميلاد در 50 كانون فرهنگي هنري مساجد استان و مسابقه بزرگ كتابخواني به عنوان برنامه هاي جانبي اين جشنواره خبر داد.
در اين مراسم معنوي كه با انجام ويژه برنامه هاي فرهنگي و مذهبي همراه بود از 12 نفر از برگزيدگان جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع ) با اهدا جوايزي تقدير شد و سه نفر به عنوان نفرات برگزيده به جشنواره ملي امام رضا(ع ) معرفي شدند.
حجت الاسلام حسيني خراساني مديركل ارزشيابي ستاد كانون هاي مساجد كشور : شخصيت انديشه و تفكر امام رضا(ع ) به حاشيه رفته است و كمتر شاخصه هاي والاي انساني و معرفتي ايشان در جامعه ديده مي شود
حجت الاسلام سيدآقاحسيني مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان : تعداد 152 اثر پيرامون موضوعات دين تاريخ ادبيات عرب ادبيات كانون و ادبيات فارسي مرتبط باامام رضا(ع ) از سراسر كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شده كه 12 اثر به عنوان آثار برگزيده انتخاب گرديد.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن