تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820016864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مبناي برنامه‌هاي فرهنگي شهر تهران مسائل اولويت‌دار دختران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مبناي برنامه‌هاي فرهنگي شهر تهران مسائل اولويت‌دار دختران است
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: مبناي برنامه‌هاي فرهنگي شهر تهران مسائل اولويت‌دار دختران است.


به گزارش روز يكشنبه اداره كل روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، "احمد نوريان" در مراسم اختتاميه "ايوان آيينه" ويژه برنامه هفته ملي دختران در فرهنگسراي هنر،افزود: توجه به مسائل فرهنگي و اجتماعي اولويت‌دار دختران مانند عفاف و پوشش اجتماعي، ازدواج و روابط اجتماعي، شناساندن الگوي مرجع به دختران و آشنايي با سيره اهل بيت (ع)، توليد محصولات فرهنگي هنري مطلوب، استفاده از قالب‌هاي جذاب در برنامه‌ها و توانمندسازي، بخشي از فعاليت و برنامه‌هاي ويژه اين سازمان در دهه كرامت است.
وي افزود: شهر زنده مثل يك گياه زنده است؛ شاداب و با نشاط و شهر مرده هماننده گياه مرده است؛ بي‌نظم و بي‌روح.
نوريان ادامه داد: شاكله و عمود خيمه هر شهري مجموعه اعتقادات و نظام ارزشي شهروندان آن است و با چنين نگرشي بايد علما و دانشمندان شهر را جدي بگيريم زيرا آنها باعث حيات و فخر شهر هستند و ظرايف و زيبايي‌هاي خلقت را جلوي چشم شهروندان برده و زيبايي، نشاط و شادابي در شهر را افزايش مي‌دهند.
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از طراحي و اجراي 114 برنامه فرهنگي هنري اين سازمان ويژه دختران در شهر تهران خبر داد و افزود: تهيه بسته فرهنگي شامل ماه‌نوشت ذيقعده دختران، ويژه‌نامه روز دختران، كتابچه آداب و مهارت‌هاي زندگي، ‌توليد مولتي‌مديا ويژه روز دختران و دهه كرامت، راه‌اندازي وب‌سايت دختران، توزيع بسته فرهنگي در روز ملي دختران، توليد دستگاه نمازآموز دختران 9 ساله، توزيع بيش از 10 هزار بسته فرهنگي از بين دانشجويان و دانش‌آموزان از جمله برنامه‌هاي اين سازمان در روز ملي دختران و دهه كرامت است.
نوريان با اشاره به سومين سال دهه كرامت و شروع آن با نام و ياد حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: در راستاي تكريم دختران با در نظر گرفتن استعدادها و توانمندي‌هاي آنها در كشور، وجود فرصت‌ها و ظرفيت‌هايي كه بتواند اين توانمندي را به فعليت برساند، سياست اين سازمان است.
وي تثبيت جشنواره به عنوان يكي از جشنواره‌هاي هنري در حوزه دختران، مشاركت گسترده دختران سراسر كشور، شناسايي آنها در قالب اين جشنواره، زمينه‌سازي براي توسعه ملي، سراسري و گسترده جشنواره، طراحي و اجراي برنامه‌هاي مشاركتي با دانشگاه‌ها، ارائه خدمات مشاوره‌اي درمورد روز دختران به تمام استان‌هاي كشور، ثبت نام اينترنتي بيش از 10 هزار نفر از دختران ازجمله دستاوردهاي سومين جشنواره "ايوان آيينه" در سال جاري است.
نوريان با تأكيد بر نقش زنان در جامعه افزود: جنس زن مظهر اسماء جمال خدا و نمادي از مهرباني و رحمت خداست و "معصومه" به معناي دختري است كه از هر گناهي پاك است و ما بايد تلاش كنيم تا مانند حضرت معصومه باشيم.
وي راه‌اندازي دبيرخانه دائمي، انتشار آثار در قالب محصولات فاخر و نمايشگاه‌هاي تخصصي، گسترش دامنه موضوعي جشنواره به موضوعاتي چون حجاب و عفاف، برگزاري جشنواره در سال آينده با همكاري سازمان‌هاي فرهنگي استان و مشاركت الكترونيكي دختران از طريق پرتال را از برنامه‌هاي آينده جشنواره "ايوان آيينه" اعلام كرد.
نوريان تأكيد كرد: شهر خوب را شهروندان خوب مي‌سازند در حاليكه خود نيز به همراه آن ساخته مي‌شوند و شهر خوب يافتني نيست بلكه ساختني است.
شهره لرستاني در بخش (فيلم كوتاه)، عبدالجبار كاكائي (شعر و ترانه)، سيامك گلشيري (داستان‌نويسي)، حسن آزاده‌فر و محمد سالاروند در بخش (موسيقي) جشنواره ايوان آيينه به عنوان هيأت داوران آثار ارسالي را مورد ارزيابي قرار دادند.
در بخش فيلم كوتاه؛ زهرا عسگري، اعظم ترابي و رومينا محقق به عنوان نفرات اول تا سوم و در بخش داستان‌نويسي؛ عطيه جوادي‌راد، مهديه محمدزماني و مونا فولادي‌نسب نفرات اول تا سوم اين بخش معرفي شدند.
در بخش شعر و ترانه نفر اول شراره كامراني و اشرف سرلك و سارا جلوداريان به ترتيب به عنوان نفرات دوم و سوم معرفي شدند.
در بخش موسيقي (دونوازي) از آهو ايراني،عسل ملك‌زاده به عنوان نفر اول و دوم ، در بخش گروه نوازي گروه ترنج به عنوان گروه برگزيده تجليل شد.
در بخش تك‌ نوازي نيز شيدا قاضي، صبا اسماعيلي و سميه محمدي به عنوان نفرات اول تا سوم معرفي و مورد تجليل قرار گرفتند.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن