تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820617319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بخشي از قرآن با خط بايسنقر ميرزا رونمايي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بخشي از قرآن با خط بايسنقر ميرزا رونمايي مي شود
كتابخانه و موزه ملي ملك قصد دارد در مراسم زادروز امام رضا(ع) دو صفحه از قرآن منسوب به خط بايسنقر ميرزا (837-802 ه.ق) را روز دوشنبه 20 آبان رونمايي كند.

به گزارش خبرگزاري مهر، همزمان با زاد روز ميلاد امام رضا،طي مراسمي از 2 صفحه از قرآن مجيد به خط بايسنقر ميرزا 802-802-837-802 رونمايي مي شود.

قرآن"بايسنقري"، بزرگترين قرآن خطي جهان است كه به خط محقق با ابعاد 177 در 101 سانتي متر بر روي كاغذ "خانبالغ" خطاطي شده است، اين قرآن از جمله آثارنفيسي است كه بعد از مرمت و تذهيب در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي در محل گنجينه قرآن موزه، واقع در صحن كوثر حرم مطهر امام رضا (ع)، به نمايش گذاشته شده است.

اين قرآن را كه بايسنقر ميرزا فرزند شاهرخ و نوه تيمور گوركاني نوشته از عجايب خطوط عالم دانسته اند. در تاريخ، اين گونه بيان شده كه اين قرآن كامل بوده ولي اكنون در دنيا حدود 70 برگ آن موجود است كه از اين تعداد 57 برگ در گنجينه خطي كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي و4برگ در موزه ملك نگهداري مي شود.

بايسنقر، شاهزاده هنرمند تيموري نه تنها خود خوشنويسي توانا بود، بلكه از مشوقان هنر و هنرمندان به شمار مي آمد. او شاگرد شمس الدين محمد از خوشنويسان مشهور بود و اقلام شش گانه را خوش مي نوشت، اما در نوشتن خط محقق و ريحان استاد بود. بايسنقر ميرزا در سال 837 هجري قمري در سن 35 سالگي در شهر هرات درگذشت .

اين نشست ساعت 10 صبح روز دوشنبه 20 آبان ماه در خيابان امام خميني،خيابان ملل متحد(باغ ملي)_ جنب وزارت امور خارجه برگزار مي شود.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن