تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820549604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تمبر كنگره بزرگداشت مولي محسن فيض كاشاني رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تمبر كنگره بزرگداشت مولي محسن فيض كاشاني رونمايي شد
درآييني توسط آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضاييه از تمبر كنگره بين المللي علمي و پژوهشي بزرگداشت مولي محسن فيض كاشاني رو نمايي شد.


به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين آيين كه درحاشيه برگزاري سومين روزاين كنگره در دانشگاه كاشان با حضور جمعي از شخصيت هاي علمي و مذهبي برگزار شد، با رونمايي ازاين تمبر ياد بود كه توسط پست جمهوري اسلامي چاپ و منتشر شده است، از مقام علمي و فقهي عالم بزرگوار مولي محسن فيض كاشاني تجليل شد.
همچنين با حضورآيت الله هاشمي شاهرودي، آيت الله امامي كاشاني رئيس ستاد كنگره بزرگداشت علامه فيض كاشاني وامام جمعه موقت تهران، آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان و استانداراصفهان تالار اجتماعات علامه مولي محسن فيض كاشاني در دانشگاه كاشان به بهره برداري رسيد.
اين تالار كه نخستين جلسه رسمي آن به برپايي كنگره بزرگداشت اين عالم جليل القدر اختصاص داشت، در زميني به مساحت يكهزار و 500 مترمربع احداث شده است.
رئيس دانشگاه كاشان و عضو هيات اجرايي كنگره بزرگداشت مولي محسن فيض كاشاني، ظرفيت اين سالن را 700 نفر ذكر كرد.
دكتر " سيد جواد ساداتي نژاد" در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: براي احداث و تجهيز اين تالار بيش از پنج ميليارد ريال اعتباراز اعتبارات سفر سال گذشته رئيس جمهوري به كاشان هزينه شده است.
وي جمعيت دانشجويي اين دانشگاه را حدود شش هزار نفراعلام كرد كه در بيش از 50 رشته و گرايش مختلف تحصيل مي كنند.
كنگره بين المللي علمي و پژوهشي بزرگداشت مولي محسن فيض كاشاني به دعوت آيت الله "محمدامامي كاشاني" با هدف نكوداشت عالم بزرگ مولي محسن فيض كاشاني و تكريم مقام علم و ادب و اخلاق در روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه اين هفته با حضور جمعي از شخصيتهاي علمي و مذهبي در مدرسه عالي شهيد مطهري تهران، مدرسه دارالشفا قم و دانشگاه كاشان زير نظر ستادي جداگانه برگزار شده است.
غباروبي مقبره علامه فيض كاشاني، برگزاري شب شعر و نشست علمي از جمله برنامه هاي جنبي سومين روز اين كنگره در زادگاه علامه فيض بود.
دانشمند عاليقدر"محمد بن مرتضي كاشاني" ملقب و مشهور به" مولي محسن فيض" از فقها، محدثان و علماي تشيع دوره صفويه، در چهاردهم صفر سال 1007 هجري قمري در كاشان چشم به جهان گشود.
مولي محسن فيض كاشاني از محضر دانشمندان و علمايي چون ملا محمدتقي مجلسي ، شيخ بهايي، ميرمحمد باقر داماد، ملا صدراي شيرازي و سيدماجد بحراني، بهره ها برد و به دامادي ملاصدرا نيز مفتخر شد.
وي در تمامي علوم ديني به ويژه تفسير، حديث، فقه، كلام، عرفان، فلسفه و ادبيات عرب و عجم تبحر كافي داشت.
علامه فيض كاشاني در طول زندگي پرخير و بركت خود شاگرداني را تربيت كرد كه عده اي از آنها همچون "ملاابوالحسن شريف فتوني عاملي اصفهاني" مولف تفسير "مرآت الانوار" و "علامه مجلسي" صاحب بحارالانوار و "سيد نعمت الله جزايري" مولف "انوارالنعمانيه" از علما و دانشمندان بزرگ ايران محسوب مي شوند.
تفسير صافي، تفسير آصفي، تفسير مصفي، حق اليقين، عين اليقين، علم اليقين و كتاب وافي در شرح اخبار و روايات كتب اربعه شيعه مشتمل بر 15 جزء از جمله معروفترين و نفيس ترين تاليفات علامه فيض است.
محسن فيض كاشاني در عصر بيست و دوم ربيع الثاني سال 1091 هجري قمري در سن 98 سالگي وفات يافت.
مدفن اين علامه جليل القدر در جوار ميدان قاضي اسدالله در مزار فيض كاشان فيض زيارتگاه مومنان است.
ك/3 554/1760 شماره 218 ساعت 14:39 تمام
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن