تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820502393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در خراسان رضوي صدور مجوز بهداشتي واردات نهاده‌هاي دامي امكان پذير شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در خراسان رضوي صدور مجوز بهداشتي واردات نهاده‌هاي دامي امكان پذير شد


مشهد – خبرگزاري ايسكانيوز :مدير كل دامپزشكي خراسان رضوي گفت :بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشكي كشور، از اين پس صدور مجوز واردات نهاده‌هاي خوراك دام و طيور در داخل استان و توسط اداره كل دامپزشكي استان انجام مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران «ايسكانيوز» سيد محسن دستور با اعلام اين خبر اظهار داشت: در راستاي تمركز زدايي و تسهيل در امور مراجعين، بويژه واردات كنندگان نهاده‌هاي دامي، صدور مجوزهاي مذكور كه تا پيش از اين توسط سازمان دامپزشكي كشور و در تهران انجام مي‌شد، از ابتداي آبان‌ماه سال جاري به اداره كل دامپزشكي استان واگذار شده است.
وي با توجه به اهميت قرنطينه‌ها در پيشگيري و جلوگيري از انتقال و گسترش بيماري‌ها و نيز نقش آنها در صادرات و واردات دام و فرآورده‌هاي خام دامي خاطرنشان ساخت: از ابتداي امسال و تاكنون بيش از15 هزار و 270 تن انواع فرآورده خام دامي به ارزش 33 ميليون و 195 هزار دلار پس از انجام نظارت‌هاي بهداشتي و صدور مجوزهاي لازم توسط اداره كل دامپزشكي خراسان رضوي به ساير نقاط جهان صادر شده كه اين ميزان در مقايسه با سال گذشته از نظر وزني 3 هزار و 540 تن و از نظر دلاري، 2 ميليون و 277 هزار دلار افزايش نشان مي‌دهد.
وي گفت : مقصد موارد فوق كه شامل انواع دام و طيور، خوراك دام و طيور، پشم و ... مي باشد كشورهاي حاشيه خليج فارس، اعضاي اتحاديه اروپا و برخي ديگر از كشورهاي آسيايي بوده است.
دستور ميزان واردات انواع كالاهاي مرتبط با دام و طيور، شامل مواد اوليه خوراك دام و طيور، ابريشم و كرك بزي به استان را در 7 ماهه ابتداي امسال بيش از127 هزار تن دانست و تصريح كرد : اين ميزان در مقايسه با رقم واردات در مدت مشابه سال گذشته از نظر وزني بيش از 2 هزار تن افزايش را نشان مي‌دهد.
مدير كل دامپزشكي استان، نظارت و كنترل ترانزيت فرآورده‌هاي دامي را نيز از جمله وظايف اين اداره كل برشمرده و افزود : طي مدت ياد شده، ميزان ترانزيت اينگونه كالاها، 11 هزار و 340 تن بوده كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزني بيش از 5 هزار و 680 تن كاهش را با خود بهمراه داشته است.
وي ضمن تاكيد بر نقش مهم قرنطينه هاي دامي در كنترل ورود و خروج انواع دام و فرآورده هاي خام دامي تعداد قرنطينه هاي استان را 12 مورد ذكر نمود و اظهار داشت: از اين تعداد 4 قرنطينه مرزي، 6 قرنطينه داخل استاني و 2 قرنطينه بين استاني هستند.///120
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن