تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820460140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگو با مسؤل بخش پژوهش در اينترنت مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلاميفعاليت‌هاي كافي‌نت تخصصي «نور» تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در گفت‌وگو با مسؤل بخش پژوهش در اينترنت مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلاميفعاليت‌هاي كافي‌نت تخصصي «نور» تشريح شد
گروه خبرنگاران افتخاري / اكبر پوست‌چيان: كافي‌نت تخصصي «نور» با برخورداري از اشتراك بانك‌هاي اطلاعاتي معتبر دنيا مي‌تواند، بخش مهمي از تحقيقات و پژوهش‌هاي محققان را پاسخگو باشد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در قم، مسؤل بخش پژوهش در اينترنت مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي گفت: بانك اطلاعات مركز تحقيقات كه حجم انبوهي از اطلاعات مرجع از پايگاه­هاي مــهم، بانك­هاي اطلاعاتي دنيا، كتابخانه­هاي ديجيتالي و نرم‌افزارهاي تخصصي اسلامي را فراهم آورده است به صورت كاملاً رايگان آماده ارائه خدمات تحقيقاتي به محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه است.

حجت‌الاسلام و المسلمين «احمد اكبري» افزود: اين كافي‌نت تخصصي با برخورداري از اشتراك بانك‌هاي اطلاعاتي معتبر دنيا مي‌تواند، بخش مهمي از تحقيقات و پژوهش‌هاي محققان را پاسخگو باشد.

وي ادامه داد: بانك اطلاعات يا كتابخانه ديجيتال، پايگاهي است كه علاوه بر ارائه متون، منابع ارزشمند و كمياب، امكانات پژوهشي و تحقيقاتي گسترده‌اي را براي كاربران فراهم كرده است.

وي افزود: پژوهشگران و محققان مي‌توانند با استفاده از خدمات اينترنتي و نرم‌افزاري اين مركز ضمن برخورداري از محيطي آرام و پژوهشي، به انبوهي از اطلاعات مورد نياز خود به زبان­هاي انگليسي، عربي و فارسي دسترسي داشته باشند.

حجت‌الاسلام اكبري در بخش ديگري از سخنانش به معرفي خصوصيات و ويژگي‌‌هاي كافي‌نت تخصصي نور پرداخت و گفت: خصوصيات بارز بانك­هاي اطلاعاتي، وجود منابع قديمي، كمياب و ناياب و نسخ خطي كه دسترسي به آن‌ها براي بسياري از محققان مشكل يا ناممكن است.

همچنين، طبقه­بندي­هاي مختلف مانند: فهرست الفبايي محتوا، فهرست موضوعي مطالب و يا فهرست‏هاي مربوط به پديدآورندگان.

وي ادامه داد: هزينه كمتر و دسترسي به اطلاعات بيشتر. بسياري از اين منابع داراي قيمت­هاي بالايي هستند كه تهيه نسخه غير الكترونيكي آنها معمولا به صرفه نخواهد بود. امكانات مختلف پژوهشي و تحقيقي، انواع جست‌وجوهاي لفظي و موضوعي به شكل­هاي ساده و پيشرفته.

وي در ادامه به معرفي اجمالي برخي از مهم‌ترين بانك‌هاي اطلاعاتي و كتابخانه‌هاي ديجيتال كافي‌نت تخصصي نور اشاره كرد و افزود: Journal Storage و www.jstor.org اين پايگاه بزرگ­ترين و كامل­ترين منبع نشريات علوم انساني به شمار مي­رود كه متن كامل بيش از 1000 عنوان از مجلات تخصصي علوم مختلف را جهت استفاده محققين و دانش‌پژوهان فراهم آورده است. تاريخ انتشار برخي از مجلات به قبل از قرن 19 ميلادي بر مي­گردد، به همين جهت اين پايگاه مخزن ژورنال­ها ناميده مي‌شود. مهم‌ترين ويژگي اين پايگاه آن است كه علاوه بر نمايش تصوير همه صفحاتِ نشريات موجود، امكان دريافت فايل مقالات مورد نظر را فراهم مي‌سازد و در كنار آن ده‌ها قابليت و امكان پژوهشي و تحقيقي ديگر را براي كاربران و محققان فراهم ساخته است.

موضوعات نشريات

1. علوم انساني

2. علوم اجتماعي

3. تجارت

4. آمار و رياضيات

5. علوم

6. زبان و ادبيات

در حال حاضر از طريق اشتراكي كه توسط مركز تحقيقات علوم اسلامي به وجود آمده است (Noor IT Network)، امكان دسترسي به اكثر مجلات متناسب با نياز محققان علوم اسلامي، فراهم شده است.

Oxfordscholarship

www.oxfordscholarship.com

در حال حاضر اين پايگاه متن كامل بيش از 1350 عنوان كتاب از انتشارات آكسفورد را در اختيار كاربران قرارداده است و هر سال حدود 200 عنوان كتاب جديد به آن اضافه مي­كند. با توجه به اعتبار علمي دانشگاه آكسفورد اين منابع براي محققان از جايگاه و اعتبار بالايي بر خوردار است.

موضوعات كتاب­ها

1. فلسفه

2. دين

3. اقتصاد

4. علوم سياسي

دسترسي به اطلاعات و امكانات پژوهشي اين بانك از طرق زير صورت مي­گيرد:

1. فهرست عناوين كتاب­ها براساس حروف الفبا؛

2. فهرست موضوعات؛ كه با انتخاب اين بخش در قسمت Quick Search كاربر داراي دو انتخاب مي‌شود. انتخاب اول براي حست‌وجو در تمام قسمت­هاي بانك و انتخاب دوم براي جست‌وجو در موضوع جاري.

3. فهرست نويسندگان؛ براي دسترسي به مطالب از طريق نويسندگان.

Taylor & Francis

www.taylorandfrancisgroup.com

حجت‌الاسلام اكبري در ادامه گفت: ايـــن ناشـــر در ســال 1798 بــا انـتشار مجله Philosophical Magazine فعاليت خود را آغاز نمود. در سال 1852 دكتر ويليام فرانسيس به ريچارد تيلور موسس اين شركت پيوست و رسما كار خود را با نام شركت Taylor & Francis ادامه دادند.

اين شركت در حال حاضر ـ با انتشار بيش از 1000 ژورنال و 1800 كتاب جديد در سال ـ بيش از دو قرن است كه اين فعاليت مستمر را ادامه مي­دهد. با وجود آنكه اين ناشر در ابتدا منابع خود را در زمينه‏هاي علوم انساني و علوم اجتماعي منتشر مي‏كرد ولي امروزه دامنه موضوعات خود را تا علوم پايه، مهندسي و پزشكي افزايش داده است.

اغلب نشريات Taylor & Francis به صورت الكترونيكي قابل دسترس بوده و علاوه بر اين امكان Alert جهت اطلاع رساني در زمينه شماره‏هاي جديد اين نشريات وجود دارد.

موضوعات

1. علوم انساني 2. علوم اجتماعي، 3. علوم پايه، 4. پزشكي، 5. علوم زيستي، 6. كشاورزي، 7. هنر، 8. مديريت، 9. شيمي، 10. رياضيات، 11. روانشناسي، 12. جغرافيا، 13. ستاره‌شناسي

در حال حاضر فقط دسترسي به مجموعه كتاب­هاي حقوقي اين پايگاه در كافي‌نت تخصصي نور فراهم شده است.

SpringerLink

www.springerlink.com

Springer-Verlag يكي از مشهورترين شركت­هاي انتشارات علمي دنيا است كه از سال 1842 تاكنون در زمينه انتشار كتاب و نشريات علمي فعاليت دارد. محدوده نشريات اين شركت شامل مطالبي همچون علوم شيمي، علوم كامپيوتر، اقتصاد، مهندسي، محيط زيست، زمين‌شناسي، حقوق، علوم زيستي، رياضيات، پزشكي و فيزيك است.

اين سايت يكي از برجسته‏ترين سرويس‏هاي اطلاعاتي online كتاب و نشريات علمي در دنيا است كه كار خود را از سال 1996 آغاز كرده است و از آن زمان تاكنون به عنوان يك منبع اطلاعاتي مهم در انجمن‏ها و مؤسسات علمي شناخته مي‌شود.

SpringerLink نوشتار­هاي چاپي و الكترونيكي Springer-Verlag و همچنين فهرست در حال رشدي از ناشراني مانند Urban and Vogel، Steinkopff و Birkhäuser را به صورت تمام متن ارائه مي‏كند.

اين پايگاه دسترسي به بيش از 1850 نشريه كاملاً بررسي شده و يك فهرست در حال رشد از مجموعه كتاب­ها، كه شامل بيش از 19500 عنوان كتاب است و همچنين 104 عنوان كتاب مرجع و 830 عنوان كتاب‏ دوره‏اي را در اختيار كاربران قرار مي‏دهد.

در حال حاظر در كافي‌نت تخصصي نور دسترسي به موضوعات علوم انساني، علوم اجتماعي، حقوق، اقتصاد و تجارت فراهم شده است.

پايگاه تخصصي مجلات علوم

انساني و اسلامي نور

www.noormags.com

اين پايگاه، تاكنون نزديك به 10000 شماره از مجلات تخصصي علوم اسلامي و انساني را به صورت تمام متن و تمام تصوير ارائه كرده است‏.

كاربر ضمن ملاحظه تصاوير صفحات و مقالات مي­تواند در صورت نياز با استفاده از كليد دريافت از فايلهاي متني ياPDF آن بهره­مند شود.

موضوعات مجلات

1. قرآن و حديث، 2. فلسفه، كلام و عرفان، 3. تاريخ، 4. فقه و اصول، 5. اطلاع‌رساني و كتاب‌داري، 6. علوم انساني 7. اقتصاد، 8. زبان و ادبيات 9. حقوق، 10. مديريت، 11. روان‌شناسي و علوم تربيتي، 12. علوم سياسي، 13. تربيت بدني، 14. جامعه‌شناسي و علوم اجتماعي

ويژگي‌ها و قابليت‌هاي پژوهشي

الف) ارائه مجلات به صورت تمام متن و تمام تصوير

ب) امكان دريافت مقالات دلخواه با فرمت‌هاي PDF وHTML

ج) جست‌وجوي ساده و پيشرفته در مجلات با امكانات متنوع

د) بانك اطلاعات صاحبان آثار

ه) امكان نقد مقالات و مشاهده نقدهاي ديگران

و) امكان برگزيدن و دسته‌بندي مقالات دلخواه

موسوعه الشامله

www.islamport.com

اين پايگاه با هدف جمع آوري كتاب‏هاي اسلامي و عربي براي محققان و علاقه‌مندان و همچنين نشر و اشاعه علوم اسلامي ايجاد شده است. اين پايگاه در ابتدا كار خود را براساس كتاب­هاي برنامه المكتبه الشامله آغاز كرده است و در ادامه به كتاب­هاي موجود در پايگاه افزوده است. در برنامه الشامله بيش از 5000 هزار جلد كتاب عربي با موضوعات اسلامي از منابع اهل سنت ارائه شده است كه همه كتاب‌هاي اين برنامه در پايگاه نيز قرار گرفته و كاربران مي­توانند علاوه بر دريافت همه‏ يا بخشي از كتاب‌هاي مورد نظر خود، براي استفاده در رايانه شخصي، از امكانات و اطلاعات آن از طريق اينترنت نيز، بهره‌مند شوند.

فهرست موضوعات

مصطلح الحديث علوم القرآن

كتب متون الحديث كتب التخريج

شروح الحديث التفاسير

الأجزاء الحديثيه كتب الألباني

كتب العلل والسؤالات العقيده كتب الأدب

السياسة الشرعية والقضاء الفقه العام

المسائل الفقهيه الفتاوى

اصول الفقه الفقه الحنبلي

الفقه الحنفي الفقه الشافعي

الفقه المالكي السيرة النبويه

التراجم والطبقات كتب الأنساب

فهارس الكتب كتب التاريخ

كتب الأخلاق والرقائق كتب البلدان

كتب ابن أبي الدني كتب ابن القيم

علوم اللغه والمعاجم
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن