تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819816348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شاهحسيني: در فيلمهاي آخرالزماني هاليوود، منجي از ميان آمريكاييها است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مجيد شاهحسيني گفت: بعضي از فيلمهاي آخرالزماني به تقدسزدايي ميپردازند. اين نوع فيلمها قصد دارند هر يك از مردم آمريكا را يك منجي معرفي كرده و به مردم ياد ميدهد كه منجي بودن دور از دسترس نيست ضمن آن كه در بيشتر فيلمهاي آخرالزماني ديني كشيش و يا مسيح منجي است.







به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، دومين جلسه از نشستهاي آموزشي نقد و بررسي فيلمهاي آخرالزماني با حضور مجيد شاه حسيني (استاد دانشگاه) و جمعي از سينمادوستان در فرهنگسراي رسانه برگزار شد.
شاهحسيني، استاد دانشگاه در اين نشست اظهار داشت: فيلمهاي آخرالزماني طبيعي داراي يك لايه سياسي است كه به دنبال يافتن منجي است.
وي با بيان اين كه منجي در فيلمهاي آخرالزماني افرادي هستند كه با پشتكار و شهامت خود بر خطرها غلبه ميكنند، افزود: در فيلمهاي آخرالزماني ساخته شده، منجي از ميان مردم آمريكا است.
اين استاد دانشگاه اضافه كرد: فيلمهاي آخرالزماني يك موضوع كماهميت نيست، زيرا اين نوع فيلمها در سينماي غرب بسيار مهم است.
وي گفت: فيلمهاي آخرالزماني طبيعي در اوايل تاريخ سينما شكل گرفت كه قصد داشت به انسانها ياد آوري كند كه بشر به دليل بيدقتي، جهان را از اعتدال خارج ميكند.
شاهحسيني با بيان اين كه فيلمهاي آخرالزماني علمي-تخيلي داراي پيام سياسي هستند، گفت: شأن آموزش پنهان سينما باعث شده كه افراد براي سينما سرمايهگذاري كنند.
وي با بيان اين كه بعضي از فيلمهاي آخرالزماني به تقدسزدايي ميپردازند، افزود: سازنده اين نوع فيلمها، هر يك از مردم آمريكا را يك منجي معرفي ميكند و به مردم ياد ميدهد كه منجي بودن دور از دسترس نيست.
اين استاد دانشگاه با اشاره به اين كه تعداد فيلمهاي آخرالزماني تقدسزدا اندك است، گفت: در بيشتر فيلمهاي آخرالزماني ديني كشيش و يا مسيح منجي است.
وي با اشاره به فيلمهاي آخرالزماني طبيعي اضافه كرد: طبيعت در نگاه انسان غربي بيشتر يك قرباني است كه تا جايي كه ممكن است بايد از آن بهره برد كه بعد از صنعتي شدن اين ديدگاه در بين مردم شكل گرفت.
شاهحسيني بيان داشت: بهره گيري از طبيعت نگاهي است كه بعد از قرون وسطي در غرب به وجود آمده است.
وي تصريح كرد: در بسياري از فيلمهاي آخرالزماني آمريكايي، مردم آمريكا از طريق بمب اتم از حادثههاي عظيم طبيعي مانند برخورد شهابسنگ به زمين جلوگيري ميكنند.
اين استاد دانشگاه بيان داشت: تفكر غالب آخرالزماني شكل گرفته در ذهن مخاطب بر گرفته از رسانهاي بودن سينما است كه از طريق ساخت فيلمهاي آخرالزماني طي دهههاي گذشته در افكارعمومي شكل گرفته است.
وي با بيان اين كه مفهوم سينماي آخرالزماني وارد انيمش نيز شده است، افزود: عمق اين باور در غرب چنان افزايش يافته كه سينماي آخرالزماني وارد افكار عمومي كودكان نيز شده است.
شاه حسيني گفت: انيمشن در مقطعي به كودكان نشان داده ميشود كه در آن زمان روح كودكان در حال شكلگيري است.
وي نقطه مشترك در همه فيلمهاي آخرالزماني را وجود منجي عنوان كرد و افزود : منجي در فيلمهاي آخرالزماني طبيعي فردي است كه به دليل شهامت و شناخت طبيعت توسط مخالفان انكار ميشود.
اين استاد دانشگاه اضافه كرد: منجي در فيلمهاي آخرالزماني فردي است كه با پشتكار و شهامت خود بر خطرهاي موجود غلبه كرده و انسان را نجات ميدهد.
وي با اشاره به فيلم 2012 گفت: اين فيلم تلفيقي از سينماي آخرالزماني طبيعي و آخرالزماني ديني و اسطورهاي است.
شاه حسيني اضافه كرد: فيلم 2012 مصداق فيلم آخرالزماني طبيعي است كه عنوان ميكند بشر در سال 2012 بايد براي نجات خود، كشتي نوح بسازد.
وي با بيان اين كه، در 95 درصد فيلمهاي آخرالزماني فيلم با نجات انسانها پايان مييابد، گفت: در اين فيلمها، تنها منجي متفاوت است.
اين استاد دانشگاه با بيان اين كه سادهترين فيلمهاي سينما داراي حرفهاي عميق است، افزود : اين نوع حرف هاي عميق در ضمير ناخودآگاه انسانها نهادينه ميشود.
سلسله نشستهاي فيلمهاي آخرالزماني دوشنبهها از ساعت 15 تا 18 در فرهنگسراي رسانه برگزار و حضور براي علاقمندان آزاد است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن