تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820698988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال، بستري براي رشد و شكوفايي استعدادها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال، بستري براي رشد و شكوفايي استعدادها
دومين دوره نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال كه از اول آبان ماه جاري در مصلاي بزرگ تهران آغاز شده ،‌با برگزاري نشست هاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي،‌نقش موثري در ارتقا سطح مهارت ،‌دانش و آگاهي هاي عمومي و تخصصي در حوزه رسانه هاي ديجيتال دارد.


به گزارش خبرنگار حوزه رسانه ايرنا، ‌برگزاري بيش از 100نشست تخصصي و كارگاه هاي آموزشي در طول 10روز برگزاري اين نمايشگاه، علاوه بر حضور موثر و گسترده رسانه هاي ديجيتال و فعالان اين عرصه براي معرفي دستاوردها و توانمندي هاي بومي كشور در اين حوزه،‌ از ويژگي هاي بارز اين دوره از نمايشگاه در جهت ارتقا سطح دانش و مهارت هاي تخصصي و آگاهي هاي عمومي جامعه دارد.
برهمين اساس است كه "جريان سازي به منظور تهيه و توليد محصولات ديجيتالي با رويكرد ايراني _‌اسلامي"، "آفرينش و خلق گفتمان در حوزه رسانه هاي ديجيتال"، "فرهنگ سازي و آشنا سازي مردم با فرصت ها، تهديدها و راهكارهاي استفاده صحيح از رسانه هاي ديجيتال" و " افزايش سطح دانش و آگاهي هاي عمومي و تخصصي مردم و فعالان حوزه رسانه هاي ديجيتال" از اهداف اصلي برگزاري اين نمايشگاه عنوان شده است.
در دومين نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال و از مجموع فضاهاي اختصاص داده شده به اين رويداد،‌ چهار سالن براي برگزاري كارگاه ها و دو سالن نيز براي برگزاري نشست هاي تخصصي درنظر گرفته شده است.
"هنرهاي ديجيتال و بازي هاي رايانه اي، نرم افزارهاي چند رسانه اي و تلفن همراه،‌ اينترنت و فضاي مجازي و كارگاه كودك و خانواده"، از جمله محور اصلي برگزاري كارگاه هاي آموزشي دومين نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال است.
"رسانه هاي ديجيتال، ‌فرصت ها، تهديدها و راهكارها"، ‌عنوان يكي از كارگاه هاي آموزشي اين نمايشگاه است كه به آموزش مهارت هاي پايه و شيوه استفاده صحيح از رايانه براي كودكان و آشنايي والدين با تهديدها و فرصت هاي رايانه و اينترنت مي پردازد.
در همين ارتباط نيز نشست هاي تخصصي با حضور كارشناسان و با محورهاي اخلاق و آداب استفاده صحيح از رايانه، ‌شكاف ديجيتال و فقر و غناي اطلاعاتي، ‌مسايل و چالش هاي اخلاقي و تربيتي رسانه هاي ديجيتال،‌ پيامدهاي فرهنگي مثبت و منفي رسانه هاي ديجيتال در ايران و معرفي دستاوردهاي ايران در فضاي رسانه هاي ديجيتال برگزار مي شود.
"اينترنت و فضاي مجازي" از ديگر محورهاي اصلي برگزاري كارگاه ها و نشست هاي تخصصي دومين نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال است.
در اين بخش نيز كارگاه هاي با موضوعات آشنايي با انواع مرورگرها، روش هاي جستجو در اينترنت و ارزشيابي اطلاعات، ‌مفاهيم اوليه و ابزارهاي توليد يك پايگاه اينترنتي، ‌مهارت هاي وبلاگ نويسي و چگونگي خريد اينترنتي برگزار مي شود.
"اخلاق و آداب استفاده از اينترنت،‌ كتابخانه هاي ديجيتال و جايگاه آنها در وب امروز، شناخت علائم و پيامدهاي اعتياد به اينترنت، ‌انتقال تجربيات در عرصه پايگاه هاي اطلاع رساني و آشنايي با جامعه هاي مجازي" از جمله نشست هاي تخصصي اين بخش در دومين نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال است.
در بخش "نرم افزارهاي چند رسانه اي و تلفن همراه" نيز مي توان به برگزاري كارگاه هاي آموزشي با موضوعات آشنايي با مراحل توليد يك بسته نرم افزاري چند رسانه اي، ‌چگونگي ثبت يك نرم افزار، فارسي سازي نرم افزارهاي متن باز،‌آشنايي با سيستم عامل هاي تلفن همراه، ‌اصول استفاده از نرم افزارهاي گرافيكي و جايگاه فضاي سايبر در ديپلماسي معاصر اشاره كرد.
همچنين نشست هاي تخصصي اين بخش شامل چالش هاي اخلاقي كاربرد تلفن همراه، ‌اهميت و نقش بسته هاي نرم افزارهاي چند رسانه اي در آموزش، ‌نشر ديجيتال،‌ بايدها و نبايدها، ‌نقش تلفن همراه در توسعه آموزش رايگان، ‌مفاهيم امضاي ديجيتال و چالش‌هاي عرصه تكثير ديجيتال و راهكارهاي مقابله با كپي غيرمجاز مي شود.
در حوزه "هنرهاي ديجيتال و بازي هاي رايانه اي" نيز كارگاه هاي با محوريت كاربرد تكنولوژي ديجيتال در آموزش چند رسانه اي،‌ توليد انبوه، سريع و ارزان انيميشن، ‌نقش كاركتر در جذابيت كارهاي انيميشن، تئاتر ديجيتال، موسيقي الكترونيك،‌ آشنايي با توليد موتورهاي بازي سازي و آشنايي با كاربردها و قابليت هاي عمومي موتورهاي بازي سازي برگزار مي شود.
از جمله نشست هاي تخصصي اين بخش نيز مي توان به اصول اوليه متحرك سازي، گونه هاي بازهاي رايانه اي و دسته بندي آنها، فيلمنامه نويسي و طراحي مفهومي بازي هاي رايانه اي،‌سينماي ديجيتال ، بايدها و نبايدها و استانداردهاي گيم نت اشاره كرد.
براساس سياست هاي مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان متولي برگزاري نمايشگاه،‌ حمايت و ساماندهي حوزه رسانه هاي ديجيتال از جمله عوامل اهداف برگزاري نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال است.
ايجاد بستري براي رشد و شكوفايي استعدادهاي جوانان علاقه مند و برآوردن نيازهاي موجود در اين حوزه و ارتقا جايگاه توليدكنندگان و اصحاب رسانه هاي ديجيتال، ‌چشم انداز سياست ها و برنامه هاي محوري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دراين حوزه است.
دومين نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال كه از اول آبان ماه جاري در مصلاي بزرگ تهران آغاز شده ، تا 10آبان ماه از ساعت 9تا 21براي بازديد عموم داير است.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن