تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820335825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متسابقان و مهمانان دومين مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان 19 آبان وارد تهران مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: متسابقان و مهمانان دومين مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان 19 آبان وارد تهران مي‌شوند
گروه فعاليت‌هاي قرآني: مهمانان و متسابقان در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان از 40 كشور، 19 آبان وارد تهران مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، آخرين جلسه شوراي سياست‌گذاري دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم دانشجويان مسلمان صبح امروز، پنجم آبان در دفتر مركزي جهاد دانشگاهي با حضور «حميدرضا طيبي» رئيس جهاد دانشگاهي، «محمدعلي خواجه‌پيري» مشاور قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، «عباس صدري» مدير دفتر منطقه‌اي آيسسكو در تهران، «پورعلي» معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي، «حسن بيادي» نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، «رحيم خاكي» رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور، «مرتضي رضايي‌زاده» معاون خبرگزاري قرآني ايران، «اشرف» نماينده دانشگاه آزاد اسلامي و «كريمي» دبيركل كميسيون ملي آيسسكو در ايران و با قرائت آياتي از كلام‌الله مجيد آغاز شد.

«رحيم خاكي» رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور در ابتداي اين جلسه با اشاره به اين‌كه 90 درصد از فعاليت‌هاي لازم براي برگزاري مطلوب دومين مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان به اتمام رسيده است، بيان كرد: طبق برنامه 19 آبان ماه مهمانان و متسابقان در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان وارد تهران خواهند شد و مسابقات به عنوان اولين برنامه فرهنگي برج ميلاد، 20 آبان ماه جاري آغاز خواهد شد.

حداقل 40 كشور در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان شركت مي‌كنند

وي در ادامه افزود: 34 كشور تاكنون براي حضور در اين رقابت‌ها نمايندگان خود را معرفي كرده‌اند و بليط‌هاي آن‌ها نيز ارسال شده است، همچنين با توجه به مدت زمان باقي‌مانده تا 15 آبان ماه تعداد كشورهاي حاضر در مسابقات حداقل به 40 كشور خواهد رسيد.

خاكي با اشاره به شرايط ويژه حضور متسابقان براي شركت در اين دوره از رقابت‌ها، تصريح كرد: شرايط پذيرش دانشجويان از دوره قبل سخت‌تر شده است و اين افراد بايد در رقابت‌هاي كشور خود حائز مقام باشند و يا دو نفر از استادان با سابقه قرآني آن كشور فرد متسابق را تأييد كنند.

وي در ادامه برگزاري نشست‌هاي علمي و پژوهشي به منظور آسيب‌شناسي فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان و برگزاري مراسم تجليل را از ديگر برنامه‌هاي اين دوره از مسابقات برشمرد.

«عباس صدري» مدير دفتر منطقه‌اي آيسسكو در تهران نيز در ادامه اين جلسه با تشكر از دست‌اندركاران برگزاري مسابقات با ارائه پيشنهاداتي تأكيد كرد: بهتر است نكات و پيشنهادات برگزاري مسابقات دوره بعدي را نيز طي جلساتي بيان و براي بالابردن سطح مسابقات، انتخاب افراد شايسته را ملاك قرار دهيم.

«خواجه‌پيري» رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور نيز افزود: خوب است كه از شركت‌كنندگان حاضر در اين دوره از مسابقات خواسته شود كه مستندات و تجربيات قرآني كشور خود را به منظور آشنايي هرچه بيشتر با فعاليت‌هاي قرآني آن كشورها در اين سفر با خود به همراه آوردند.

«طيبي» رئيس جهاد دانشگاهي با اشاره به تعداد كشورهاي اسلامي حاضر در اين دوره از مسابقات يادآور شد: بايد براي دوره‌هاي بعدي تعداد كشورهاي مدعو را افزايش دهيم و خوب است كه شوراي سياست‌گذاري براي دوره بعد از ابتدا مشكلات و راه‌حل‌هاي دعوت از كشورهاي جهان اسلام را مورد بررسي قرار دهد.

در ادامه «رضايي‌زاده» معاون خبرگزاري قرآني ايران با اشاره به حضور 34 كشور در دومين دوره مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان عنوان كرد: دعوت از 34 كشور براي حضور در رقابت‌ها به پنج طريق از سوي جهاد دانشگاهي، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، جامعة‌المصطفي العالميه و سازمان آيسسكو پيگيري شده است.

آغاز فعاليت فرهنگي برج ميلاد با مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان

«بيادي» نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اشاره به حديثي از امام جعفر صادق(ع) كه مي‌فرمايند: «من قرا القرآن فهو غني و لا فقر بعده و الا ما به غني» اظهار كرد: از برگزاي مسابقات در تهران و زحمات دست‌اندركاران تشكر مي‌كنم، همچنين بسيار ارزنده است كه فعاليت رسمي فرهنگي در برج ميلاد كه نماد جمهوري اسلامي ايران است، با يك برنامه قرآني آغاز مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري مسابقات قرآن در مالزي بيان كرد: اين مسابقات در كمال آرامش برپا مي‌شود و پسنديده است كه ما نيز اين آرامش را به رقابت‌ها انتقال دهيم.

«اشرف» نماينده دانشگاه آزاد اسلامي در اين جلسه با تشكر از زحمات جهاد دانشگاهي، آمادگي همه جانبه دانشگاه آزاد اسلامي به ويژه در برگزاري نشست‌ها، اسكان مهمانان و داوري مسابقات را اعلام كرد.

در ادامه اين جلسه خاكي در پاسخ سئوال رئيس جهاد دانشگاهي مبني بر چگونگي مراسم تجليل، اظهار كرد: تجليل از آيت‌الله تسخيري، مرحوم استاد اربابي و ابوالعينين شعيشع در اين دوره انجام خواهد شد.

در پايان اين جلسه «خاكي» دبير دومين دوره مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان جمع‌بندي فعاليت‌هاي انجام شده را براي حاضران ارائه و تصريح كرد: طي چند ماه اخير فعاليت‌هاي شبانه‌روزي در اين حوزه انجام شده است و درباره تمام جزئيات برگزاري مسابقات تصميماتي گرفته شده است، همچنين پايگاه اطلاع رساني مسابقات نيز هم‌اكنون به سه زبان در حال فعاليت‌ است و با تك‌تك متسابقان نيز صحبت شده است.

وي در پايان تأكيد كرد: هم‌اكنون به 90 درصد آمادگي اجراي دومين مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان رسيده‌ايم و طي 14 روز باقي‌مانده اقدامات مقتضي نيز پيگيري خواهد شد.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن