تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820459671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پي تحريم نشست سوازيلند حزب حاكم زيمبابوه چانگيراي را به كارشكني در روند توافق متهم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در پي تحريم نشست سوازيلند حزب حاكم زيمبابوه چانگيراي را به كارشكني در روند توافق متهم كرد
تهران- خبرگزاري كار ايران
حزب حاكم زيمبابوه «مورگان چانگيراي» را به كارشكني در روند نتيجه‌‏دهي توافق‌‏نامه مربوط به تقسيم قدرت در كابينه متهم كرد.
به گزارش"ايلنا" به نقل از رويتر ، اين اتهام در پي تصميم رهبر حزب مخالف دولت زيمبابوه مبني برتحريم نشست فوق‌‏العاده در سوازيلند كه براي حل‌‏وفصل بن‌‏بست مذاكرات تقسيم قدرت در كابينه برنامه‌‏ريزي شده بود، اعلام شد.
«پاتريك چيناماسا» ، سخنگوي‌‏حزب حاكم به روزنامه دولتي هرالد گفت: «مخالفت چانگيراي با حضور در نشست سوازيلند نشان‌‏دهنده عدم تمايل و تعلل وي در نهايي‌‏كردن گفت‌‏وگوهاي تشكيل دولت ائتلاف ملي در زيمبابوه است.»
اين در حالي است كه تحريم نشست سوازيلند،‌‏ به تعويق افتادن ادامه روند مذاكرات را در پي داشت. به‌‏رغم اينكه برخي مقامات و حتي روزنامه هرالد خواستار ادامه پيدا كردن مذاكرات بدون حضور چانگيراي هستند، «جان كنن»، وزيردفاع دائم سوازيلند در مصاحبه‌‏اي تلفني در اين باره گفت: «اتخاذ تصميم، بدون حضور چانگيراي مشروعيت ندارد.»
وي افزود: «در پايان روز به اين نتيجه رسيديم كه مذاكرات مربوط به تفكيك كابينه زيمبابوه بايد تا دوشنبه هفته آينده معوق بماند.»
بر اساس بيانيه‌‏اي كه در نشست اخير صادر شد، رهبران منطقه‌‏اي و همچنين «تابو امبكي»، رئيس‌‏جمهوري پيشين آفريقاي‌‏جنوبي روز 27 اكتبر براي كمك به پيشرفت مذاكرات زيمبابوه در هراره، پايتخت اين كشور گرد هم مي‌‏آيند.
پايان پيام

كد خبر: 453272
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن