تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820461269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتهام مخالفان زيمبابوه به امبكي درباره حمايت از موگابه در مذاكرات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اتهام مخالفان زيمبابوه به امبكي درباره حمايت از موگابه در مذاكرات
در شرايطي كه رئيس جمهور سابق آفريقاي جنوبي ميانجيگري مذاكرات تقسيم قدرت در زيمبابوه را به عهده دارد، مخالفان وي را به حمايت از حزب حاكم متهم كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رويترز، در شرايطي كه تابو امبكي ميانجيگري مذاكرات تقسيم قدرت در زيمبابوه را برعهده دارد، نلسون چميسا، سخنگوي جنبش تغييرات دموكراتيك در گفتگو با راديو "سافم" آفريقاي جنوبي وي را به طرفداري از حزب حاكم متهم كرد.

سخنگوي مخالفان اعلام كرد: زيمبابوه كيلومترها با اجراي توافقنامه تقسيم قدرت فاصله دارد.

وي در ادامه حزب مخالف زيمبابوه را ناچار از كنار آمدن با شرايط موجود و اميدوار به خروج از بن بست بوجود آمده عنوان كرد.

بعد از ماهها بحران سياسي در زيمبابوه، در نتيجه تقسيم قدرت در اين كشور در 15 سپتامبر، موگابه با داشتن 15 وزير در دولت رئيس جمهور ماند و چانگيراي با 16 وزير نخست وزير شد.

اما مذاكرات درباره وزاري كليدي تاكنون به نتيجه نرسيده و بارها مذاكره سران حزب حاكم زانو پي اف و حزب مخالف جنبش تغييرات دموكراتيك با شكست مواجه شده است.

رهبر مخالفان دولت زيمبابوه با اشاره به درخواست موگابه براي در اختيار داشتن وزارت دفاع، خواستار داده شدن پست وزارت كشور و پليس به جنبش تغييرات دموكراتيك شده است.

اين مذاكرات پس از آن انجام شد كه رهبران دو حزب حاكم زانو پي اف و حزب مخالف دولت جنبش تغييرات دموكراتيك نتوانستند در دو دوره انتخابات براي انتخاب رئيس جمهور اين كشور به نتيجه برسند و هر كدام ديگري را به تقلب محكوم كرد.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن