تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820692040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افشاريان: گاهى بايد براى ديگران زندگى كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: افشاريان: گاهى بايد براى ديگران زندگى كنيم
خبر ناگهانى انصراف «خداداد افشاريان» از قضاوت هاى بين المللى به قدرى عجيب بود كه همگان را به تعجب وا داشت. افشاريان، داور جنوبى كشورمان به يك باره از حضور در قضاوت هاى بين المللى كنار كشيد تا وقت بيشترى براى داورى در ليگ داخلى كشور بگذارد. براى پى بردن به تمامى آنچه افشاريان را به خداحافظى از داورى هاى بين المللى وا داشت با ايشان تماس گرفتيم كه حرفهايش را در ادامه مى خوانيد.
• آقاى افشاريان، از ابتدا چه اتفاقى رخ داد كه شما را مجبور به كناره گيرى از قضاوت در مجامع بين المللى نمود؟
- من جزو داورانى بودم كه از يك استان محروم خود را به سطح اول داورى در كشور رساندم و حدود ۸ سال پيش در ليست داوران بين المللى كشور قرار گرفتم. براى رسيدن به عنوان «داور بين المللى» رنج دورى از خانواده و تمرينات فراوان را به جان خريدم حتى اكثر ديدارهاى بسيار سخت داخلى، از پلى آف هاى پر حرف و حديث گرفته تا بازى هاى پرتماشاگر و فوق العاده حساس ليگ برتر را سوت زدم تا موفق شدم در سال ۲۰۰۲ در ليست داوران بين المللى فيفا قرار بگيرم و به بازى هاى برون مرزى برسم اما طى ۲،۳ سال گذشته سياست فيفا اينگونه بود كه بيشتر از داوران جوان استفاده مى شد و كشورها بايد داوران جوانتر را در ليست خود قرار مى دادند.
• اقدامى هم در اين زمينه انجام شده بود كه باعث شود شما در تصميم تان مبنى بر خداحافظى از قضاوت ديدارهاى بين المللى راسخ تر شويد؟
- همان طور كه گفتم چون قرار بود داوران جوان از هر كشور به ترتيب اولويت ليست «اليت» يا داوران نخبه قرار گيرند وقتى مسئولان كميته داورى فدراسيون فوتبال نام بنده را به عنوان چهارمين داور در ليست قرار دادند، مسئولان فيفا بدون هماهنگى نام مرا در رتبه پنجم ليست گذاشتند تا با اين كار ثابت كنند جاى داوران جوان تر در ليست اليت بالاتر از داوران مسن تر است.
• چه شد كه تصميم گرفتيد قضيه خداحافظى تان را عملى كنيد؟
- در ابتدا با آقاى عنايت صحبت كردم و گفتم با توجه به اينكه ۲ سال ديگر نيز مى توانم در ليست داوران اليت كشور باشم اما بهتر و شايسته تر است از اين ۲ سال بگذرم و با كنار كشيدن زود هنگام، جاى را براى داوران جوان تر باز كنم. البته تصميم بسيار سختى بود و لحظات عجيبى را در زمان بازگويى تصميم به مسئولان فدراسيون پشت سر گذاشتم اما فكر مى كنم بهترين تصميم ممكن بود هر چند آقايان مهدى محمد نبى دبير فدراسيون و مسعود عنايت رئيس كميته داوران از من خواستند تصميمم را عملى نكنم اما به هر ترتيب ترجيح دادم زودتر به كار قضاوت هاى بين المللى ام پايان دهم.
• چه كسى به جاى شما نامش در ليست اليت قرار گرفت؟
- سعيد بخشى زاده. او روز سه شنبه با من تماس گرفت و از من بابت باز شدن جا در ليست تشكر كرد آن هم با صدايى بغض آلود. به من مى گفت زندگى حرفه ايم را مديونت هستم. من هم دلداريش مى دادم. بخشى زاده هم ناراحت بود كه من از قضاوت هاى برون مرزى خداحافظى كردم و هم خوشحال كه نام او به جاى نام من به ليست داوران اليت كشورمان اضافه مى شد.
• پس روزهاى سختى را پشت سر گذاشتيد؟
- هفته عجيبى بود. با شجاعت مى گويم واقعاً سخت بود اما امروز نه از كسى دلگيرم و نه شكايت دارم. در طول هفته گذشته هر كسى پيشنهادى به من مى داد. از يك سو فشار خانواده بود، از سوى ديگر دوستان و همكارانم كه مرا دودل مى كرد اما خلاصه تصميم نهايى را گرفتم.
• يك سؤال پيش مى آيد. به نظر شما اگر كميته داوران فدراسيون فوتبال نام شما را در ليست اليت به جاى چهارم در رتبه اول يا دوم مى نوشت باز هم فيفا آن را تغيير داده وبه اولويت پنجم مى برد؟
- صد درصد همين طور بود و فيفا به دليل مسن بودن من نسبت به بقيه داوران نامم را جا به جا مى كرد. البته اين ليست اليت ۴ سال است كه به صورت رسمى در فيفا مورد تأييد است و داورانى كه ۴ سال پيش به عنوان اولين ها وارد ليست شدند مثل آقاى مسعود مرادى مى توانند تا چند سال آينده نيز به قضاوت هاى بين المللى ادامه دهند اما بنده به دليل اينكه با توجه به كسب مجوز قضاوت بين المللى در سال ۲۰۰۲ مدت زمان زيادى نيست كه نامم را در اليت قرار گرفته و از سوى ديگر مسن تر از سايرين هستم بازى هاى كمترى براى قضاوت به بنده اختصاص مى دادند. به همين علت فكر كردم با ماندن در ليست فقط جاى يك داور جوان كه پشت خط مانده را پر كرده ام. گاهى اوقات تقدير چنان رقم مى خورد كه انسان به حق واقعى خود نرسد اما بهتر است كمى هم براى ديگران زندگى كنيم.
•شما براى خارج شدن از ليست اليت به فيفا فكس، ايميل يا نامه نوشتيد؟!
- نه من يك داور آماتورم و چون قصد گرفتن حق و حقوقى از فيفا و مسئولان فدراسيون نداشتم نه نامه اى به فيفا نوشتم و نه اقدامى بدون هماهنگى داشتم.
• و حرف آخر؟
- چند سال ديگر تا خداحافظى كاملم از فوتبال زمان باقى مانده كه در اين مدت بازى هاى داخلى را سوت مى زنم اما لازم است دست تك تك آنهايى را كه به هر طريقى به من كمك كردند تا چند سالى در بين داوران بين المللى باشم، مى بوسم و با شجاعت اعلام مى كنم تا وقتى در فوتبال كشور هستم و فعاليت مى كنم وامدار پيشكسوتانم.
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن