تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820234728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيمه محور كليه خسارت ها است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: بيمه محور كليه خسارت ها است
رئيس سازمان بحران كشور گفت: بيمه محور كليه خسارت ها بوده كه بايد به صورت فراگير در جامعه ورود پيدا كند و همه گير شود.


به گزارش خبرنگار برنا از مازندران حسين باقري در سفر به مازندران و در جلسه ستاد حوادث غير مترقبه افزود: بسياري از خسارت هاي وارد شده به مردم به علت عدم پيش بيني به موقع بوده است.

وي با بيان اينكه ساليانه يك هزار حوادث در كشور ثبت مي شود اظهار داشت: اين ميزان حوادث 5 تا 7 هزار ميليارد تومان معادل 1 سوم اعتبارات عمراني كشور خسارت وارد مي كند.

باقري با اشاره به اينكه مسئولين نظام به دنبال علت هاي حوادث هستند خاطر نشان كرد: با ارتقا ستاد بحران كشور به سازمان اعتبار اين سازمان به 126 ميليارد تومان افزايش يافته است.

وي با بيان اينكه بايد پرداخت مستقيم به افراد خسارت ديده را به تدريج كم كنيم تصريح كرد:بايد با فرهنگ سازي و اطلاع رساني در بين مردم در مورد فوايد بيمه، نسبت به كمك مردم در زمان حوادث از طريق بيمه ها اقدام كنيم.

رئيس سازمان بحران كشور با بيان اينكه در سال جاري براي 4 ماهه اول به هر استان مبلغ 2 تا 3 ميليارد تومان اعتباراختصاص يافت اظهار داشت: اين مبلغ جهت هزينه براي اقدامات پيشگيرانه در هر استان بوده است.

باقري با اشاره به اينكه ايران به عنوان قائم مقام هواشناسي دنيا شناخته مي شود خاطر نشان كرد: مبلغ 10 ميليارد تومان اعتبار براي انجام پروژه هاي پيشگيرانه و حوادث استان مازندران اختصاص يافته است.

وي همچنين با اشاره به اينكه سه حادثه سيل، آتش سوزي، برف و كولاك در استان مازندران موضوعيت بيشتري دارند تصريح كرد: اين حوادث با توجه به تجربه استان مازندران بدون دخالت مسئولان كشوري قابل كنترل است كه در اين موارد هم بايد با انجام برنامه ها و طرح هاي كارشناسي شده آنها را به حداقل برسانيد.

رئيس ستاد بحران كشور افزود: استاندار مازندران تيمي را مامور كند تا نسبت به شناسائي و ساماندهي حوزچه هاي اشغال گير براي ساماندهي و كنترل و تامين آب هاي شرب اقدامات لازم را انجام دهند.

باقري با اشاره به اينكه 17 دليل براي آتش سوزي جنگل ها ي شمال شناسائي شده اظهار داشت:بايد با كمك كارشناسان و دانشگاهيان و با ساخت پرنده هاي بدون سرنشين نسبت به كنترل آتش سوزي ها اقدام كرد.

وي با بيان اينكه پروژه هاي آبخيز و آبخوان جزء پروژه هاي مهم و كارساز ستاد بحران مي باشد خاطر نشان كرد: 19هزار دهيار در سال قبل حكم مسئوليت ستاد هاي حوادث روستائي را در يافت كردند كه مي توانند با تشكيل تيم هاي ويژه با استفاده از جوانان و متخصصان روستاهاي خود در مواقع وقوع حوادث اقدامات لازم را انجام دهند.

باقري همچنين با اشاره به اينكه 107 ميليارد تومان اعتبار براي جبران خسارات ناشي از خشك سالي و يخ زدگي براي مازندران اختصاص يافته است تصريح كرد:با ابلاغ دولت دستگاه ها موظف به اختصاص 5 درصد از كل اعتبارات خود براي كمك به حوادث شده اند.

وي در مورد اعتبارات اختصاص يافته به خسارت ديدگان طوفان اخير مازندران افزود: براي هر واحد مسكوني براي تجديد بنا در شهر 9 ميليون تومان و در روستا 5/7 ميليون تومان با بهره 4 درصد در نظر گرفته شده است.

باقري با بيان اينكه مسئولين استان بايد با تعريف پروژه ها نسبت به جذب اعتبارات اقدام كنند تصريح كرد: اعتبارات اختصاص يافته براي خسارت ديدگان طوفان اخير با شرط احداث سقف با رعايت نكات فني با اعلام نظر كار گروه ويژه خواهد بود.

وي در پايان خاطر نشان كرد: براي آسيب ديدگان تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي تا سقف 1ميليون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شده است.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن