تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819761061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر /حمايت وزارت ارشاد از خلق آثار بازخواني دفاع مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر /حمايت وزارت ارشاد از خلق آثار بازخواني دفاع مقدس
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم رونمايي از 10 جلد كتاب تقويم تاريخ دفاع مقدس آمادگي كامل وزارتخانه متبوعش را در حمايت از خلق آثار ماندگار و ارزشمند با موضوع بازخواني دفاع مقدس اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمايي از 10 عنوان كتاب تقويم تاريخ دفاع مقدس عصر امروز با حضور وزير ارشاد، فرمانده نيروي زميني ارتش، رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي و تعدادي از شخصيتهاي لشكري در محل كتابخانه ملي برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم امير سرتيپ پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به رشادتهاي رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بر لزوم انتقال مفاهيم و حقايق آن دوران تاكيد كرد و گفت : مرداني كه گذشتن از خاكريزها و ميادين مين را تجربه كرده اند با مشكلات اداري و كمبود امكانات براي نشر آن ارزشها كنار مي آيند.

وي افزود : كتب تقويم دفاع مقدس مجموعه اي 81 جلدي است كه تا كنون 10 جلدش چاپ شده، 42 جلدش تدوين شده و در مرحله ويراستاري است و 29 جلد ديگرش نيز در حال تدوين است. براي اين مجموعه تا كنون 80 هزار ساعت نفر هزينه شده است. كار از ابتداي جنگ يعني درگيريهاي اوليه جنگ ايران و عراق از اول خرداد 59 آغاز شده و تا 31 شهريور 67 ادامه پيدا مي كند.

قدرداني فرمانده نيروي زميني ارتش از روح الله حسينيان

فرمانده نيروي زميني ارتش از حمايتهاي مركز اسناد انقلاب اسلامي و به ويژه رئيس آن روح الله حسينيان از اين مجموعه تشكر كرد.

روح الله حسينيان نماينده مردم تهران در مجلس و رئيس مركز اسناد انقاب اسلامي نيز با بيان اينكه تاريخچه ارتش در ايران پرمحتواترين و عبرت آموزترين قطعات تاريخ است گفت: ارتش در سختترين شرايط بازسازي پس از جنگ نيز در حالي كه دشمنان مي خواستند اين قطعه مقدس را تجزيه كنند خوب درخشيد و تماميت كشور شيعه ايران را حفظ كرد. خدا هيچ ارتشي را در تاريخ بشريت با اين همه افتخار نيافريده است.

وي در ادامه با اشاره به شروع فعاليت نيروي زميني ارتش به نشر كتابهايي درباره دفاع مقدس، از نيروهاي هوايي و دريايي نيز خواست كه به اين حلقه بپيوندند و در راه انتشار اين كتابها بكوشند.

انتقاد حسينيان از تاخير چندين ساله ارتش در چاپ كتابهايي در رابطه با دفاع مقدس

حسينيان در عين حال با انتقاد از تاخير چندين ساله ارتش جمهوري اسلامي ايران در چاپ كتابهايي در رابطه با دفاع مقدس افزود : من از حراست و حفاظت نيروهاي مسلح مي خواهم كه اجازه بدهند اين مطالب ارائه شود. به هر حال الان مدتي است كه از زمان جنگ گذشته و مانعي ندارد كه برخي تاكتيكها بيان شود. خيليها هستند كه در بازتاب اعمال دوران جنگ از ارتش بسيار قويتر عمل مي كنند اما اگر به شما بر نخورد بايد بگويم ارتش در اين زمينه كم كاري كرده است.

در ادامه اميرسرتيپ خرمدوستي معاون هماهنگ كننده ستاد ارتش نيز با پذيرش انتقاد اخير رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي، خطاب به روح الله حسينيان گفت: ما قدر وظيفه شناسي شما را مي دانيم اما متاسفانه دو تحليل غلط در اين باره وجود دارد كه پوششي از تواضع هم بر تن كرده است كه "ما نبايد بگوييم چه كرده ايم؟".

محمدحسين صفار هرندي وزير ارشاد نيز در اين مراسم با اشاره به پيوند نظاميگري با مقوله فرهنگ در بحث دفاع مقدس بر ضرورت پيگيري بازخواني تاريخ دفاع مقدس تاكيد كرد و گفت: واقعيت اين است كه تا همين مقدار هم خيلي غفلت كرده ايم و خيلي از گنجينه هايمان را از دست داده ايم. خيلي از حرفهاي مستند بوده كه به زير خاك رفته است و به اين ترتيب بخشي از تاريخمان را از دست داده ايم.

وزير ارشاد اضافه كرد: مدتي مد شده بود كه وقتي مي خواستند ماجراي جنگ هشت ساله را بازخواني كنند با نشان دادن انگشت اتهام به سمت آدمهايي كه در جنگ شركت كرده بودند مي گفتند كه فلاني بود كه جنگ را ادامه داد و آن فلاني هم اسير اين اتهامات شده بود.

وزارت ارشاد همه امكاناتش را پشتوانه خلق آثار ماندگار دفاع مقدس مي كند

صفار هرندي گفت: تصوير نسلي كه امروز در دانشگاهها ترتبيت مي شود از جنگ بر حسب گفته ها و شنيده هاست و من قلم بدستاني را كه همت كردند و تاريخ جنگ را مرور كردند و روايت درست آن را نوشتند و چاپ كردند مي بوسم. اين وظيفه بر عهده ماست كه از اين افراد تجليل كنيم و افتخار مي كنيم به اينكه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همه امكانات خودش را پشتوانه خلق آثار ماندگار و ارزشمند با موضوه بازخواني دفاع مقدس قرار دهد.

در اين مراسم از روح الله حسينيان، امرا سرتيپ سعيد پورداراب، فرهاد بهروزي و كرمي با اهداي لوحهاي سپاس تجليل و نيز يك مجموعه از كتابهاي فوق به كتابخانه ملي ايران اهدا شد.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن