تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820159449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نسخ خطي اسلامي در آينه فضاي مجازي/ 7«مركز پژوهشي ميراث مكتوب»؛ سايت تخصصي نسخ خطي اسلامي و ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نسخ خطي اسلامي در آينه فضاي مجازي/ 7«مركز پژوهشي ميراث مكتوب»؛ سايت تخصصي نسخ خطي اسلامي و ايراني
گروه وبلاگ و IT: پايگاه اطلاع‌رساني ميراث مكتوب، به منظور‌ بررسي‌ و مطالعه‌ درباره‌ بازسازي‌، احيا و انتشار مهمترين‌ و برجسته‌ترين‌ آثار مكتوب‌ فرهنگ‌ و تمدن‌ ايراني‌ و اسلامي‌ فعاليت مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، مركز پژوهشي‌ ميراث‌ مكتوب‌ در دي‌ ماه‌ سال‌ 1373 به‌ صورت‌ دفتري‌ وابسته‌ به‌ معاونت‌ امور فرهنگي‌ وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامي‌، براي‌ بررسي‌ و مطالعه‌ درباره‌ بازسازي‌، احيا و انتشار مهمترين‌ و برجسته‌ترين‌ آثار مكتوب‌ فرهنگ‌ و تمدن‌ ايراني‌ و اسلامي‌ شروع‌ به‌ فعاليت‌ كرد.

اين‌ مركز تحقيق‌ و تصحيح‌ متون‌ خطي‌ و چاپ‌ نشده‌ را در 5 محور ادبيات‌ فارسي‌ و عربي‌، تاريخ‌ و جغرافيا، معارف‌، علوم‌ و فنون‌ و ميراث‌ ماوراءالنهر به‌ عنوان‌ فعاليتهاي‌ اصلي‌ خود، در دستور كار قرار داد.

منوي اصلي اين سايت شامل صفحه اصلي، درباره ما، فهرست آثار مركز، انتشارات ميراثبان، فصلنامه آينه ميراث، ماهنامه گزارش ميراث، طرح‌هاي مركز كه خود متشكل از طرح‌هاي انجام شده، طرح‌هاي دردست انجام، ساير طرح ها، كنفرانس‌ها و نشست‌ها، پيوندها است و همچنين ساير بخش‌هاي صفحه اصلي شامل آينه ميراث در بانك نشريات، معرفي كتاب و نشريات، ميراث مكتوب در آينه مطبوعات، معرفي سايت‌هاي جديد، آثار جديد مركز، مقالات و اشتراك خبرنامه است.

پست‌هاي اين سايت با عناوين تماشاگه راز، مباحثه، مجلس، گنجينه، كتب‌خانه، وقايع‌الاتفاقيه قابل مشاهده است.

در جديدترين پست اين سايت در قسمت مجلس به برگزاري كنفرانس بين‌المللي نسخ خطي اسلامي در تركيه كه نمايندگاني از ايران هم در آن حضور دارند، اشاره شده‌است.

در بخش گنجينه انتشار نخستين جلد از دايرة المعارف اسلامي به زبان انگليسي توسط موسسه‌ مطالعات اسماعيلي توسط انتشارات بريل در لايدن اشاره شده‌است.

در قسمت كتب‌خانه گزارش تصويري از نگهداري نسخه‌هاي نفيس خطي قرآن در موزه اروميه در اختيار كاربران علاقمند قرار گرفته‌است.

در بخش وقايع‌الاتفاقيه گزارشي از دسترسي به تاريخچه نسخه‌هاي خطي اسلامي سايت «بساتين» روي سايت قرار گرفته‌است.

در قسمت معرفي كتاب و نشريات اين سايت، نشريات و كتبي مانند فصلنامه «آينه ميراث»، سفرنامه منظوم حج (هزار و دويست بيت)، سراينده بانوي اصفهاني، مجله گنجينه (برگزيده متون كهن) و غيره معرفي شده‌است.

آثار جديد اين مركز شامل فصلنامه «آينه ميراث»، گزارش ميراث، ماهنامه تخصصي اطلاع‌رساني در حوزه تصحيح انتقادي متون، از آدم تا آباقا، چهاردهمين ضميمه فصلنامه آينه ميراث، اثر چارلز ملويل و ترجمه محمدرضا طهماسبي؛ دو زبانه و غيره است.

در قسمت معرفي سايت، بانك اطلاعات نسخ خطي ايران و پايگاه اينترنتي جوامع فارسي زبان و خبرهاي مرتبط با اين پايگاه‌ها بررسي شده‌است.

در بخش مقالات، علاقمندان مي‌توانند به مقالات جامع و خواندني در خصوص نسخ خطي مانند بازنويسي و ويرايش كارگاه آموزش‌ شناخت‌ نسخ‌ خطي‌ تمدن‌ اسلامي‌ كه به صورت مقاله جمع‌آوري شده،نسخـه اي كهن‌تر از كهن‌تريـن ترجمة نهج البلاغه و غيره دسترسي پيدا كنند.

از امكانات تعاملي سايت مي‌توان به بخش درباره ما، عضويت در خبرنامه، امكان جستجو، دسترسي به لينك‌هاي مرتبط خبرها، امكان امتياز دهي به اخبار و غيره اشاره كرد.

«مركز پژوهشي ميراث مكتوب» را اينجا ببينيد!
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن