تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820637827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران : ايران به استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي اصرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران : ايران به استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي اصرار دارد
خطيب نمازجمعه تهران گفت : جمهوري اسلامي مكررا اين را گفته كه ما سلاح اتمي را جايز نمي دانيم و در تمام موارد هم نشان داده است كه نسبت به همسايگان حسن نيت دارد و راست مي گويد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آيت الله امامي كاشاني به بحث انرژي هسته اي ايران اشاره كرد و افزود : آژانس هم همه چيز را بررسي كرده و چيزي خلاف يك انرژي صنعتي نديده است ولي دنياي استكبار و در راس آن ها آمريكا با تبليغات سو و نام هاي زشت مثل نسبت دادن تروريسم به كشور مي خواهند كار خود را پيش ببرند.
وي با بيان اين كه « جمهوري اسلامي نشان داده است كه اهل ترور نيست » خاطرنشان كرد : جمهوري اسلامي قرباني ترور شده است . شخصيت هاي مختلفي از اين كشور را ترور كردند و جنگ تحميلي و صدام را عليه ما به راه انداختند. اين كارها كارهاي شماست ولي گاهي اين ها را به ايران و حتي گاهي به اسلام و پيامبر اسلام نسبت مي دهيد و اساعه ادب مي كنيد ولي اين تبليغات ولو در دنيا افرادي هم بپذيرند نمي توانند آن هدفي كه داريد را تامين كند.
خطيب نمازجمعه تهران افزود : جمهوري اسلامي نسبت به انرژي صنعتي هسته اي و اين علم اصرار دارد و اين حق ملت است و سخني قانون پسند و جهان پسند مي گويد و چون شما در برابر اين ها حرفي نداريد اين تبليغات را مي كنيد و صد در صد بدانيد كه موفق نمي شويد.
امامي كاشاني به هفته نيروي انتظامي نيز اشاره كرد و با ذكر حديثي درباره بحث امنيت و حراست گفت : حراست گاهي مربوط به جان است و گاهي هم حراست از اخلاق است كه نيروي انتظامي در اين زمينه وظيفه سنگيني دارد. حفظ حدود كشور اسلام و اخلاق بسيار اهميت دارد. نيروهاي انتظامي خسته نشوند كه اگر براي ارتقا اخلاق تلاش مي كنند چنين و چنان گفته مي شود. ارتقا اخلاق در كشور و رعايت و حفاظت از اعتلاي اخلاق در كشور يك ارزش بزرگ است و حفظي است از ثغور كشور اسلامي .
وي هم چنين به سالگرد تخريب قبور ائمه (ع ) در بقيع اشاره و اين واقعه را تقبيح كرد.
وي در ابتداي سخنان خود نيز با اشاره به ماه رمضان اظهار كرد : يكي از منافع ماه مبارك رمضان اين است كه انسان را به روش خوبي رهنمون مي كند. اين تصميم و اراده را بايد شكوفاتر كنيم تا در طول سال در زندگي فردي و اجتماعي شكل بگيرد.
وي درباره بحث اراده در زندگي انسان به مفهوم اخلاقي اراده اشاره و عنوان كرد : انسان در اراده اي كه مي كند و تصميمي كه مي گيرد ببيند اين تصميم با علم عقل و حكمت منطبق است يا خير و اساس اراده همين سه چيز است . عقل يعني فكر و تدبير. البته كارها ممكن است گاهي خدايي نباشد; لازم نيست خدايي باشد. اصولا هوا و هوس دو جور است . آن چه قرآن كريم منع فرموده اين است كه مي گويد مثلا كسي درس بخواند نه براي خدا بلكه براي هوايي كه ضد خدا نيست . اگر بنا باشد حال ريا پيدا كند آن وقت مساله است .
اين عضو مجلس خبرگان ادامه داد : در حديث آمده است كه درس بخوان ولو براي غير خدا. در درس خواندن قصد خدا هم نداشتي نداشته باش ولي قصد علم داشته باش و بگو مي خواهم عالم باشم نه اين كه از علم تهي باشم چون اگر انسان عالم و باكمال باشد كم كم به سوي خدا مي رود. اگر دانش آموزان دانشجويان و طلاب بدانند اگر به كلاس درس كتاب استاد حجره و مباحثه اهميت دادند ولو خدايي هم نباشد بالاخره آن ها را به سوي خدا مي برد.
سخنان قبل از خطبه ها
فرمانده نيروي انتظامي : براي برقراي امنيت از هيچ تلاشي فروگذار نمي كنيم .
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت : به مردم عزيز قول مي دهم كه از هرگونه تلاشي فروگذار نكنيم تا بتوانيم امنيت مثال زدني و شايسته را ايجاد كنيم .
سردار سرتيپ « اسماعيل احمدي مقدم » كه همزمان با هفته نيروي انتظامي به عنوان سخنران پيش از خطبه در نماز جمعه تهران سخن مي گفت با تبريك اين مناسبت به ملت ايران و همكاران نيروي انتظامي در سراسر كشور تاكيد كرد : تبريك اين هفته وقتي زيبا تر است كه مردم عزيز ما شاهد خدمات نيروي انتظامي باشند و شانيت و مباركي اين هفته به رضايت مردم از خدمات نيروي انتظامي است .
احمدي مقدم شعار هفته نيروي انتظامي (هدف من آرامش و امنيت تو است ) را رسالت نيروي انتظامي بيان كرد و افزود : امنيت از اوليه ترين نيازهاي جامعه بشري و نياز مستمر و فراگير و دائمي است و هيچ زماني نيست كه انسان به امنيت نياز نداشته باشد.
احمدي مقدم تاكيد كرد : ما اعتقاد داريم كه برخورد با مجرم كاري « معلول گرا » است و اگر به ريشه ها و علت ها توجه نشود نه تنها جرم كاسته نخواهد شد بلكه بطور مرتب با زايش جرم مواجه خواهيم بود.
فرمانده نيروي انتظامي كشور در بخش ديگري از سخنان خود به اجراي طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي دركشور اشاره كرد و افزود : در شرايطي كه با شبيخون و تهاجم فرهنگي گسترده غرب عليه باورها و ارزش هاي ملت مواجه هستيم توجه به ارزش هاي اسلامي و باورهاي ديني است كه موجب كاهش جرائم خواهد شد.
احمدي مقدم در عين حال اظهار داشت : اگر بخواهيم به امنيت مطلوب دست پيدا كنيم دستگاه هاي فرهنگي و مجامع ديني بايد به وظايف خود به خوبي عمل كنند پاسخگو باشند وبا تجديد نظر در روش هاي تبليغي خود اثر گذار و قاطع باشند.
وي در ادامه با اشاره به تلفات سنگين تهاجم فرهنگي گفت : امروز ابزارهاي جديد مفهوم تازه اي از حريم خصوصي ايجاد كرده و با استفاده از وسائل ارتباطي جديد اعماق زندگي مردم و شخصي ترين جنبه هاي زندگي آنها روي فيلم ها و اينترنت منتشر مي شود و درنتيجه دفاع از حريم خصوصي نيز بسيار پيچيده شده است .
احمدي مقدم با تاكيد بر اينكه راه هاي مبارزه و مقابله با اينگونه جرايم بايد تغيير كند و قوانين جديدي براي آن وضع شود گفت : حتي اگر كسي در حريم خصوصي گناه هم مي كند نبايد آن را افشا كرد اما متاسفانه امروز بخاطر بي حساب و كتاب بودن برخي رسانه هاي جديد افشاگري مفاسد اخلاقي گسترش يافته است .
وي با بيان اينكه نيروي انتظامي با درك شرايط داخلي و خارجي و شناخت اهداف در پاسخ به مطالبات مردم تلاش مي كند بتواند امنيت مطلوب و شايسته جامعه ايراني را برقرار كند گفت كه طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي در كشور در اين راستا برگزار شده است .
احمدي مقدم تصريح كرد : با اجراي اين طرح آشوبگران و اخلال گران اجتماعي و گردنكشان كه آرامش و آسايش را از مردم سلب و امنيت را به خطر انداخته بودند سركوب شدند.
وي با تاكيد بر اينكه در اجراي اين طرح به رغم اقدامات خوب انجام شده هنوز به نقطه مطلوب نرسيده ايم گفت كه ما در ادامه اجراي طرح بسيار جدي هستيم و در دفاع از حقوق مردم كوتاه نخواهيم آمد.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در دفاع از طرح امنيت اجتماعي و اخلاقي در پاسخ به منتقدان آن گفت : گفتن اينكه با اجراي اين طرح حقوق شهروندي رعايت نمي شود دفاع از گرگ ها است چرا براي ضايع شدن حق مردم و مظلومان كسي دلسوزي نمي كند و از مجرمان حمايت مي كنند.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه بحث پوشش در جامعه خروجي پارتي هاي شبانه و روابط پنهاني و نا صحيح است گفت : بايد با ريشه وباندهايي كه اين رفتارها را سازماندهي مي كنند برخورد شود.
وي ادامه داد : در سايه طرح هاي اجتماعي امنيت ارتقا پيدا كرد جرم كاهش يافت خيابان ها از معتادان و گردنكشان گداها و ولگردها پاك شد البته در ابتداي راه هستيم اما به مردم و نمازگزارن عرض مي كنم كه ما در اين موضوع جدي هستيم و اين طرح قطعي و موضعي نيست و خادمان شما در اجراي آن جدي هستند.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن