تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819695101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش كشوري بيماريهاي چشمي در چابهار بر گزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش كشوري بيماريهاي چشمي در چابهار بر گزار شد
داخلي. اجتماعي. بهداشت.

همايش بيماريهاي چشمي با حضور ‪ ۱۵۰‬چشم پزشك از سراسر كشور روز پنجشنبه در چابهار آغاز به كار كرد.

دبير اجرايي اين همايش در گفت و گو با ايرنا هدف آن را به‌روز كردن اطلاعات، بازآموزي چشم‌پزشكان و آشنايي آنان با روشهاي جديد چشم‌پزشكي در ايران و ساير كشورهاي دنيا ذكر كرد.

محمدحسين ولي‌داد آشنايي با سطح علمي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان را از ديگر اهداف برگزاري همايش بيماريهاي چشمي در اين منطقه برشمرد.

وي گفت: در اين همايش بيش از ‪ ۱۵۰‬چشم پزشك يادداشتهاي خود را در مورد شيوه درمان دو بيماري "آب مرواريد" و "آب سياه" ارايه مي‌دهند.

يك چشم پزشك زاهداني نيز در اين همايش ازدواجهاي فاميلي را بزرگترين علت بروز بيماريهاي ارثي چشمي در كشور دانست.

ابوالقاسم مختاري گفت: بيماريهاي ارثي مانند آب سياه مادرزادي يا بيماري كوري تدريجي به سبب ازدواجهاي فاميلي در كشور به ويژه در اين استان شايع است.

وي اظهار داشت: با كنترل اين نوع ازدواجها مي‌توان از بروز بيماريهاي چشمي در نسلهاي بعدي جلوگيري كرد.

او ادامه داد: برخي بيماريهاي چشمي مانند آب مرواريد ناشي از تغييرهاي فيزيولوژيك در انسان است كه يك پديده سني محسوب شده و شايعترين علت آن كم بينايي در گروه‌هاي پايين سني جامعه است.

وي در خصوص مهمترين راههاي پيشگيري از بروز بيماريهاي چشمي گفت: شماري از اين بيماريها مانند بيماريهاي ناشي از سن و آب مرواريد پيشگيري ندارند اما رعايت برخي مسايل ايمني در كارگاهها كه توسط متخصصان و عوامل فني كار توصيه مي‌شود، الزامي است.

او استفاده از عينكهاي مخصوص كار در كارگاههاي صنعتي براي جلوگيري از سوختگي شيميايي و ورود اشعه ماورابنفش و اجسام خارجي به چشم را براي جلوگيري از بيماريهاي چشمي ناشي از حوادث، موثر دانست.

وي در خصوص وضعيت امكانات مراكز درماني كشور از نظر جراحي چشم گفت: هيچ وسيله‌اي در رشته چشم پزشكي در دنيا ساخته نشده كه در ايران موجود نباشد اما در مقايسه با جمعيت، محدوديت امكانات احساس مي‌شود.

همايش سراسري بيماريهاي چشمي با حضور جمعي از متخصصان چشم پزشكي كشور به مدت سه روز در چابهار ادامه دارد. ك/‪۳‬
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن