تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820521180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بحران اقتصادي؛ محور مناظره دوم مك‌كين و اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بحران اقتصادي؛ محور مناظره دوم مك‌كين و اوباما
آمريكاي‌شمالي- همشهري آنلاين:
بحران جهاني اقتصاد دومين دور مناظره ميان كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا را تحت ‌الشعاع خود قرار داد.

به گزارش الجزيره، 80 نفر از تماشاگران حاضر در اين مناظره كه با مجريگري جان بروكاو از ان بي سي نيوز در دانشگاه بلمونت در نشويل واقع در تنسي برگزار شد، سوالاتي را از باراك اوباما و جان مك كين دو كانديداي انتخابات رياست جمهوري آمريكا از احزاب جمهوري‌خواه و دمكرات مطرح كردند.

اولين تماشاگر حاضر در سالن محل برگزاري اين مناظره از دو كانديدا سوالي درباره نحوه مواجهه اين دو فرد با تهديدات اقتصادي پرسيد.

باراك اوباما در پاسخ به اين سوال ضمن بيان اين كه تلاش‌هايش را در اين راستا بر كمك به طبقه متوسط آمريكا متمركز خواهد كرد، افزود: زدودن قوانيني كه بهبود وضعيت كمكي نكرده‌اند، حكم نهايي براي سياست‌هاي اقتصادي شكست خورده طي 8 سال اخير خواهد بود. اكنون ما بايد در اين باره به اقدامي تعيين كننده دست بزنيم.

سناتور ايالت ايلينويز در ادامه اظهارات خويش گفت: اولين گام اين است كه با نظارتي قوي و برخورد با مقامات اجرايي بانك‌ها و كمپاني‌هاي بزرگ و تضمين اين مساله كه آن‌ها از پاداش‌هايي كه مستحق آن نيستند، برخوردار نخواهند شد،‌ از تاثير گذاري كمك 700 ميليارد دلاري به بانك‌هاي مصيبت زده آمريكا اطمينان يابيم.

اوباما افزود: طبقه متوسط آمريكا به بسته نجاتي نياز دارند كه همزمان كمك حال دولت‌هاي ايالتي و محلي و شامل كاهش ماليات‌ها باشد. او گفت سيستم تامين اجتماعي و نظام تامين انرژي نيز نيازمند بازنگري هستند.

كانديداي دمكرات‌ها افزود: شما به فردي نياز داريد كه براي شما كار كند- فردي كه به طبقات متوسط و نه تنها به آن‌هايي كه قادرند براي لابي كردن پول بپردازند، فكر كند.

جان مك كين كانديداي جمهوري‌خواهان و سناتور ايالت آريزونا نيز در پاسخ به سوال اين تماشاگر گفت كه براي بهبود وضعيت اقتصادي از كاهش ماليات‌ها حمايت مي‌كند.

او افزود: دستمزد‌ها و درآمد‌هاي خيلي از شماها كاهش يافته است... من مي‌خواهم كاهش ماليات‌ها را براي طبقه متوسط فراهم كنم.

مك كين با اشاره تلويحي به پرداخت وام‌هاي مسكن بدون پشتوانه از سوي بانك‌هاي آمريكايي گفت: اين مشكل آنقدر حاد است كه ما بايد كاري براي كاهش ارزش مسكن انجام دهيم. تا زماني كه ما به بهاي مسكن ثبات نبخشيم. هثيچگاه قادر به ايجاد شغل نخواهيم بود.

او سپس نتيجه گيري كرد كه اقتصاد آمريكا مجددا احيا خواهد شد و روز‌هاي بهتري پيش روي ماست.

چالش آب و هوا

مك كين در پاسخ به پرسشي درباره نحوه مواجهه خويش با بحران تغيير آب وهوا گفت: انرژي هسته‌اي ايمن و پاك است و استفاده از آن مي‌تواند به ايجاد هزاران شغل منجر شود.

اوباما نيز گفت: اين مساله همزمان كه يكي از بزرگترين چالش‌هاي زمانه ما است به ما امكان ايجاد اقتصاد جديدي را خواهد داد.

او افزود: اگرچه از گسترش استخراج نفت حمايت مي‌كند اما اين راه را تنها راه برون رفت از بحران اقتصادي نمي‌داند. اوباما افزود كه از استفاده از انرژي خورشيدي، بادي و نيروي ژئوترمال و ساير انرژي‌ها از جمله انرژي هسته‌اي حمايت مي‌كند.

سياست خارجي

در سياست خارجي نيز در حالي كه اوباما در توصيف دكترين سياسي خود درباره مداخله گفت كه به همكاري آمريكا با متحدان خويش اهميت مي‌دهد، مك كين گفت: مداخله در امورجهاني به اوضاع بستگي دارد.

مك كين گفت: بر اين باورم كه بايد بر قضاوت و سابقه خود تكيه كنم. اوباما درباره عراق و مساله افزايسش نيرو‌ها در اين كشور و مساله روسيه دراشتباه بود.

مك كين سپس خطاب به اوباما گفت: ما براي كارآموزي فرصت نداريم دوست من.

اوباما نيز در مقابل با اشاره به حمله آمريكا به عراق گفت: من نمي‌فهمم جرا ما به كشوري حمله كرديم كه هيچ ارتباطي با 11 سپتامبر نداشت. بر مبناي قضاوت مك كين اين كار درست بود. اما اكنون مشخص كه اين كار اشتباه بوده است.

ايران

مك كين در پاسخ به سوال يكي از حاضرين در جلسه مناظره مبني بر اينكه كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا چه رويكردي را در قبال ايران در پيش خواهند گرفت، با تكرار ادعاهاي پيشين و بي‌اساس خود مدعي شد: ايران تهديدي براي ثبات در كل خاورميانه است.

او در ادامه ادعا كرد: اگر ما با اعمال تحريم‌ها فشار كافي بر ايران وارد آوريم مي‌توانيم رفتار آن‌ها را تغيير دهيم.

اوباما نيز مدعي شد: ما نمي‌توانيم به ايران اجازه دهيم كه به بمب اتمي دست پيدا كند.

اين ادعا در حالي از سوي اوباما مطرح مي‌شود كه جمهوري اسلامي ايران همواره تلاش براي دستيابي به تسليحات هسته‌اي را رد كرده و بارها اعلام كرده است كه تنها قصد استفاده از انرژي صلح آميز هسته‌اي را دارد.

اوباما در ادامه اظهارات خود مدعي شد: آمريكا بايد از تحريم‌ها عليه ايران با اين هشدار كه اگر رفتارتان را تغيير ندهيد پيامدهاي بدي در پي خواهد آمد، استفاده كند.

تحت فشار

مك كين در حالي وارد سالن دومين دور مناظره با كانديداي دمكرات‌ها شد كه از سوي هم حزبي‌هاي جمهوري خواه خود براي كاهش اختلاف امتيازات با اوباما تحت فشار قرار دارد.

اوباما براساس نظر سنجي‌هايي كه در سطح آمريكا انجام گرفته است از مك كين پيش افتاده است، بسياري از كارشناسان يكي از دلايل اين امر را بروز بحران اقتصادي در آمريكا و ساير نقاط جهان مي‌دانند.

طبق نظر سنجي‌هايي كه اخيرا انجام گرفته است، اوباما با 53 درصد آرا از مك كين كه 45 درصد آرا را كسب كرده، پيش است.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن