تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819627405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در دانشگاه شهيد بهشتي، عسگرپور: متأسفانه ادامه منطقي‌ براي راه مجيدي وجود ندارد مجيد مجيدي خطاب به جوانان: به نسل جوان يك معذرت‌خواهي بدهكاريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در دانشگاه شهيد بهشتي، عسگرپور: متأسفانه ادامه منطقي‌ براي راه مجيدي وجود ندارد مجيد مجيدي خطاب به جوانان: به نسل جوان يك معذرت‌خواهي بدهكاريم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

مجيد مجيدي در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي گفت: اعتبارات من پيش از آنكه به دليل جايزه‌هايم باشد، پشتوانه‌هاي بي‌ريايي است كه از جانب مردم گرفته‌ام و ارزش توجه و لطف مردم براي من بيش از تمامي اين جايزه‌ها است.

مجيد مجيدي: به نسل جوان يك معذرت خواهي بدهكارم

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان سينما دراين مراسم ضمن تشكر از لطف و ابراز‌ محبت دانشجويان گفت: اگر كاري انجام داده‌ايم، حتما وظيفه بوده و از سال اولي كه پا دراين مسير گذاشتيم تعهد كرديم كه دراين مسير باقي بمانيم.

او با ذكر خاطراتي از اظهار محبت‌هاي مردم، رمز ماندگاري را زنده‌ماندن در دل مردم دانست و جوايز را بسيار زود‌گذر و حس‌هاي مردمي را جاودانه خواند.

كارگردان‌ «آواز گنجشك‌ها» دربخش ديگري از سخنانش خطاب به دانشجويان گفت: من و نسل من يك معذرت‌خواهي به شما بدهكاريم. چرا كه ما بعد از مدتي به آرمان‌هاي افرادي كه جان خود را براي اين مملكت فدا كرده بودند پشت‌ كرديم و امروز از اين بابت به شما بدهكار هستيم و شايد اتفاقاتي كه امروز بر سر نسل جوان ما آمده، به همين دليل است.

مجيدي ادامه داد: پدران و مادران ما با درست‌ زندگي‌كردن شيوه‌ي زندگي درست را به ما آموختند، اما ما درست زندگي نكرديم و تنها شعار داديم و بعد خواستيم به ظاهر و به زور شما را شبيه خود سازيم و سعي كرديم همه‌ي مسائل را با بخشنامه و فرمول انتقال دهيم و مسائلي را كه خود باور نكرده بوديم منتقل كنيم.

او هم‌چنين به برخي مسوولان كشور اشاره كرد و گفت: امروزه فرزندان بسياري از مسوولان كشور دركشورهاي خارجي تحصيل مي‌كنند و حال آنكه درچنين شرايطي چگونه مي‌توانيم نسل جوان خود را به باور برسانيم.

مجيدي در پايان اظهار اميدواري كرد: روزي نسل جوان با جوهره‌اي كه در او وجود دارد به باورهاي اصيلي كه روزي براي آنها هزاران شهيد داديم برسد و پاسدار خون شهدا باشد. واقعيت اين است كه اين وظيفه‌ي سختي است كه برعهده‌ي شما قرار دارد و لازم است شما تلاش كنيد نسل بعد را بسيار بهتر از ما بسازيد.

اين مراسم روز گذشته با حضور رضا ناجي، محمدمهدي عسگرپور، حبيب رضايي، رويا تيموريان، مسعود رايگان، رضا دستكار برگزار شد و پس از آن نيز فيلم سينمايي «آواز گنجشك‌ها» به نمايش درآمد.

عسگرپور: متأسفم كه ادامه منطقي‌اي براي راه مجيدي وجود ندارد

محمدمهدي عسگرپور كارگردان سينما نيزاز حضور براي نكوداشت يكي از بزرگ‌ترين سرمايه‌هاي هنري كشور اظهار خرسندي كرد و گفت: صحبت از مجيد مجيدي، به نظر زياد مشكل نمي‌آيد و مي‌توان با توضيحي يك خطي به خصوصيات فيلم‌هاي او اشاره كرد.

مديرعامل خانه سينما با بيان اين‌كه نام مجيدي انسان را ناخودآگاه به ياد جشنواره‌ها و كشورهاي خارجي مي‌اندازد، به ذكر خاطره‌اي از يكي از سفيران ايران پرداخت و گفت: در دوره‌اي ايران با يكي از كشورهاي مهم جهان دچار نوعي مشكل شده بود كه اين مشكل به واسطه 2 فيلم كه يكي از آن‌ها از ساخته‌هاي مجيدي بود برطرف شد و به طور كلي نيز مي‌توان گفت، بخش عمده‌اي از رفت و بازگشت‌هاي سياسي از پارامترهاي فرهنگي بهره مي‌برند.

او ادامه داد: البته گاه نيز تعبير نامناسبي نيز صورت مي‌گيرد و گفته مي‌شود حضور جشنواره‌اي ايران مگر در چند مورد محدود باعث افتخار نمي‌شود، اما به هرحال حضور مجيدي و افتخاراتي كه او در 20 سال گذشته كسب كرده موضوعي است كه همه بر سر آن متفق‌القول هستند.

اين كارگردان همچنين از اين‌كه دنباله‌رو و ادامه‌اي منطقي براي آثار مجيدي وجود ندارد اظهار تأسف كرد و يكي از دلايل اين امر را در مدت‌ زماني و زحمتي دانست كه مجيدي در ساخت فيلم‌هايش متحمل مي‌شود.

عسگرپور، همچنين خاطرنشان كرد: امروزه فضاي ساندويچي توليدات سينمايي را احاطه كرده است و فيلم‌هاي زيادي داريم كه نمي‌توان بين آن‌ها با يك تله‌فيلم كه در مدتي كم‌تر از يك‌ماه ساخته مي‌شود تفاوتي قايل شد.

مديرعامل خانه سينما در پايان صحبت‌هايش نيز توجه به مسايل اعتقادي و اخلاقي را از ديگر خصوصيات آثار مجيدي برشمرد و گفت: اگر به آثار مجيدي توجه كنيم در همه اثار او يك خط سير مشخص وجود دارد كه گاه عده‌اي آن را تكرار مي‌نامند و نقطه‌اي منفي به حساب مي‌آورند، اما بايد توجه داشت كه افراد كمي هستند كه مانند مجيدي اين‌گونه ثابت‌قدم باشند و نكته ديگر آن‌كه فيلم‌هاي مجيدي هيچ‌گاه حالت شعاري به خود نگرفته‌اند.

حبيب رضايي:

مجيدي با هر فيلم خود يك نفر به ظرفيت محدود بازيگري ايران افزوده است

حبيب رضايي، بازيگر و بازيگردان سينما نيز در اين مراسم، «آواز گنجشك‌ها» را اثري بسيار جذاب و اثرگذار دانست و درباره مسئله بازيگر در فيلم‌هاي مجيدي گفت: مجيدي با هر فيلم خود حداقل يك نفر را به ظرفيت محدود بازيگران ايران هديه كرده است.

و رضا ناجي يكي از اين موارد است كه موفقيت او را دركنار تلاش فردي‌اش، مديون مجيدي مي‌دانم.

درستكار: سينماي مجيدي به هيچ‌ عنوان ساده نيست

درادامه اين مراسم، رضا درستكار، منتقد سينما نيز عنوان كرد: برخلاف عقيده آقاي عسگر‌پور، معتقدم سينماي مجيدي به هيچ عنوان ساده نيست و فيلم‌هاي او به‌طور مدام در معرض دگوگوني و رشد است و هدف او نيز همين مساله است و در آن بسيار تواناست .

او هم‌چنين به حضور «آواز گنجشك‌ها» در اسكار سال جاري اشاره كرد و گفت: سالانه در جهان نزديك به 6 هزار فيلم ساخته مي‌شود. درميان اين تعداد راهيابي يك فيلم به اسكار مساله‌اي بسيار مهم به‌شمار مي‌رود.

دربخش ديگر از اين مراسم نيز، زاهدي مدير امور فرهنگي دانشگاه شهيد بهشتي، غيرتمندي در كيان اعتقادي، نگاه ظريف و هنرمندانه و سير و روند تكاملي و احترام به كيان خانواده را از ويژگي‌هاي آثار مجيدي خواند و گفت: مجيدي فيلمساز مولفي است كه به آن درجه‌ از هنر رسيده است كه دغدغه‌هاي فكري خود را از زبان مخاطب مي‌گويد.

او هم‌چنين با اشاره به تكرار برخي مسائل در فيلم‌هاي مجيدي اين تكرار را ضروري، عميق و ريشه‌اي دانست و با اشاره به اين‌كه مجيدي اعتقاد دارد معنويت و اخلاق گمشده‌هاي عصر حاضر هستند آثار او را گامي در جهت راهنمايي افراد به اين سمت خواند.

رويا تيموريان:

براي گوشزد غرور ملي ايران به جهانيان از مجيدي متشكرم

سپس رويا تيموريان بازيگر سينما در سخنان كوتاهي گفت: خود را درمقامي نمي‌دانم كه بخواهم درباره‌ي مجيدي صحبت كنم. اما به‌دليل آنكه او هرچند سال يكبار غرور ملي‌مان به جهانيان گوشزد مي‌كند، از او بسيار ممنون و متشكر هستم.

او هم‌چنين خطاب به دانشجويان گفت: شور و اشتياق امروز شما مرا به 30 سال پيش برد و درآن زمان نسل ما سعي كرد از حداقل امكانات بيشترين استفاده را برد، اميدوارم نسل شما نيز با بهره‌گيري از اين امكانات به مراتب جلوتر از ما گام برداريد.

گفتني است: در اين مراسم كه از سوي كانون فيلم و عكس دانشگاه شهيد بهشتي در تالار ابوريحان اين دانشگاه برگزار شد با پخش كليپ‌هايي از فيلم‌هاي مجيد مجيدي و نمايش فيلم «آواز گنجشك‌ها» همراه شد و در پايان مراسم نيز، دكتر حاج جباري، دكتر وحيد و زاهدي از اساتيد و مسئولان دانشگاه از عسگر‌پور، ناجي، رضايي، تيموريان، درستكار و مجيدي تقدير شد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن