تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820716637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگشت بهاي نفت به بالاي 90 دلار هر بشكه


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بازگشت بهاي نفت به بالاي 90 دلار هر بشكه


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: بهاي نفت پس از آن كه در معاملات روز گذشته بازار جهاني نفت به پايين ترين ميزان طي 8 ماه گذشته رسيد، امروز در داد و ستدهاي بازار آسيا افزايش يافت.

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" بهاي نفت خام سبك شيرين پايه بورس نيويورك براي تحويل در ماه نوامبر در مبادلات الكترونيك نيمروزي بازار سنگاپور 2 دلار و 38 سنت افزايش يافت و هر بشكه 90 دلار و 19 سنت داد و ستد شد.
اين در حالي است كه بهاي نفت خام روز گذشته با 6 دلار و 7 سنت كاهش، هر بشكه 87 دلار و 81 سنت خريد و فروش شده بود كه پايين ترين ميزان از 6 فوريه (18 بهمن سال گذشته) تا كنون بود.
بهاي نفت خام برنت نيز در معاملات بازار لندن با 1 دلار و 79 سنت افزايش به 85 دلار و 47 سنت رسيد.
ديويد مور، كارشناس كالا در بانك كامانولث استراليا در سيدني گفت: قيمت ها تا اين لحظه بسيار سريع افزايش يافته است.
وي افزود: يقينا نمي خواهم بگويم كه افزايش قيمت ها در معاملات امروز به معناي آن است كه روند كاهش قيمت ها متوقف شده است.
بهاي نفت از زمان رسيدن به اوج آن در 11 جولاي (21 تير) كه هر بشكه 147 دلار و 27 سنت معامله شد، حدود 40 درصد كاهش يافته است.
مور افزود: با توجه به فشارها و نگراني هايي كه در نظام مالي بين المللي وجود دارد، بازار نگران كاهش رشد اقتصادي، بويژه در كشورهاي توسعه يافته، است.
روز گذشته بازارهاي سهام جهان شاهد سقوط بود كه از نگراني سرمايه گذاران در مورد گسترش بحران بدهي آمريكا به اروپا ناشي مي شد، هر چند كه بازارهاي مالي آسيا امروز (سه شنبه) ثبات نسبي را تجربه كردند.
پس از آن كه بانك مركزي استراليا تصميم گرفت نرخ هاي سود را كاهش دهد، ارزش سهام امروز در استراليا افزايش يافت.
سرمايه گذاران همچنين در صورت كاهش بيش از پيش قيمت ها، تصميمات احتمالي اوپك براي كاهش توليد را بعيد نمي دانند.
روز شنبه گذشته، غلامحسين نوذري، وزير نفت ايران از اعضاي اوپك خواست از عرضه نفت اضافي به بازار خودداري كنند تا قيمت هاي نفت به كمتر از 100 دلار هر بشكه سقوط نكند.
به گفته مور با اين وجود اوپك ممكن است در مورد كاهش توليد مردد باشد زيرا افزايش قيمت هاي بنزين و نفت گرمايشي بيش از پيش از رشد اقتصادي خواهد كاست.
به گزارش ايسكانيوزافزايش ارزش دلار نيز فشار بر قيمت هاي نفت را تشديد كرده است. سرمايه گذاران در برابر كاهش ارزش دلار و حمايت در برابر تورم مايلند به خريد كالا روي آوردند اما در شرايطي كه ارزش دلار افزايش مي يابد، سرمايه گذران ترجيح مي دهند اقدام به فروش نفت كنند./د/207/110
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن