تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819609076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مریبان وطنی روی نیمکت تیمهای غیر وطنی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

- عملکرد موفقیتآمیز حشمت مهاجرانی باعث شد تا به نیمکت تیم ملی امارات تکیه بزند.
داستان از اوضاع آشفته فوتبال ایران در زمان جنگ تحمیلی شروع شد. جایی که عده ای از فوتبالیست های ایرانی ترجیح دادند در جایی غیر از باشگاههای ایران توپ بزنند و طبیعتا اولین و راحت ترین کشور ، کشور همسایه، امارات بود. اما اندکی بعد از مهاجرت فوتبالیست های ایرانی این بار نوبت به مهاجرت مربیان ایرانی رسید تا روی نیمکت تیم های غیر ایرانی بنشینند.

اولین و معروفترینشان هم حشمت مهاجری بود که بعد از رساندن امارات به مسابقات جام ملت های آسیا در سال 1984 «پدر فوتبال جدیدامارات» لقب گرفت.
اما این پایان کار مربیان ایرانی نبود. برخی مربیان ایرانی این بار رویای اروپا را در سر می پروراندند. اولینشان هم عباس رضوی مربی سالهای گذشته استقلال بود.
در دهه هشتاد نیز افرادی مثل محمد خاک پور در ینگه دنیا مربی یک مدرسه فوتبال شد که مدیر آن کلینزمن آلمانی بود. در همین دهه بود که نام هایی از افشین قطبی و محمدرضا مرزبان شنیده شد.
بیشتر مربیان ایرانی برای ارتقای دانش مربیگری و آشنایی با فوتبال مدرن به اروپا و آمریکا سفر کردند، اما این همه ماجرا نیست. مربیانی مانند ناصر حجازی انگیزه های دیگری نیز برای جدایی از فوتبال ایران دارند.
متن کامل این گزارش در شماره 34 دو هفتهنامه مشقآفتاب به چاپ رسیده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن